Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära Gunsan, den där slampiga spionen börjar väl slampa först efter första natta? Denna natt bör hon ha lyckats hålla tätt. Det värsta vore väl om den där tjuvaktiga Emma stulit av slampan. Vad jag menar är att den änglalika borde vågat skydda dig utan risk för slamperi om nu inte tjuven stulit av den änglalika
Som Ankan säger förtydligade ju vår eminenta LL (alternativt småungarna vid rodret :angel: ) att slampan var lättsinnig redan inatt.

Jag kommer behöva rösta före 20.00 idag då det är melodifestival igen ikväll, annars riskerar jag att missa att rösta innan DL Grabbarna är med mig och vi är idag och till imorgon också hundvakter till två trevliga hundar åt en en vän :)

Jag undrar @IsabelAdrian vart du hade röstat igår?

Det borde tjuven inte gjort för då hade hon inte blivit käk, för hade emma lyckats sno skyddet hade hon ju bergis skyddat sig själv .....

Vad menar du egentligen här? Felskrivning?
Men om tjuven tjuvade av en ulv och kom på att käka sig själv och hoppas på att den slampiga spionen ska godförklara den som blev bestulen... Men jag kan hålla med om att den tjuven tjuvade av inte borde vara ängeln... ;)

Röstlista dl 1 21:30

20:49 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
20:53 Emma Andersson röstar på Maria Montazami
21:03 Mirtai röstar på Gunilla_Persson
21:08 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
21:08 Agnesnicolewinter röstar på quarter4ever
21:14 hemlig röstar på quarter4ever
21:14 Cruella_Devil röstar på Emma_Andersson
21:16 Snurrfian röstar på hemlig
21:27 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 AnnaAnka röstar på MariaMontezami
21:30 Bumpo röstar på hemlig

Emma: 2
Maria: 2
Gunilla: 1
AnnaAnka:1
quarter4ever: 2
Hemlig: 3

på något sätt borde det varit lottning igår tycker jag?
Antingen om en av rösterna på hemlig är från fårulven och därmed inte räknades så det var lottning mellan mig, emma,,Maria och hemlig som då var på 2 röster vardera - men tycker att det inte är så rimligt att anta att fårulven då inte samtidigt sett till att rösta dolt på en av de tre som hade 2 röster för att säkerställa att hemlig inte skulle ryka?
Troligare är det att ingen av de som röstade på hemlig är fårulven så att alla dessa röster var att räkna med sas och att fårulven la sin dolda röst på någon av de med två röster ( och i så fall inte en den själv röstat öppet på i leken) så någon av de också hamnade på 3 röster och så vart det lottning mellan den och hemlig.
Nu tar jag det i den ordning jag läser så vissa av mina funderingar kan redan vara bemötta.

Jag tror inte heller att någon av de öppna rösterna på hemlig kommer från fårulven och jag är tveksam till att någon av dem som röstat på hemlig sitter i lyan faktiskt? DL1 brukar man väl inte vara så benägen att rösta ut sina egna eftersom det är ganska enkelt att undvika det om ingen gjort en riktig blunder.

Möjligtvis att @Snurrfian skulle kunna vara lyakompis med hemlig och inte räknat med att få efterföljare men den tabben har Snurris gjort rätt nyligen så jag tror hon är lite försiktig just nu... ;)

Du själv borde inte lagt en andraröst och riskerat en lyamedlem och hemlig borde inte lagt en andraröst på dig så du faller också bort.

@bumpo borde helt enkelt inte slagit spiken i kistan för hemlig, det är ju vansinnigt onödigt DL1 så även om jag inte godförklarar någon av er så står ni inte högst på listan över misstänkta just nu.

Ska man köra ett så högt spel så krävs det att fårulven är aktiv i lyan och att alla har koll på rösterna och igår var flera inaktiva strax före DL och då är det lite risky.

agnesnicolewinter har tydligen dubbla personligheter :p och hennes alterego LenaH dök upp och blandade sig in i leken ;). Röstade på quarter4ever och det var en röst som hemlig snabbt följde efter och röstade på Q hon med, Jag tycker att det tyder på att Q inte är i lyan, och jag får en tanke om att ANW kan kanske vara en lyakompis till hemlig och att de kanske försökte få ut Q igår? men ANW kan lika gärna vara god förstås.
Jag blev faktiskt lite ställd av hemligs andraröst på q och började ju ifrågasätta hennes resonemang (eller snarare - min PA LenaH gjorde jobbet åt mig... :p) och hade funderingar på att ändra rösten just för att det kändes så skumt men jag var inte så säker på att hemlig var ond för hon har ju lagt en del såna där skumma röster tidigare så jag tänkte snarare andra till någon som inte hade en röst sen innan.

Dock visste jag till slut inte vilken jävla webbläsare jag var inne med och hade ingen vettig teori om någon annan så jag hann inte. :o

Men om tjuven tjuvade av en ulv och kom på att käka sig själv och hoppas på att den slampiga spionen ska godförklara den som blev bestulen... Men jag kan hålla med om att den tjuven tjuvade av inte borde vara ängeln... ;)
Jag har svårt att se att man väljer att käka sig själv dag 1 med ett så långsökt scenario planerat. Är man ensam ond så verkar det en rätt trist väg att gå.
Men ska hålla din tanke i minnet tills nästa gång du är ond utanför lyan! :p

Varför skulle den äkta rösten ligga på hemlig? Då är det ju ulvarna själva som ger henne en tredjeröst så hon lynchas? Då känns det mer troligt att det låg en dold röst där. Men om det låg en dold röst på Hemlig så hade hon egentligen bara två röster. Det innebär att den riktiga rösten borde ha lags på någon av de andra med två röster. Så det borde innebära att fårulven inte röstade på hemlig.

Jag tror inte bumpo som vanlig ulv hade lagt en tredjeröst på hemlig.

Det här är ju lite gamla nyheter - men jag kan inte låta bli att reagera på att den svartvita människan friskriver någon lite lättvindligt eller pekar ut någon som ickevanlig ulv as an opposite to vanlig ulv.

på något sätt borde det varit lottning igår tycker jag?
Antingen om en av rösterna på hemlig är från fårulven och därmed inte räknades så det var lottning mellan mig, emma,,Maria och hemlig som då var på 2 röster vardera - men tycker att det inte är så rimligt att anta att fårulven då inte samtidigt sett till att rösta dolt på en av de tre som hade 2 röster för att säkerställa att hemlig inte skulle ryka?
Troligare är det att ingen av de som röstade på hemlig är fårulven så att alla dessa röster var att räkna med sas och att fårulven la sin dolda röst på någon av de med två röster ( och i så fall inte en den själv röstat öppet på i leken) så någon av de också hamnade på 3 röster och så vart det lottning mellan den och hemlig.

Now we're talking - that is logical - jag tror att du har hittat ett sannolikt scenario (har du sett min tofs förresten?)

Om den falska rösten låg på hemlig så hade hemlig bara två röster. Då borde någon av de andra fått den dolda rösten och fått tre röster så och hemlig hade blivit räddad. Men samtidigt hade det varit tydligt att hemlig blev räddad.

Om den falska rösten låg på någon annan. Så borde fårulven kunnat lägga rösten på någon av de som hade två röster. Men även där hade det kunnat bli tydligt att ulvarna försökte rädda Hemlig.

Men om inte fårulven sett/hunnit reagera på de två sista rösterna så såg ställningen ut såhär:

Hemlig: 2
Maria: 1

Då hade det inte märks lika tydligt om ulvarna försökte rädda hemlig då det var tre st uppe i lottningen.

Hmmmm. En repeat of the cowboy's theory, at least the first part. Den andra biten känns very speculative, varför inte sett just de två sista rösterna? (apropå ha sett - har du sett min tofs?)

är den skummast för att den får MariaMontazami med i en lottningssituation? Jag fick mest känslan av att AnnaAnka nog inte hittade något bättre att rösta på- känns som en förtäckt BOP. Och eftersom vi inte vet vart vi har Maria än, så känns det lite vanskligt att föra upp AA (:D ) på skumlistan bara utifrån denna rösten.

Agree, även om den där Ankan är den där Ankan. Ändå. Hon var inte snäll med mig igår och har inte sagt något om hon sett min tofs heller.

tiden tickar på....:crazy:
Jag hittar inte så mycket från det som är skrivet så känner mig lite rådvill. ( och det är flera som inte ens varit inne än idag eller mycket lite , vilket gör det än svårare...

Cruella_DeVil jag tycker att hon har ställt bra frågor och verkar ha ett tänk som skulle kunna tyda på ett gott sinnelag, men det är klart, det kan ju vara någon som är duktig på att verka som god också, men iaf inte med på min skumlista för stunden, men inte heller på någon godlista
Mirtai- ständigt denna Mirtai:D . Det är lite som @AnnaAnka skrev , bättre att hålla ögonen på henne än att riskera att glömma bort henne. Så tror jag sätter henne på hållkoll-listan så länge , men utan annan orsak än just det jag skrev :)
annanicolewinter - eh jag menar LenaH:p - röstade på mig igår- vilket iofs inte är ovanligt ( är jag den nya snurrfian för dig :cautious: ? :p )Samtidigt så hittar jag inget konstigt i hennes resonemang, men behöver se mera för att vilja hålla åt något håll alls
MariaMontazami tja hon går verkligen in för sitt nick- annat vore synd att säga. Svårare att veta vart man har henne dock? Skulle vilja se lite mer bidrag till att föra leken framåt och mindre trams sas ( även om det är väldigt underhållande :) ) Tillägg: bara för det så kommer hon med inlägg som är lekrelaterade precis innan jag postar detta :)
Gunilla_Persson har också varit aktiv och förefaller vilja vrida på det mesta, det jag har noterat är den formuleringen ang bumpo som jag även funderade med IsabelAdrian om. Men inte tillräckligt för att kunna ha en åsikt om åt vilket håll hon står
AnnaAnka verkar komma in i matchen på allvar och skriver faktiskt ganska mycket i sin sammanställning som jag håller med om:) Även om hon la en dåligt motiverad röst på maria så tycker jag inte att övrigt hon skriver ( som är lekrelaterat) känns särskilt skumt. Inte under lupp för mig idag.
bumpo känns väl inte som den troligaste onda efter sin tredje röst på hemlig ( eller så är det stårlande alibiröstat ) men lite så att jag behöver se mera för att kunna bedöma henne som helhet
IsabelAdrian var liksom jag uppe inatt, och jag hade en fråga ang den där bumpokommentaren som jag även fick funderingar om vad det gäller Gunilla_Persson. Jag tycker att det är svårt att greppa Isabel då hon dessutom missade att rösta i första DL. Får stå som ett frågetecken så länge
Snurffian ja som hon själv skrev ( fort som attan) efter uppdateringen att det ligger nära till hands att tro att hon skulle vara i lyan eftersom de käkade den onda utanför lyan:p Men jag vill nog hellre basera mina funderingar på vad som faktiskt skrivs och redovisas i leken istället för att gå på " så brukar det vara" med detta sagt- ingen aning om vart jag har snurrfian, och vill gärna se mera av just tankar och funderingar:)

Jag har svårt att se att man väljer att käka sig själv dag 1 med ett så långsökt scenario planerat. Är man ensam ond så verkar det en rätt trist väg att gå.
Men ska hålla din tanke i minnet tills nästa gång du är ond utanför lyan! :p
Och inte att förglömma att goda måste ha kål på alla onda ( inkl ficktjuven) för att kunna vinna. jag hade nog mer varit inne på ett sånt tänkt scenario senare i leken , ffa om lösmynte spionen var kvar, att kunna ge en godförklaring av en ulv för det skulle kunna gå hem faktiskt . Det lät som något jag skulle kunnat tänka ut :p, dock inte till DL1- där är jag med dig :)

nä det får bli toalettbesök under mellon !
Helt omöjligt att rösta nu med så lite input från många ( men kommer vara upptagen med att umgås med barnen och vovvar så kommer inte vara online för att svara på frågor etc mer än högst tillfälligt )

Remember this?

Jag kom att tänka på en sak. (Förutom tofsen som jag tänker på hela tiden). Jag tycker många bara fokuserar på hemlig och eventuellt fårulveri med röster just på hemligheten.

Vi har två röster på den tjuvaktiga Anderssonskan. Nu vet vi några saker om henne. Hon var inte ulv. Hon var inte god. Ulvar visste inte om hon var ond eller god (och åt henne :laugh::laugh: bara därför) Jag tror en sak och det är att Gunsan och den svartvita (Cruella_Devil för den som har lite mindre hjärna och inte minns vem den svartvita är) inte är ondsinta tillsammans. Jag tror det för att jag kan inte tänka mig att de först skulle rösta på en och sen käka samma en. Bägge två stycken!

Nu tar jag det i den ordning jag läser så vissa av mina funderingar kan redan vara bemötta.

Jag tror inte heller att någon av de öppna rösterna på hemlig kommer från fårulven och jag är tveksam till att någon av dem som röstat på hemlig sitter i lyan faktiskt? DL1 brukar man väl inte vara så benägen att rösta ut sina egna eftersom det är ganska enkelt att undvika det om ingen gjort en riktig blunder.

Möjligtvis att @Snurrfian skulle kunna vara lyakompis med hemlig och inte räknat med att få efterföljare men den tabben har Snurris gjort rätt nyligen så jag tror hon är lite försiktig just nu... ;)

Du själv borde inte lagt en andraröst och riskerat en lyamedlem och hemlig borde inte lagt en andraröst på dig så du faller också bort.

@bumpo borde helt enkelt inte slagit spiken i kistan för hemlig, det är ju vansinnigt onödigt DL1 så även om jag inte godförklarar någon av er så står ni inte högst på listan över misstänkta just nu.

Ska man köra ett så högt spel så krävs det att fårulven är aktiv i lyan och att alla har koll på rösterna och igår var flera inaktiva strax före DL och då är det lite risky.

Raring, vad letar du efter? Goda eller onda? Sweet as candy, men jag tror du letar mer efter goda när jag läser detta. Du letar inte ens efter min tofs.

By the way girls, det är nån musicawards grej på television och jag har bokat en plats i en soffa jag har en mysig tofs att klappa, men inte den finaste. Jag har stort tofsbehov ikväll så jag tror jag vill rösta iväg redan.

Vad säger ni om att MariaMontezami röstar på agnesnicolewinter :confused:

Jag har klokat mig lite och kommit fram till att hon inte misstänker nån alls, det är fräckt tycker jag. Vi vet att min tofs är borta och hon letar inte efter den och inte efter onda heller. Hon kanske inte behöver det för att hon redan vet? Och inte vill ståndpunkta och lämna spår.

Funderar lite över röstningen igår, jag vet ju vilken roll jag har, men att Q skulle vara god enbart på att hon röstade på hemlig är jag lite fundersam på, men å andra sidan så skulle hon kunna vara god också... Jag undrar om jag inte skulle vilja hålla bumpo mer åt det godare hållet än Q åtminstone, men helt god nej inte alls.
Sen klurar jag lite på om rösterna på EmmaAndersson, antingen är det ulvar som röstar på henne eller så vill ulvarna att vi ska tro att ulvarna röstade på EmmaAndersson så där blir jag inte så mycket klokare... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka