"symtom" på analsäcksinflammation?

bengeten

Trådstartare
förutom att katten hasar/åker kana.... (som jag antar de även kan göra om de har lös avföring)

finns de andra "symtomer":crazy: tex beteende problem, felkissning, pratigare mm ser man alltid om analsäckarna är inflammerade?

Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Enligt flertalet veterinärer jag pratat med är det vanligt att dom slickar bort päls på magen.

Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Katten är "irriterad" och tvättar sig i baken ovanligt mycket samt att den precis som du säger, åker kana.
Om din katt haft diare ofta så kan detta vara en anledning till att analsäckarna ej tömts som de ska. Detta leder till att de blir överfyllda och blir inflammerade.

Om du misstänker att katten har en inflammation kan du åka till vet. som tömmer analsäckarna på katten.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 616
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 311
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar