Svenskt Derby!

Sv: Svenskt Derby!

Jag kommer men Lambada auktionen står jag nog över i år. Däremot så ska jag ägna lördagen åt att titta på åringar på stuterier och hälsa på min egen åsna (Donkey Shot) som är på sommar-kollo! Söndag har jag två starthästar, en av dem rider Ninni.

Ok, får se om vi springer på varandra1 Hoppas du hittar någon trevlig åring då! ;)

Jag kommer både till Lambada och söndagens derby + torsdag då vi har häst till start. En hektisk helg ;)

Jag är alltid här. Ska både på löpen torsdag, Lambada fredag och löpen söndag. :bump::bump: Om det är någon som känner igen mig - kom och säg hej!

Ja, ja, Annika och Ninni känner jag igen själv!

Jag ska säga hej ändå. Jag lovar!!!

Jag sj ska gå på löpen på torsda me en kompis som jag har fått galoppintresserad :rofl: sen ska jag gå på derbyt med farmor o nån av hennes kusiner ;) farmor är tydligen släkting med vågkontrollanten på jägers, jag får va me o se när man väger ut o in! *ta det inte som skryt nu bara:smirk:*

Jag kommer vara där både torsdag och söndag (hoppar auktionen) Ska bli riktigt kul att se vad som verkar vara den bästa hästen vi har haft i skandinavien någonsin på banan! En häst som i sin 5e start nog hade varit 2a i ett Gr1 löp om han inte blivit störd!!! Häftigt :bow: Har aldrig startat på dirt men hoppas verkligen inte det ska vara ett hinder. Fredde trodde inte det. Kul att få se en sån live i vilket fall som helst!

Jag är alltid här. Ska både på löpen torsdag, Lambada fredag och löpen söndag. :bump::bump: Om det är någon som känner igen mig - kom och säg hej!

Ja, ja, Annika och Ninni känner jag igen själv!

Hmm får försöka komma på hur du ser ut... :angel:

Men annars instämmer jag, bara tjoa till om ni känner igen mig! :p

Hmm får försöka komma på hur du ser ut... :angel:

Ganska kort med blond page (finns bild på <http://www.seeger.dk/Galop-dage/KL-2007-07-21.html> lopp 4).

Står på läktaren utanför stallfiket för det mesta.

Hur ser du ut? Jag undrar om jag inte såg dig i Göteborg. Det satt en ljushårig tjej med Susanne Ahlbeck i restaurangtältet men när jag ätit klart hade ni gått.

Vad tyckte ni om dagens (torsdag) tävlingar.??

Jag red dock inte men man fick ju ont i fotsulorna bara av att springa på banan, den var ju stenhård. Många som klagade på de tydligen för att de fortsatte vattna den. "blir ju bara hårdare då"

Annars tyckte jag dagen gick bra förutom att min häst kom 7a av 9.

Men hon kämpade som en stjärna. Och de var ju faktiskt bara hennes första lopp.

Jag kommer troligen på söndag. Vet inte riktigt när ja slutar!!

:D Hehe, googlade på min hästs namn häromdagen och hittade ett pdf-dokument från förra årets auktion med lite statistik i. Tydligen så var min lilla pålla en av de dyraste åringarna -98.

Nu kanske jag tar lite mod till mig och tar kontakt med stuteriet, har inte gjort det innan eftersom de har så mycket hästar i omlopp och jag trodde inte att de kom ihåg min häst. Men det kanske de gör...:idea:

Jo, det var nog du! Fast du hade lite andra kläder och frisyr :p

Såg inte dig i dag men jag såg Ninni cantra till start på Walking Possession :banana::banana:

Jo förmodligen! ;) Nej om du hade gjort det hade jag börjat undra för jag jobbar så jag var inte där alls... :p

Men på söndag kommer jag, och kanske lambada ikväll..

Så var det avgjort och favoriterna höll ju strålande! ;)

Trevlig dag med mycket folk, fast ovanligt få hattar!! :p

Föresten, förlåt Camilla för att jag inte stannade. Var på väg till vågrummet med byxor.

Tyckte det var många hattar!
Riktiga, snygga hattar.
Inte bara skojsaker med påklistrade leksakshästar (som är kul på ungarna men känns lite trist när folk är 35+)

Bästa derbyt jag varit på ur folkfestperspektiv...

Föresten, förlåt Camilla för att jag inte stannade. Var på väg till vågrummet med byxor.

Ingen fara! Det var alldeles för många som stannade:D Att ta sig från punkt A till punkt B på Derbydagen är inte helt enkelt.

Jag vidhåller att det borde finnas en "Homecoming" dag med bara bronslöp där folk som bara vill träffas eller visa upp sina hattar och ha dom bra loppen en torsdagskväll så man hinner njuta av hästarna :idea:

Det var verkligen fina lopp och han AuM är ingen bluff. Såg ni hans övertramp när han gick i ledvolten??

Kul med Fredde som har en riktig fanklubb :bow::bow:

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 536
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar