Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag saknar mest av allt är en fårulv. Ett par goda roller saknar också specifik ägare, men jag har ett par kandidater till varje.

Ska försöka gå igenom de senaste händelserna igen. Jag har fortfarande inte fått grepp om när Mirtai blev god. För min del står det mellan henne och Hedinn. Cruella_DeVil vill jag ska vara god, men kan ni övertyga mig om motsatsen så varsågod. Jag vet ingenting känner jag.
Det jag funderar på kring Cruella är väl dels att fårulven "bör" ha lagt den öppna rösten på en ond DL1? Och sen att Isabel inte räddade sig själv igår skulle ju mycket väl kunna tänkas vara pga att enda möjliga räddningen vore genom att fårulven åkte istället.

Det jag funderar på kring Cruella är väl dels att fårulven "bör" ha lagt den öppna rösten på en ond DL1? Och sen att Isabel inte räddade sig själv igår skulle ju mycket väl kunna tänkas vara pga att enda möjliga räddningen vore genom att fårulven åkte istället.
Inser nu att lyan inte visste att Emma var ond, så det föll där. :angel:

Har läst igenom hela leken igen och tror jag blivit lite klokare, trots allt.

Cruella har till stor del hållit många mer åt goda än onda hållet hittills i leken, misstankarna mot andra har varit relativt få. Något som brukar kunna göra andra spelare blir positivt inställda till en. Goda spelare brukar väl i alla fall vilja få ut en del misstankar, felaktiga eller inte så hjälper de ju till att hitta onda på ett eller annat sätt.

Q4 och Gunilla släpper båda misstankar mot varandra igår. Det i kombination med bl.a att hemlig la en andraröst på Q4 dag ett och Gunilla la en uddaröst dag 2 samt vettigt teoriande gör att jag inte håller någon av dem som troligt onda.

Agnes hade igår lite misstankar mot Cruella och Isabel och när Isabel lägger sin röst på Snurrfian blir Agnes säker på att hennes röst ska hamna där och det var ju väldigt korrekt gjort eftersom Isabel var ond. Hade knappast varit ett smart drag av en ulvkollega. Därför är jag även beredd att hålla både Agnes och Snurrfian som troligt goda.

Mirtai funderade jag en del på igår, jag har inte varit ensam om det heller. Men nu har hon hunnit skriva lite mer och det känns som vettiga tankar ändå, samt att flera jag nämnt ovan inte längre håller henne som troligt ond så väljer jag att göra samma sak.

Kvar återstår Cruella. Och det faktum att Isabel inte räddades igår. Det hade varit fullt möjligt att göra med fårulven i spelet (kan inte tänka mig att den öppna rösten skulle ha hamnat någon annanstans än på Isabel) och den enda anledningen jag kan tänka mig till att man låter bli i det läget, är om alternativet är just fårulven själv. Vilket är väl egentligen något av det som väger högst nu också, jag har svårt att se någon annan än Cruella i rollen som fårulven.

Jag mår inte så jätte bra så allra helst skulle jag vilja rösta på min mamma idag för hon smittade mig med en förkylning :arghh:

Det känns som de jag tror är goda väljer mellan mig, Hedinn och Mirtai.

Det lämnar Hedinn kvar. Men hur kunde få hemlig ryka? Då borde fårulven ha kunnat rädda henne. Kan det ha varit så att Gunilla har rätt i att fårulven la sin dolda röst på hemlig? Kan Q ha rätt i att fårulven inte hann lägga sin dolda röst?

Men då tycker jag ändå att spionen borde ha reagerat tidigare. Kan tjuven ha spenderat tid med slampan så hon inte fick spioninfo? Då tror jag nog risken är större att Q och Agnes blivit lurade av Mirtai. Eller så har jag pusslat fel någonstans.

Måste verkligen sova, skriver imorgon om jag överlever natten :)
Jag funderar på det här.. Varför skulle Mirtai inte överleva natten? Det är ju mig, Hedinn och Mirtai som är kandidater till att vara den sista ulven. Så det är osannorlikt att någon av oss skulle bli käk?

Kan Mirtai ha valt att vänta för att se om BW siat henne eller någon av oss innan hon vågar utala sig?

Jag funderar på det här.. Varför skulle Mirtai inte överleva natten? Det är ju mig, Hedinn och Mirtai som är kandidater till att vara den sista ulven. Så det är osannorlikt att någon av oss skulle bli käk?

Kan Mirtai ha valt att vänta för att se om BW siat henne eller någon av oss innan hon vågar utala sig?

Eller så är det för att låta bli att skriva det är ett säkert sätt att bli misstänkt ;)

OBS!!
Jag har fått en förfrågan att snabba upp leken
Skulle det fungera för alla?

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

(och om ni bara underhåller röstlistorna så kan jag vara snabb m uppdateringen. Min eminenta hjälpreda skulle visst på villovägar ikväll igen, det var ngt om en dejt och ngt eventuellt frieri :eek:....)

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

(och om ni bara underhåller röstlistorna så kan jag vara snabb m uppdateringen. Min eminenta hjälpreda skulle visst på villovägar ikväll igen, det var ngt om en dejt och ngt eventuellt frieri :eek:....)
Jag borde inte vara uppe så sent men om vi får ut dåren direkt så borde det väl vara över sen? ;)

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

det funkar för mig

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

Funkar för mig :)

Jo det har du rätt i men i det här läget hade jag blivit förvånad om någon av oss blev käk

Hade blivit väldigt förvånad om jag blev käk. Nu vet vi ju inte vem ulvarna valde men om jag hade varit ulv hade jag valt någon annan ;) kändes bara onödigt att riskera ytterligare misstanke

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

Funkar bra för mig också. :)

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

Jag borde kunna få det att funka, jag lär ändå sitta vid datorn ikväll...:arghh:

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

Funkar för mig :)

Varför menar du att Mirtai skulle vänta på sån info?

OBS!!

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

Den eminenta hjälpredan håller sej hemma och partar med tanterna... ;)

Däremot måste hon ändra om helt i hästarnas rutiner. :eek: Kraftfoder redan kl 20 så de hinner mumsa klart i god tid innan DL. :p

Du menar att om någon skulle börja hålla Mirtai för god? Men hur skulle Mirtai kunna veta att BW frågat om just henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka