Sydstatsflagga??

Ela

Trådstartare
Efter att ha tillbringat någon vecka på High Chaparall och kikat runt på olika inredningshemsidor med westerntema inser jag att sydstatsflaggan dyker upp då och då.

Undrar nu om någon vänlig själ kan förklara varför den används i westernsammanhang?

Sv: Sydstatsflagga??

Min vilda gissning: Folk ser det enbart som någonting amerikanskt, och glömmer/vet inte från början vad den symboliserar.

Sv: Sydstatsflagga??

Gemensamt har alla flaggor en del av en nations historia. Sen har vissa grupper tagit till sig den som symbol t.ex. av den rasistiska delen. Flaggan i sig har ju egentligen inte den betydelsen utan står för nåt annat. Jag länkar lite information om flaggor och då bl.a. sydstatsflaggan.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 911
Senast: Lycan
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 481
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar