Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast fårulven bör ju verkligen ha lagt sin öppna röst på IA, annars är det ju liksom ingen mening med att rösta öppet/dolt om det inte är för att verka god?
Fast Mirtais röst kom ju rätt sent, det kanske inte fanns så mycket tid? Kan ju även ha funnits en tanke bakom det i lyan, att folk skulle misstänka Cruella just för att Isabel inte räddade sig själv...

Försöker tänka vad som talar mot att personen är dårulven:

De som röstade på Hemlig i dl1:

Snurrfian - Hon la första rösten på Hemlig. Den hade alltså i så fall inte räknats. det hade gett att hemlig hade två röster och då hade den riktiga rösten troligen lagts på någon annan med 2 röster så att hemlig inte rykt.

Q - röstade också på hemlig. Samma resonemang om henne som med snurrfian ovan.

Bumpo/hedinn - la sista rösten i sista minuten. Tänker att av de tre så skulle hon kunna vara den mest troliga dårulven baserat på hennes sena och stressade röst, kanske hann hon inte lägga en dold?

De som röstade på IA i dl3:

Gunilla_Persson - lägger första rösten.

Cruella_DeVil lägger en andraröst

Agnesnicolewinter lägger tredjerösten

Hedinn lägger fjärderösten.

Om fårulven la sin falska röst på IA hade den kunnat lägga en dold på CdV för att på så sätt skapa lottning. IA hade också kunnat rösta där för att rädda sig själv. Vet inte om det talar för eller mot CdV faktiskt? Kanske ville IA inte rösta där för att CdV är fårulven?

Samma gäller iofs oavsett vem fårulven röstade på i tråden. En dold röst på CdV och en ändring från IA hade gett likaläge och lottning.

Försöker tänka vad som talar mot att personen är dårulven:

De som röstade på Hemlig i dl1:

Snurrfian - Hon la första rösten på Hemlig. Den hade alltså i så fall inte räknats. det hade gett att hemlig hade två röster och då hade den riktiga rösten troligen lagts på någon annan med 2 röster så att hemlig inte rykt.

Q - röstade också på hemlig. Samma resonemang om henne som med snurrfian ovan.

Bumpo/hedinn - la sista rösten i sista minuten. Tänker att av de tre så skulle hon kunna vara den mest troliga dårulven baserat på hennes sena och stressade röst, kanske hann hon inte lägga en dold?

De som röstade på IA i dl3:

Gunilla_Persson - lägger första rösten.

Cruella_DeVil lägger en andraröst

Agnesnicolewinter lägger tredjerösten

Hedinn lägger fjärderösten.

Om fårulven la sin falska röst på IA hade den kunnat lägga en dold på CdV för att på så sätt skapa lottning. IA hade också kunnat rösta där för att rädda sig själv. Vet inte om det talar för eller mot CdV faktiskt? Kanske ville IA inte rösta där för att CdV är fårulven?

Samma gäller iofs oavsett vem fårulven röstade på i tråden. En dold röst på CdV och en ändring från IA hade gett likaläge och lottning.
dårulven: :rofl::rofl:

Kvällens sista från mig och jag lovar att försöka öppna lite för att CdV kanske inte är ond. Imorgon. ;)

Frågan är också om det blev lottning? Öppen röst på IA och dold på @Cruella_DeVil ? Fast om CdV är fårulven så var det ju ingen poäng med. Och förresten, där borde vi ha vinnaren för IA borde försökt rädda sig själv med en röst på CdV men gjorde inte det för då hade ju fårulven rykt. Så!
iofs logiskt , men med tanke på vem däringa lurendrejaren är så skulle jag inte vilja hålla det för troligt att det måste vara så......

jaha, även jag ska sova nu.

Har CdV och Hedinn högst upp på min lista inför imorgon.
Så med din teori skulle bumpo ha lagt en röst i DL1 där oddsen var stora att det skulle avslöjas vem fårulven röstat på (tänker då det i så fall var tre personer med två röster, en lottning vore inte till bumpos fördel och därmed stor risk att bli mer eller mindre outad direkt då det skulle bli uppenbart att fårulven röstade på hemlig om någon av de andra två åkt)?

kvar i leken:
Mirtai
Gunilla_Persson
Snurrfian
Agnesnicolewinter
Cruella_DeVil
quarter4ever
(bumpo) Hedinn

roller kvar
goda:
ängel
lösmynt spion
Besserwisser
bybo 1 skulle jag tro pga balansen i leken
tvillling
brevbärare

onda roller
fårulven
jag tror inte att det finns en ulv kvar utöver fårulven , det stämmer inte med balansen för leken

hm
tror vi kan få rätt på detta med lite hederliga frågor:
@Cruella_DeVil vem är din troliga fårulvkandidat ?
@Hedinn -vem är din troliga fårulvkandidat?
@Mirtai - vem är din fårulvkandidat?
för jag kan verkligen inte tro att det finns nån mer ulv än just fårulven kvar
jag känner mig tveksam till om den ens la nån dold röst i första DL. Frågan är då vilket scenario som kan stämma ....
jag vet ju vart jag har mig själv och jag tycker att jag visat ganska klart vart jag haft mina tankar leken igenom......
övriga i leken har jag pusslat in som så pass goda att de inte är med i ekvationen ang vem är fårulven?

hm
tror vi kan få rätt på detta med lite hederliga frågor:
@Cruella_DeVil vem är din troliga fårulvkandidat ?
@Hedinn -vem är din troliga fårulvkandidat?
@Mirtai - vem är din fårulvkandidat?
för jag kan verkligen inte tro att det finns nån mer ulv än just fårulven kvar
jag känner mig tveksam till om den ens la nån dold röst i första DL. Frågan är då vilket scenario som kan stämma ....
jag vet ju vart jag har mig själv och jag tycker att jag visat ganska klart vart jag haft mina tankar leken igenom......
övriga i leken har jag pusslat in som så pass goda att de inte är med i ekvationen ang vem är fårulven?

Det haar jag ju skrivit ovan! Läs mina inlägg så hittar du svaret ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka