Hedinn
Moderator
Fast vad är det som säger att Cruella faktiskt trodde att Emma var ond, egentligen? Gällande käket är det ju inte säkert att Cruella var med och bestämde så mycket, eller så käkades Emma just för att det hade varit otaktiskt att göra så i kombination med rösten.Jag har tre tänkbara kandidater till fårulven. CDV, Mirtai och Hedinn.
Det som talar emot CDV är att en ond inte borde rösta på någon som den tror kan vara ond utanför lyan. Nu räknas ju inte fårulvens röst, men varför rikta den typen av misstankar? Hon borde kunnat skriva ihop en annan teori. Och sedan käka Emma? Jag tycker inte det stämmer. Men visst, det kan vara möjligt.
Mirtai har jag tyvärr inte hunnit få grepp om. Ska gå tillbaka och läsa hennes inlägg och se vad jag får fram.
Det som talar emot Hedinn som fårulv är bumpos röst på hemlig. Hade hon varit ulven borde hemlig klarat sig. Men, det kan vara ett offer av en lyamedlem för att skydda andra eller att bumpo helt enkelt inte hann med att lägga den äkta rösten.
Där har ni lite tankar att börja med från mig. Nu ska jag få tillbaka och se hur mycket jag hinner läsa innan dl.