Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Vilken inspirerande tråd! Jag sydde en halsduk i fleece till min häst förra året. Jag använder den under täcket när han är väldigt svettig och det är kallt ute. Den funkar bra faktiskt :)

32135444.jpg

fy vad smart!!! :bow:
Ska definitivt sy en halsduk till hästen! så att man med gott samvete kan släppa ut henne i hagen igen utan att oroa sig över att hon börjar frysa av en svettig hals :bump:

vad har du för fleece tyg? hur tjock osv?

Smart :)

Jag har gjort ett nytt schabrak med matchande luva, bytte bara paspoal på luvan men schabraket har jag klätt om ett gammalt.

c712511e.jpg

e507d41e.jpg

Vad snyggt Tigerfisken! Mitt nästa projekt är en vojlock :)

Tack! Jag kände först på färdiga fleecefiltar i affärer, men jag tyckte de var lite tunna. Med en häst som leker ganska våldsamt i hagen kändes det säkrare med ett lite tjockare tyg. Jag köpte det i en tygbutik. (Första gången jag köpte tyg på riktigt, annars brukar jag köpa tyger för ingenting på loppis :d)

Tackar :)

Nu har jag äntligen satt på öron och kantband/paspoal på min rosa luva. Helt egengjord :D

f87f9506.jpg

Förresten, jag kanske jag borde ha en rosa trekant där nere...

Senast ändrad:

Tack din är fin den oxå, alla dina saker är mycket fina. Jag virkade mn för säkert två år sen men hittade den igen idag och gjorde klart den :)

*kl*
Igår städade jag stallgarderoben och hittade massa gamla saker, bl.a. en grimma där någon häst bitit av nosremmen.. Satte dit en läderrem så jag kunde spänna åt lite och när jag ändå fixade så satte jag dit 2 D-ringar, så blev det ett sidepull istället :) Kan ta bild om det önskas..

Ett par (dåliga mobil-)bilder på mitt sidepull.. Har alltså klippt bort nosremmen (trasig) och satt dit en läderrem så man kan spänna in. Därefter satt D-ringar på sidorna och satt buntband vid kanterna för att de inte ska kunna flytta sig..

313nktw.jpg

Under nosluddet
qx4136.jpg

Smart och precis så kan man göra en kapson oxå, du behöver bara en ring mitt på nosen oxå och allra helst ett plattjärn insytt i nosen för att det inte ska kunna snurra. :laugh:

Jo, jag har lyckats få det att sitta väldigt still ändå, rör sig inte alls :) Tänkte först göra en kapson av den, men jag var för lat ;)

*KL*
Jag har börjat använda bettskivor till ett av betten till min häst. Jag funderar på om man kan göra dem lite snyggare, pimpa dem lite ;)
Tips/idéer?

:)

jag funderar lite på om man klä dem med relativt tunnt läder, och så ha någon pärla eller ngt som dekor. Fortsätt gärna tipsa :)

Hästen är en ljus isabell med relativt smäckert huvud (inte grovt huvud iaf). Just nu har hon vita bettplattor. Svart träns med silverspännen och silverfärgade grejer på pannbandet.

Funkar säkert att klä dom med tunt skinn eller kanske tillverka ett par i läder. Kanske hade varit kul att klippa blomform på själva plattorna. Det går nog sätta nitar eller strass på.

Kl

Jag har redan visat många av mina träns här, men idag kommer det två nytillskott i tenntrådsfamiljen! Jag har inte sytt något av tränsen i det här fallet, men jag har pyntat dom med tenntråd.

Snöggurs nya pullarträns, med tenntråd...
wpid-imag1094.jpg

wpid-imag1087.jpg

Ett träns som ännu inte funnit en egen häst:
tenntradlila.jpg

Oj vad jag tycker det är fint med tenntråd på träns, jag vill ha sånt på min hästs remontgrimma.
Är det svårt att göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar