Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tre tänkbara kandidater till fårulven. CDV, Mirtai och Hedinn.

Det som talar emot CDV är att en ond inte borde rösta på någon som den tror kan vara ond utanför lyan. Nu räknas ju inte fårulvens röst, men varför rikta den typen av misstankar? Hon borde kunnat skriva ihop en annan teori. Och sedan käka Emma? Jag tycker inte det stämmer. Men visst, det kan vara möjligt.

Mirtai har jag tyvärr inte hunnit få grepp om. Ska gå tillbaka och läsa hennes inlägg och se vad jag får fram.

Det som talar emot Hedinn som fårulv är bumpos röst på hemlig. Hade hon varit ulven borde hemlig klarat sig. Men, det kan vara ett offer av en lyamedlem för att skydda andra eller att bumpo helt enkelt inte hann med att lägga den äkta rösten.

Där har ni lite tankar att börja med från mig. Nu ska jag få tillbaka och se hur mycket jag hinner läsa innan dl.
Fast vad är det som säger att Cruella faktiskt trodde att Emma var ond, egentligen? Gällande käket är det ju inte säkert att Cruella var med och bestämde så mycket, eller så käkades Emma just för att det hade varit otaktiskt att göra så i kombination med rösten.

Jag tänker att det borde ha skickats något paket, om det skickats en sia är det ju bara att hoppas att den hamnat hos en god!

Nu är det ju vanskligare att luras iom att det är en lösmynt spion som kanske inte alls ser det som ulvarna vill att den ska se. Tänker att om isan hamnar hos en ulv kan den ju sia en annan ulv och sedan hålla den som god i leken = spionen kan luras att tro att den siade är god. Men om nu inte spionen får just den raden är det ju rätt meningslöst...

Det är mycket detta inlägget som vill få mig att hålla Mirtai god, det var fö samma inlägg som fick mig att rösta på Mirtai igår, för jag hade IsabelAdrian på den roll jag nu tror kan vara hos Mirtai- därför jag skrev det jag gjorde direkt efter uppdateringen
Men vem vet jag kanske är dubbellurad ?
Det är just kommentaren om paket och vad det paketet skulle innehållit som fick mig att reagera.

Fast vad är det som säger att Cruella faktiskt trodde att Emma var ond, egentligen? Gällande käket är det ju inte säkert att Cruella var med och bestämde så mycket, eller så käkades Emma just för att det hade varit otaktiskt att göra så i kombination med rösten.
Det är just där jag funderar på om jag sätter för mycket tilltro till vad hon skrev i sin teori. Jag håller inte för omöjligt att jag är lurad. Håller på att gå igenom leken nu från min sammanställning igår.

Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL, delast ut nattDL samma natt. Paketen innehåller en sia, en extra röst, en förhäxning (man får förhäxa ngns röst att inte gälla kommande dag), ett beskydd.
fråga @paow och @Paris_Hilton får brevbäraren dela ut paket till sig själv? Hittar inget om just det i texten, jag kommer däremot ihåg att det förtydligades senare att paket ( och spioninfon med för den delen) inte fick skickas till samma person två dagar på raken.

Det är mycket detta inlägget som vill få mig att hålla Mirtai god, det var fö samma inlägg som fick mig att rösta på Mirtai igår, för jag hade IsabelAdrian på den roll jag nu tror kan vara hos Mirtai- därför jag skrev det jag gjorde direkt efter uppdateringen
Det är just kommentaren om paket och vad det paketet skulle innehållit som fick mig att reagera.
Jag tror ju att du är rätt ute gällande Mirtai.

Det är en rad som kan hamna i lyan.

Mirtai röstar på Cruella_DeVil

Eftersom jag inte kan förstå varför IA inte räddade sig själv tillsammans med fårulven genom att ändra till CDV. Jag tror det beror på att CDV är fårulven och det vore dumt att offra den!

Mirtai röstar på Cruella_DeVil

Eftersom jag inte kan förstå varför IA inte räddade sig själv tillsammans med fårulven genom att ändra till CDV. Jag tror det beror på att CDV är fårulven och det vore dumt att offra den!
Men bollen har inga problem med att offra en kollega. Sedan tänker jag att den vanliga ulven kan gömma sig enklare än fårulven. Så jag tror inte hon hade haft några problem med att rösta ut fårulven..

Men bollen har inga problem med att offra en kollega. Sedan tänker jag att den vanliga ulven kan gömma sig enklare än fårulven. Så jag tror inte hon hade haft några problem med att rösta ut fårulven..

Första delen håller jag helt med om! Men jag tänker också att IA faktiskt var ganska körd. Att offra dårulven i det läget hade varit dumt för det hade betytt att IA med största sannolikhet skulle ryka i nästa lynch. Bättre att låta fårulven leva och fortsätta vara gömd

Alltså jag blir lite nervös när en av de som jag håller som möjlig ond godförklarar en annan som jag håller som möjlig ond, samtidigt så vet jag inte riktigt om det får plats två ulvar kvar i leken? Men det skulle även kunna peka på att Cruella faktiskt är ond och hennes håriga beklädning på bilden faktiskt är en ulvhårigbeklädning...
Snurrfian röstar på Cruella

ur minnet
jag tänker på andra dagen , då jag fick en känsla av att CDV skulle kunnat veta något om mig- då denna verkade snar till att vilja hålla mig god. och jag kommer också ihåg att @agnesnicolewinter verkade ha mig som väldigt lite misstänkt i sina teorier. Dock ändrade hon sig lite när @Gunilla_Persson började misstänka mig, vilket tidigt fick mig att misstänka att mitt namn kunde figurera i spioninfon på något sätt, tex att BW frågat om mig ? Och den raden kan ha nått lyan? jag var ju mycket misstänksam mot GP ett tag, men efter hennes förklaring där innan nattDL igår så ändrade jag mig, då jag tyckte det kommit fram nya vinklar som förklarade hur hon tänkte

Jag lägger också min röst så är det gjort
Råkar det vara fel så har vi ändå marginalerna på vår sida, för jag är övertygad om att det står 6-1 till goda just nu.

quarter4ever röstar på Cruella_DeVil
då jag tror att det är hon som är fårulven. och har gått in för att lura mig genom att hålla mig tidigt som god, och att det kan ha passerat tack vare frånvaron av annan spelare i början av leken

Har kommit en bit igenom leken och mitt pussel börjar klarna. Mirtais bit har trillat ner i en god ruta baserat på de inlägg hon kommit med. Att hon stod på min musdtänktalista tidigare berodde helt enkelt på att hon inte haft möjlighet att delta så mycket. Att hon dessutom igår var så pass säker på min position talar till hennes fördel.

Jag känner också att det som talar till Hedinns fördel är mycket mer konkret än det jag har på CDV.

Så, jag måste hinns duscha innan nio.

Jag tror att CDVs röst i första dl var ett spel för galleriet. Att hon trycker så starkt på att hon inte borde varit med och käkat Emma känns som ett desperat försök att hitta positiva saker. Jag tror ju också att fårulven inte var med och röstade på hemlig för då borde hon ha klarat sig. Därför:

Gunilla_Persson röstar på Cruella_DeVil

ur minnet
jag tänker på andra dagen , då jag fick en känsla av att CDV skulle kunnat veta något om mig- då denna verkade snar till att vilja hålla mig god. och jag kommer också ihåg att @agnesnicolewinter verkade ha mig som väldigt lite misstänkt i sina teorier. Dock ändrade hon sig lite när @Gunilla_Persson började misstänka mig, vilket tidigt fick mig att misstänka att mitt namn kunde figurera i spioninfon på något sätt, tex att BW frågat om mig ? Och den raden kan ha nått lyan? jag var ju mycket misstänksam mot GP ett tag, men efter hennes förklaring där innan nattDL igår så ändrade jag mig, då jag tyckte det kommit fram nya vinklar som förklarade hur hon tänkte
Fick känslan av att du visste att AnnaAnka var god när du försvarade henne när jag kallade hennes röst för skum. Om du visste det så borde du ha varit god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka