Syskon eller ej

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Syskon eller ej

Hej där!!
Jag tycker att du ska vänta med att skaffa en till bäbis,själv har jag 2 barn som det bara skiljer knappt 2år mellan,det blev dubbelt så mycket att göra en som ha bara ett barn,så vänta ett tag till du.
En med erfarenhet..
:bow:
 
Sv: Syskon eller ej

ulda skrev:
Jag bestämde mig redan under förlossningen (och sade det högt!) att det inte blir några syskon. Trots att dottern bara är ett halvår har redan omgivningen börjat tjata på oss om "när blir det syskon?". Jag har högljutt protesterat och sagt att det inte kommer bli några, men ingen verkar tro på mig...

.
Och trots att jag tyckte min första förlossning var fruktansvärd så var grabben bara 1 timme när jag sa att vi skulle åka hem och göra en bebis till.
 
Sv: Syskon eller ej

Gransolo skrev:
Hej där!!
Jag tycker att du ska vänta med att skaffa en till bäbis,själv har jag 2 barn som det bara skiljer knappt 2år mellan,det blev dubbelt så mycket att göra en som ha bara ett barn,så vänta ett tag till du.
En med erfarenhet..
:bow:
Och jag har tre barn på mindre än 3 år och tyckte just tvåan var den lättaste att få. Nu tycker jag inte att det vart trippeljobbigt med tre utan kanske dubbeljobbigt från ettan tills vi hade tre.
 
Sv: Syskon eller ej

Ooooja. Ska jag ha ett barn till ska det oxå vara ett tidigt vårbarn så då ska vi göra´t om ett par månader=dottern är 2 år när hon blir stora syster vilket är för tidigt tycker jag. Inte förhandlingsbart. Så då får vi vänta ett år till ... då blir hon tre lite mer lagom tycker jag för vår del i allafall. Inte mycket mer för då blir vi som föräldrar för gamla ... hm kanske lika bra och strunta i det vid närmare eftertanke ... Vi planerade vår dotter lika väl ... och jösses vad hon bestämde själv :rofl: och fortfarande gör.
 
Sv: Syskon eller ej

Gul13 skrev:
Kan barn leva utan syskon? Är syskon något "alla ska ha" liksom?

Vår flicka är 15 månader. Graviditeten var ... ja ingen mardröm kanske men ganska jobbig och orolig ... men förlossningen var en mardrömmarnas mardröm som höll på att kosta mig livet och min make förståndet. Vår flicka är född i v 34+0 med allt vad det innebär av sjukhusvistelser och har nu problem med tillväxten. Vi har legat på sjukhuset ett antal gånger med oro och nervositet och hon har ett litet hjärtfel som ska ... om det inte rättar till sig av sig själv ... opereras i 3 års åldern.
Jag är 38 och min man är 41 och frågan från alla infinner sig naturligtvis nu: "När är det dags för nästa?"

Jag vet faktiskt inte om mina nerver fixar ett barn till? En förlossning till med snitt och förmodligen kommer den oxå för tidigt. "Kortvuxna mammor brukar inte gå tiden ut" konstaterade min gyn-läkare.
Men frågan är om man gör barnet en otjänst att inte skaffa syskon.
Vad tycker ni?

Jag är i och för sig inte så gammal ;-) 32 år.
Men jag är långt ifrån säker på att jag vill ha ett barn till.
Min son är 6 år och jag är INTE sugen på att vara gravid igen. Mådde pyton hela tiden och trivdes aldrig. Är inte sugen på fler barn. Jag tror inte att ensambarn lider.

/Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp