lynxlady
Trådstartare
I onsdags förra veckan upptäckte jag att mitt varmblodssto hade lyckats (hur?) dra ner lindan som hon hade över natten, så att den var lös längre ner på benet men hade kasat omkring och snörpt åt på något sätt under knät. Benet var varmt och när jag plockade av lindan så masserade jag försiktigt igång blodcirkulationen igen. Gick upp till hagen med henne och då började hon halta. Jag tänkte att det är ju svårt att veta om benet bara "sover" så hon fick vara ute en timme innan jag ringde vet. Då svullnade senan på framsidan av (fram)benet. Vet ansåg att jag skulle fortsätta massera, och kyla lite. Tills i fredags skulle jag sett skillnad men det skulle ta lång tid, och först bli värre.. Hon tyckte inte jag skulle ta hem en vet. Och hon skulle gå men inte springa. Ok, hältan gick över samma dag men svullnaden blev värre. I fredags var benet smalare, men inte normalt precis. Nu är det tisdag och det är fortfarande tjockt! Dock inte lika som först. Hon markerar ingenting, vill dock inte att man ska ta i det. Nu till frågan; är jag överfjompig och ska fortsätta och vänta? Eller borde jag ta hem en vet? Någon som vet mycket om sånt här?