sy sadelöverdrag?

D

Dumle

hade tidigare en tråd om sadelskydd och fick tipset att sy mitt eget då inget annat jag provat passat. så nu kommer mina frågor:
vilket tyg är bäst?
och framförallt HUR ska man sy det?
jag är usel på att sy, men jag kan ju prova ;)

haha jag själv har inte ens en symaskin.. så jag tog mitt sadelöverdrag till svärmor så hon fixade tre stycken åt mej.. :) annars så har de tok billiga på ett välkänt internet shopping ställe.. i fleece.. börje heter han.. hehe

jag köpte bomulls tyg på Ikea och mycket bra och billigt!

Jag har köpt mina på MyOne(förra veckan) och då var dom i tjockt fint "konstläder" och kostade 35 kronor....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 481
Senast: Sedna
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 680
Senast: Capybara
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 907
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar