stjarnhimmel

Trådstartare
Är det någon annan som gillar att pyssla med diverse handarbete? Jag tänker tex på stickning, virkning, sy etc.
Tänkte att vi kunde starta en inspirationstråd för de projekt vi håller på med.

Egentligen skulle jag vilja starta en riktig syjunta.. typ träffas någon gång i månaden, fika och pyssla.. men det är ingen av mina vänner som vill det...:(
 
Sv: Syjunta

Va trevligt initiativ.

Egentligen har jag aldrig tid att handarbeta, men två av mina vänner har fått/ska ha barn, så jag håller på att sticka baby-filtar.

Den första var efter ett mönster jag hittade på nätet, men den jag håller på med nu är lite mer free style. Räta maskor på båda varven (är lite för lat för att sticka aviga, haha); vit, grönt, ljusgrått. Den måste vara klar till mars, för då kommer mottagaren till världen.
 
Sv: Syjunta

Jag syr vidare på min fantastiska julduk (korsstygn). 240x130 har jag för mig. Har gjort 1/4 så det är en bit kvar. Sedan ska jag bli faster i sommar, så en födelsetavla står på listan över "att-göra", tänkte dra igång med den i mars, eller tidigare om jag blir kräkless tomtarna :) När tomtarna är färdiga har jag två juldukar till (stjälkstygn, gjort någon enstaka linje tidigare, ska bli kul att prova), och sen drömmer jag om att göra en gardin, i en något uppdaterad version av blekingesöm... Kanske någon gång i framtiden, kanske :)
Jag skulle också jättegärna ha avsatt tid och umgänge för handarbete, synd att det är lite långt till dig :D
 
Sv: Syjunta

Jag funderar på att ge mig på att sticka en kjol eller klänning...
och så funderar jag på att ge mig på ngt broderiprojekt.. vet bara inte vad..:)
 
Sv: Syjunta

Du vet att det finns en stickklubb i stockholm som har träffar minst en gång i veckan?
 
Sv: Syjunta

Jag tänkte köpa mig ngt broderi. Jag vet att man inte får göra reklam men om ngn känner till ngn bra butik för detta tex på nätet eller i verkligheten så får ni göra skicka pm. Eller visa upp bilder här1
 
Sv: Syjunta

Googla "broderi" så får du upp massor, och sen är det bara att bläddra och drömma :)
Vad är du ute efter för sort? Korsstygn, plattsöm, stjälkstygn...? Duk, tavla, gardin, överkast, prydnader...? *nyfiken* (och lättare att ge råd :) )

Extratips: när du hittat något du vill ha, googla broderinamnet och se ifall det är mycket billigare någon annanstans. (Kan skilja några hundralappar ibland, men oftast är det ungefär samma)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 414
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 143
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 792
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 738
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp