Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Här är första hästgrejen jag sytt... Fleecetäcke med hals =) Ska rätta till fallet vid rumpan bara, sen är det klart =)

180619_10150136532152279_540257278_8269676_4148364_n.jpg

Jättefint ju :D

liten blyg fråga.. vart köper man stropparna till egna schabrak? alltså de som sitter fast i sadeln sen...:confused:

Du kan köpa nylonband och kardborrband i en vanlig sybehörsaffär eller hobbyaffär.

Annars kan du ta stropparna från ett gammalt schabrak :)

Rotade fram ett bomullstäcke av ett gammalt påslakan som jag sydde till en shettis på min förra ridskola och prövade det på sköthästen :) Kvar att göra:
  • Sy in bogen lite
  • Förlänga med 30 cm vid rumpan
  • Sy på ludd vid manken
  • Sy på kantband och ryggband

Men annars såg det fint ut... Vit welsh mountain i rosa kamoflage, vad sägs om det..? :D Ska förlänga med svart då jag inte har något rosa kvar :/ men det kommer matcha det svarta kant- och ryggbandet jag ska sy på ganska bra. Ska leta fram en kamera också, och sen kommer bilder ;)

Här kommer en bild på mitt halstäcke till fleecetäcket. Har ännu ingen bild då det sitter på hästen..
cimg2859_130652985.jpg

wow... det var mycket rosa :rofl:

hur gjorde du denna luvan? den är jätte fin ^_^
32113695.jpg

Senast ändrad:

aha, så du fuskade lite :p
tänkte sy en luva själv och funderar om hur man gör den virkade delen utan att behöva virka själv :D

Jag har virkat en själv fast inte satt dit öron än... har inte rätt färg på tyget och inte orkat fixa det än heller ;)

Jag har förresten "byggt om" padden till min bomlösa (hemska höökssadel) så jag kan använda vanliga schabrak. Klippte helt enkelt av sidorna och sparade bara delen med fickorna och sen limmade jag fårskinn som dekoration på kanten fram och bak så det liknar en fårskinnspad. Dessutom har jag skurit om iläggen så de är lite smalare under låren så man inte sitter lika brett och dessutom byggt upp sitsen med en bit liggunderlag (det grå som syns på bilden, så nu är det rätt bekväm och hästen är nöjd. Men snart kommer min nya Hidalgo på posten (hoppas jag, beställde från Österike) :laugh:

IMG_2091.jpg

*kl*

Inte sytt på det... ännu XD men förra hästens ländtäcke passar som vanligt täcke ^^ Ska bara fixa vid bogen samt en magjord :p
32125419.jpg

Funderar lite över att göra en kunglig och en lite mera fantasi utstyrsel som liknar en riddar utrustning :-). Tänkte göra någon form av enhörning på den fantasi utstyrseln.
Någon som gjort nått liknande förut? Några tips på hur man kan göra? :-)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar