Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
spinner vidare här i mina fårulvstankar

iom att vi nu vet att IsabelAdrian var ulv som också missade att rösta i DL1, tja det lämnar väl öppet för att bumpo/ hedinn kanske är fårulven ändå? trots den sista rösten på hemlig ? jag menar en ulv hade inte röstat och kanske kanske fanns IA i den konversationen men hann inte få med nån röst? Så det kan ha bara gått helfel? det jag inte får ihop med det är just det jag tidigt anförde - om bumpo/ hedinn var fårulven borde hon ju sett till att rösta dolt på nån av oss andra som hade två röster? eller hanns det inte med helt enkelt? eller är det högt spel för alibi det handlar om- medvetet eller omedvetet?

Mirtai var jag så pass misstänksam emot att jag la rösten där, men som jag skrev den paranioan kan faktiskt tyda på en god roll ändå, men jag vill inte ta bort henne som en jag funderar över vad det gäller fårulven

Cruella-deVil
alltså jag får inte ihop det riktigt. Jag ser saker som talar för och jag ser saker som talar emot Är det hon som är den sista onda (DårUlven:laugh: ) då har lyan haft vääääldigt kul åt mig i denna leken- så det avskriver jag inte som en möjlighet!

DL 3 21:30

21:03 snurrfian röstar på Cruella_DeVil
21:08 Gunilla_Persson röstar på IsabelAdrian
21:10 Cruella_DeVil röstar på IsabelAdrian
21:15 IsabelAdrian röstar på Snurrfian
21:20 Agnesnicolewinter röstar på IsabelAdrian
21:22 Hedinn röstar på IsabelAdrian
21:27
Mirtai röstar på Cruella_DeVil
21:28 quarter4ever röstar på Mirtai

mina ögon fastnade lite på denna kommentaren av Mirtai- nja det kan man väl ändå inte säga -att samma gäller oavsett vem fårulven röstade på i tråden?
CDV hade två röster så långt är jag med, IA var inte fårulven -det vet vi, Men jag då? Jag röstade ju på Mirtai? så även om jag tycker det är trevligt att bli lite godförklarad så där i förbifarten så reagerar jag ändå på det !
Samma gäller iofs oavsett vem fårulven röstade på i tråden. En dold röst på CdV och en ändring från IA hade gett likaläge och lottning.

Så med din teori skulle bumpo ha lagt en röst i DL1 där oddsen var stora att det skulle avslöjas vem fårulven röstat på (tänker då det i så fall var tre personer med två röster, en lottning vore inte till bumpos fördel och därmed stor risk att bli mer eller mindre outad direkt då det skulle bli uppenbart att fårulven röstade på hemlig om någon av de andra två åkt)?
men å andra sidan ett bra argument för bumpo ( eh du :p ) att inte lägga någon avgörande dold röst? och istället halka med som troligt god ? Konstigare saker har hänt....

men å andra sidan ett bra argument för bumpo ( eh du :p ) att inte lägga någon avgörande dold röst? och istället halka med som troligt god ? Konstigare saker har hänt....
Hur tänker du nu? Om det lottats och lotten fallit på någon av de andra två hade väl knappast bumpo setts som troligt god? Då har man nog till och med passerat gränsen för vågat spel, när man har 33% chans att lyckas få ett möjligt alibi och 67% chans att bli huvudmisstänkt och mer eller mindre outad.

och ja- mina ögon blinkar till lite här med:
först så vill @Hedinn rikta strålkastarna mot snurrfian och cruella...
å frågan är om de två sistnämnda är mina huvudmisstänkta. Dock kan jag inte låta bli att fundera på om falskrösten bör ha hamnat på en ond i DL1 och då hamnar genast Cruella och Snurrfian i strålkastarljuset...

för att sedan snabbt vilja få över tankarna till Isabel.....
Ah just ja, Isabel som fårulven är ju inte heller omöjligt! :idea:

lite plingar det till ändå i alarmklockorna här för mig-det jag reagerar på är väl en tendens till att vända kappan efter vinden sas?

Hur tänker du nu? Om det lottats och lotten fallit på någon av de andra två hade väl knappast bumpo setts som troligt god? Då har man nog till och med passerat gränsen för vågat spel, när man har 33% chans att lyckas få ett möjligt alibi och 67% chans att bli huvudmisstänkt och mer eller mindre outad.
men oändligt mycket bättre än att hemlig inte rök som hade 3 röster- är min spontana tanke
dvs lotten kunde ge ett bra alibi i så fall...
edit : äh det kom ut lite fel- har utvecklat i nästa svar...

Senast ändrad:
men oändligt mycket bättre än att hemlig inte rök som hade 3 röster- är min spontana tanke
utvecklar
om en dold röst lagts på nån av oss med två röster så nån av oss faktiskt åkte istället för hemlig som hade ett synligt övertag i leken i antal röster ja då hade nog bumpo/ hedinn blivit mer misstänkt i sammanhanget ( likväl som jag själv, och snurrfian med för den delen)
och just det att fårulven INTE la en avgörande röst kan ju ha haft många orsaker- men bla för att INTE röja för spionen vart fårulven fanns?

edit : äh det kom ut lite fel- har utvecklat i nästa svar...
Fast då borde väl bumpo lagt rösten på någon annan, så hade risken aldrig funnits över huvud taget? Om bumpo/jag är fårulv hade ju hemlig bara två riktiga röster på sig, oavsett om det inte lades nån dold röst.

Fast då borde väl bumpo lagt rösten på någon annan, så hade risken aldrig funnits över huvud taget? Om bumpo/jag är fårulv hade ju hemlig bara två riktiga röster på sig, oavsett om det inte lades nån dold röst.
my point exactly att hade nån annan rykt istf hemlig så vore det uppenbart att fårulven varit inblandad
Lösmynte spionen skulle kunnat fått korn på fårulven genom infon så tja det var bättre att låta det stå UTAN att blanda in den dolda rösten ( fast å andra sidan vet jag inte om rösten i leken gills om ingen dold röst kommer in-en tanke som slog mig! - @paow du lär ju vara vaken iaf eftersom du skulle roa dig med tv ( hur vill jag inte veta ) men taggar väl den där sömniga björnen..--- eh menar blondinbellan @Paris_Hilton med - vad händer om ingen dold röst kommer in? räknas öppna rösten i leken då? eller inte? )

och ja- mina ögon blinkar till lite här med:
först så vill @Hedinn rikta strålkastarna mot snurrfian och cruella...

för att sedan snabbt vilja få över tankarna till Isabel.....

lite plingar det till ändå i alarmklockorna här för mig-det jag reagerar på är väl en tendens till att vända kappan efter vinden sas?
Isabel ingick bland "de två sistnämnda" som jag skrev om först.

Jag kom in i leken rätt nära inpå DL, hade 17 sidor att läsa igenom, självklart är jag öppen för andras tankar och teorier eftersom jag i det läget inte ännu har så mycket att komma med själv.

Isabel ingick bland "de två sistnämnda" som jag skrev om först.

Jag kom in i leken rätt nära inpå DL, hade 17 sidor att läsa igenom, självklart är jag öppen för andras tankar och teorier eftersom jag i det läget inte ännu har så mycket att komma med själv.
ok fine:)

my point exactly att hade nån annan rykt istf hemlig så vore det uppenbart att fårulven varit inblandad
Lösmynte spionen skulle kunnat fått korn på fårulven genom infon så tja det var bättre att låta det stå UTAN att blanda in den dolda rösten ( fast å andra sidan vet jag inte om rösten i leken gills om ingen dold röst kommer in-en tanke som slog mig! - @paow du lär ju vara vaken iaf eftersom du skulle roa dig med tv ( hur vill jag inte veta ) men taggar väl den där sömniga björnen..--- eh menar blondinbellan @Paris_Hilton med - vad händer om ingen dold röst kommer in? räknas öppna rösten i leken då? eller inte? )
Du missförstår mig. Jag pratar om rösten i tråden. Varför medvetet lägga en ogiltig röst på en ulv och missa den riktiga för att inte outa sig? Då är det väl bra mycket vettigare att lägga den öppna, ogiltiga rösten på någon annan - problem solved.

Min poäng är att det inte skulle finnas någon som helst att vinna på att rösta på det sättet som fårulv.

Du missförstår mig. Jag pratar om rösten i tråden. Varför medvetet lägga en ogiltig röst på en ulv och missa den riktiga för att inte outa sig? Då är det väl bra mycket vettigare att lägga den öppna, ogiltiga rösten på någon annan - problem solved.

Min poäng är att det inte skulle finnas någon som helst att vinna på att rösta på det sättet som fårulv.
jag följer resonemanget men samtidigt är jag osäker på om den öppna rösten verkligen blir ogiltig om ingen dold röst kommer in? Och kan kanske vara något som även ulvarna inte tagit med i beräkningen sas? Men det kan ju LL bekräfta om det finns nån substans i den funderingen
Och det kan mycket väl vara så att jag fastnar lite i tankarna på dig ( eh bumpo- ja du fattar :p ) bara för att du faktiskt responderar. I have an open mind men försöker vrida på det som går för att kunna ge de goda så mycket som möjligt :)

Nej, den öppna rösten räknas inte, eftersom det är en "fejkröst" så att säga. :)

Nej, den öppna rösten räknas inte, eftersom det är en "fejkröst" så att säga. :)
ok ja men då blir det faktiskt intressant , för om fårulven då medvetet inte lägger en dold röst för att inte ge något till spioninfon tex, så kan den ju få en chans att bli godförklarad om lotten faller på den onda, vilket u hände? och som sagt hade nån annan än hemlig rykt där med 3 öppna röster på sig så hade det ju funderats över det, så den bästa chansen var att inte rösta dolt? Kinda makes little sense to me......

ok ja men då blir det faktiskt intressant , för om fårulven då medvetet inte lägger en dold röst för att inte ge något till spioninfon tex, så kan den ju få en chans att bli godförklarad om lotten faller på den onda, vilket u hände? och som sagt hade nån annan än hemlig rykt där med 3 öppna röster på sig så hade det ju funderats över det, så den bästa chansen var att inte rösta dolt? Kinda makes little sense to me......

Fast fårulven måste rösta. Så att medvetet inte rösta är inte tillåtet enligt reglerna. Däremot att missa, av någon anledning, kan förstås hända.

Fast fårulven måste rösta. Så att medvetet inte rösta är inte tillåtet enligt reglerna. Däremot att missa, av någon anledning, kan förstås hända.
ja men det är inte det jag menar :) utan just om det bara kommer en öppen röst i leken och ingen dold- för det faller nog inte inom samma regel ( skulle jag tro? )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka