Har läst igenom hela leken igen och tror jag blivit lite klokare, trots allt.
Cruella har till stor del hållit många mer åt goda än onda hållet hittills i leken, misstankarna mot andra har varit relativt få. Något som brukar kunna göra andra spelare blir positivt inställda till en. Goda spelare brukar väl i alla fall vilja få ut en del misstankar, felaktiga eller inte så hjälper de ju till att hitta onda på ett eller annat sätt.
Q4 och Gunilla släpper båda misstankar mot varandra igår. Det i kombination med bl.a att hemlig la en andraröst på Q4 dag ett och Gunilla la en uddaröst dag 2 samt vettigt teoriande gör att jag inte håller någon av dem som troligt onda.
Agnes hade igår lite misstankar mot Cruella och Isabel och när Isabel lägger sin röst på Snurrfian blir Agnes säker på att hennes röst ska hamna där och det var ju väldigt korrekt gjort eftersom Isabel var ond. Hade knappast varit ett smart drag av en ulvkollega. Därför är jag även beredd att hålla både Agnes och Snurrfian som troligt goda.
Mirtai funderade jag en del på igår, jag har inte varit ensam om det heller. Men nu har hon hunnit skriva lite mer och det känns som vettiga tankar ändå, samt att flera jag nämnt ovan inte längre håller henne som troligt ond så väljer jag att göra samma sak.
Kvar återstår Cruella. Och det faktum att Isabel inte räddades igår. Det hade varit fullt möjligt att göra med fårulven i spelet (kan inte tänka mig att den öppna rösten skulle ha hamnat någon annanstans än på Isabel) och den enda anledningen jag kan tänka mig till att man låter bli i det läget, är om alternativet är just fårulven själv. Vilket är väl egentligen något av det som väger högst nu också, jag har svårt att se någon annan än Cruella i rollen som fårulven.