Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med nationalblomman ska finnas i hela landet. Är det bara midsommarblomster som finns i hela landet?Jag valde midsommarblomster eftersom den finns vild i hela Sverige
Jag är inte helt 100% men jag tror det.Jag håller med nationalblomman ska finnas i hela landet. Är det bara midsommarblomster som finns i hela landet?
Jag tror det flesta tycker att det otänkbart att ha smörboll som nationalblomma. Den finns väl bara i norra Sverige?
Lingon och blåbär finns väl ändå i hela landetJag håller med nationalblomman ska finnas i hela landet. Är det bara midsommarblomster som finns i hela landet?
Jag tror det flesta tycker att det otänkbart att ha smörboll som nationalblomma. Den finns väl bara i norra Sverige?
Fast är det en blomma? Jag tycker inte riktigt det?Lingon och blåbär finns väl ändå i hela landet
Ja det är väl blommor på samma sätt som andra blommor sedan råkar de även lämna en utsökt frukt som vi kan äta.Fast är det en blomma? Jag tycker inte riktigt det?
Jag vet inte, finns det verkligen lingon i skåne? Kommer inte ihåg att jag såg endera när jag bodde där.Lingon och blåbär finns väl ändå i hela landet
Fast Natt och Dag är en helt annan växt än Styvmorsviol så det måste röra sig om något lokalt namnNu har jag lagt min röst på styvmorsviolen, eller Natt och Dag, som någon skrev.
Visste väl att vi inte sa styvmorsviol när jag var liten!
Spännande i övermorgon att se vilken det blir!
Smultron är varken bär eller frukt, det är en uppsvälld blombottenJa det är väl blommor på samma sätt som andra blommor sedan råkar de även lämna en utsökt frukt som vi kan äta.
Om de inte är blommor så försvinner ju 30% av startfältet iom att även smultron då måste vara diskvalificerade
Jag vet men den får nog ändå klassas in i samma kategori som blåbär och lingon i den här typen av sammanhang.Smultron är varken bär eller frukt, det är en uppsvälld blombotten
Är de inte bär? Vad är skillnaden på bär och "uppsvälld blombotten"?Smultron är varken bär eller frukt, det är en uppsvälld blombotten
Fast Natt och Dag är en helt annan växt än Styvmorsviol så det måste röra sig om något lokalt namn
Många skillnader ananas är tex ett frukförbandÄr de inte bär? Vad är skillnaden på bär och "uppsvälld blombotten"?
Heter alla som är äkta bär "bär" i sina namn (som blåbär) medan andra "bär" är egentligen annat (som smultron eller jordgubbe..), eller är namnen bara slumpen?Många skillnader ananas är tex ett frukförband
Det är slumpen har jag för mig.Heter alla som är äkta bär "bär" i sina namn (som blåbär) medan andra "bär" är egentligen annat (som smultron eller jordgubbe..), eller är namnen bara slumpen?
Typiskt, jag som trodde att jag var smartDet är slumpen har jag för mig.