Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer sitta på möte under kvällen (gör mitt bästa för att hänga med ändå) så röstar nu för säkerhets skull.

Hedinn röstar på Cruella_DeVil

Då hon dels verkar undvika att ta ställning till vem av mig och Mirtai som är den kvarvarande onda, vilket ju givetvis blir svårt om hon själv är den. Dessutom borde lyan ha försökt att rädda Isabel igår, om de haft möjlighet. Är Cruella fårulven så fanns inte den möjligheten och det förklarar varför Isabel inte försökte rädda sig själv.

Läser igenom leken från start och vill göra följande reflektioner under vägen:

Borde fårulven ha räddat hemlig? Vad hade det gett oss andra? Jo, att fårulven troligen röstat på hemlig och att någon av de som gjort det är fårulven.

Att ulven Isabel adrian tar upp bumpo som misstänkt efter lynchen på hemlig talar kanske till bumpos fördel?

Bumpo stressar över att hon måste rösta redan kl 19.41 men röstar först timmar senare, precis i sista minuten

har försökt hänga med i vad som skrivits under dagen
Känner mig ganska rådvill vart jag ska rikta blickarna
Dock känner jag ju som @Cruella_DeVil skriver att BW absolut borde frågat om nån av de tre som är på tapeten inatt? För den hade väl 3 försök och vi är på dag 4? vilket för mig borde betyda att BW borde kunna antingen ond eller godförklara nån av de kandidater som är på tapeten idag . Och den som fick fulla spioninfon borde kunna räkna ut med tanke på att den ju kommer se vem BW frågat om?
Jag känner att jag inte har så mycket input idag mer än det jag redan uttryckt så avvaktar för att se vad mer som skrivs under kvällen. Och om jag hittar något jag reagerar på i det som skrivs.

Jag kommer sitta på möte under kvällen (gör mitt bästa för att hänga med ändå) så röstar nu för säkerhets skull.

Hedinn röstar på Cruella_DeVil

Då hon dels verkar undvika att ta ställning till vem av mig och Mirtai som är den kvarvarande onda, vilket ju givetvis blir svårt om hon själv är den. Dessutom borde lyan ha försökt att rädda Isabel igår, om de haft möjlighet. Är Cruella fårulven så fanns inte den möjligheten och det förklarar varför Isabel inte försökte rädda sig själv.

Fast jag har väl tagit mer ställning än Mirtai? Jag tycker det vore konstigt om du vore fårulven. Men spionen borde ha koll om tjuven inte tjuvade.

Jag tänker att Mirtai kanske har valt att ligga lågt tills efter bw har visat vem hon siade

Fast jag har väl tagit mer ställning än Mirtai? Jag tycker det vore konstigt om du vore fårulven. Men spionen borde ha koll om tjuven inte tjuvade.

Jag tänker att Mirtai kanske har valt att ligga lågt tills efter bw har visat vem hon siade
Varför vore det konstigt om jag vore fårulven?

Så du tycker att Hedinn inte borde vara fårulven?
Och du misstänker MIrtai pga detta ?

Om slampan fick spioninfo så vet spionen vem fårulven röstade på. Så spionen kan fria Hedinn om den dolda rösten låg på någon som hade två röster. Om hedinn är fårulven så hade hemlig bara två röster.
Men det måste vara jag eller Mirtai som är fårulven, enligt dig?

Men det måste vara jag eller Mirtai som är fårulven, enligt dig?
Jag vet min roll.

Q tror jag är god för jag tror inte att hon och hemligt hade lagt andra röst på varandra.
Agnes och snurrfian tror jag är goda eftersom de verkar vara säkra på den andra.

Men visst kan någon av de tre luras. Men jag tycker de verkar överens om att fårulven måste vara en av oss tre.

OBS!!
Jag har fått en förfrågan att snabba upp leken
Skulle det fungera för alla?

Isf föreslår jag:

DagDL till kl 21.00
NattDL kl 21.20

DagDL 21.45
NattDL 22.00

(och om ni bara underhåller röstlistorna så kan jag vara snabb m uppdateringen. Min eminenta hjälpreda skulle visst på villovägar ikväll igen, det var ngt om en dejt och ngt eventuellt frieri :eek:....)
Jag får lite ont om tid att hinna läsa in mig och komma på vem jag ska rösta på, men det får gå.

@Gunilla_Persson förstår jag dig rätt om du har tre möjliga kandidater till fårulv? Och de mest troliga är Hedinn och Mirati? Men du kan gå med på att Cruella kan vara ulv om någon kan lägga fram bevis för det?
@agnesnicolewinter du vill istället hålla mirtai åt det goda hållet och att det står mellan Hedinn och Cruella?

Och när blev q god egentligen? :cautious: Visserligen borde hon ha röstat annorlunda som ond men ändå?

Jag har tre tänkbara kandidater till fårulven. CDV, Mirtai och Hedinn.

Det som talar emot CDV är att en ond inte borde rösta på någon som den tror kan vara ond utanför lyan. Nu räknas ju inte fårulvens röst, men varför rikta den typen av misstankar? Hon borde kunnat skriva ihop en annan teori. Och sedan käka Emma? Jag tycker inte det stämmer. Men visst, det kan vara möjligt.

Mirtai har jag tyvärr inte hunnit få grepp om. Ska gå tillbaka och läsa hennes inlägg och se vad jag får fram.

Det som talar emot Hedinn som fårulv är bumpos röst på hemlig. Hade hon varit ulven borde hemlig klarat sig. Men, det kan vara ett offer av en lyamedlem för att skydda andra eller att bumpo helt enkelt inte hann med att lägga den äkta rösten.

Där har ni lite tankar att börja med från mig. Nu ska jag få tillbaka och se hur mycket jag hinner läsa innan dl.

@Gunilla_Persson förstår jag dig rätt om du har tre möjliga kandidater till fårulv? Och de mest troliga är Hedinn och Mirati? Men du kan gå med på att Cruella kan vara ulv om någon kan lägga fram bevis för det?
@agnesnicolewinter du vill istället hålla mirtai åt det goda hållet och att det står mellan Hedinn och Cruella?

Och när blev q god egentligen? :cautious: Visserligen borde hon ha röstat annorlunda som ond men ändå?
Lite så. Men jag kan vara rvärlurad av CDV, det håller jag inte för omöjlig.

Jag ändrade åsikt om q när Ankan visade sig vara tvilling. Jag hade dom som potentiella kompisar i lyan innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka