Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*
Har någon knutit ett eget hönät? Jag funderar på vilken tråd/rep/snöre man ska använda? Någon som har något tips? :)

Jag har! :)

Använde mig av vanliga balsnören, fast de långa som brukar vara virade runt ensilagebalar.
Hade en metallring sparad från en grimma som gått sönder, använde den i botten, fäste alla snören där med ett omslag, och sen var det bara att sätta igång att knyta, knyta, knyta, knyta....och knyta...och knyta :p

Upptill knöt jag till sist fast små ringar som jag hade sparat från ett gammalt hönät som gick sönder (ja, jag slänger aldrig ngt som kan återanvändas :p), sen göra långt dragsnöre att dra ihop nätet med - Klart!

Det tog mig ett par dagar totalt, men faktiskt var det värt det tycker jag, för jag fick ju nätet i exakt den storlek jag ville ha det; Ganska smalt, men långt (fäster det "liggande" mellan två träd i hagen).

418024_10150863668959428_2021609879_n.jpg

Kl
ingen som sytt sig en egen täckridkjol?
Är riktigt sugen på en sån men tycker dom är lite väl dyra :o

/B

har inte sytt ngt, men hoppas jag får visa upp mitt lilla projekt ändå :D.
fick fnatt i morse och plundrade vedboden till att bygga en sadel bock att ha med i bilen :D. den blev ganska söt ^_^ ska bara måla del i ngn mörk brun lasyl och hitta ngt krok i gjutjärn till typ kovkrats :p, är lite väl låg för att ha träns hängare på den.

2012-12-10135055.jpg
2012-12-10135132.jpg

Det blev riktigt läckert, men som du skrev tidigare - det ser lite tunt ut. Men snyggt! :)

Ursnyggt med de glansiga tygerna! :d Kan du inte fota schabraken när de sitter under sadeln på hästen också? :laugh:

Hej igen här kommer jag med ett schabrak till, till ponnyn. Har inte hunnit fota på hästarna ännu men ska göra det.
rosaschabrak002_zps575a1019.jpg
rosaschabrak001_zps02d8909b.jpg

Det ser lite knöligt ut ena kanten, men det var bara som jag glömde släta ut det ordentligt. Detta blev ganska tjockt och känns riktigt skönt. Den lilla hästen i hörnet och pärlorna på andra sidan syns bättre i verkligheten blev så lysande mot blixten liksom.

Senast ändrad:

Haha, ja jag vet inte vad som flugit i mig, kan inte låta bli :p Har sytt en kudde till sonen också som han beställde och ska snart sätta igång med en varsin fleecetröja till ungarna.

Dressyrschabrak, riktigt tjockt var lite svårt att sy i.

schabrak001_zpsb448877d.jpg
'

Fleecetäcke till ponnyn.
schabrak008_zpscc1c02a9.jpg

Jag har fått ett nytt smeknamn här hemma, Syborg :grin: undrar varför?

Nån som försökt med fleece täcke eller länd täcke? som skulle kunna ge tips och så?
blir så inspererad är jag kollar in här ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 052
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar