här är det jag tycker är konstigt Vadå bara bumpo skulle vara ond? jag medger att jag har ingen tid alls i just denna lek-så antingen missar jag något big time! eller ?Håller med om att det käns osannolikt om enbart bumpo i den trion är ond,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
här är det jag tycker är konstigt Vadå bara bumpo skulle vara ond? jag medger att jag har ingen tid alls i just denna lek-så antingen missar jag något big time! eller ?Håller med om att det käns osannolikt om enbart bumpo i den trion är ond,
ja det var nog det jag reagerade på och det var just det - att samma tankar kommit fram innan- det får iaf mig att tänka till ( i den mån jag kan det )Okej, du menar alltså hur jag skrev det hela? Jag vet inte riktigt hur jag skulle ha skrivit istället, "osannolikt att bumpo skulle vara ond" tja, jag hade kunnat skriva "sannolikt att bumpo är god" (utifrån hennes röst då om jag måste ha teori med..). Det kanske är en bättre formulering?
Nej jag vet inte heller vars jag har bumpo, jag funderade bara utifrån när hon la sin röst och höll då med..vem det nu var som jag redan glömt nicket på..
Jag förstår! Känner inte att jag har så himla mycket tankeverksamhet kvar att använda till leken inatt. Så det blev nog mest bara en upprepning. Har lyckats läsa igenom hela nu iaf, alltid nått!ja det var nog det jag reagerade på och det var just det - att samma tankar kommit fram innan- det får iaf mig att tänka till ( i den mån jag kan det )
Som jag ser det nu finns det ett par olika scenario.
Hemlig har rätt i sin "teori" och de har diskuterat just det i lyan. Att rösta ut q för att skapa alibi. Q har ju aviserat tidsbrist mycket noga innan leken drog igång. Q är då alltså ond. Möjligen slog det då slint i planen när först Snurrfian röstade på hemlig och sedan bumpo kastade in sin röst på slutet. Möjligen kanske alternativt fanns att försöka rädda hemlig med den hemliga rösten, alltså fårulvens röst. Om hemlig hade stannat på två röster och någon annan som såg ut att ha två röster åkte (skulle då kunnat sett ut som möjlig lottning)
Eller så är Q god. Snurrfian god. Och bumpo god. Eller någon av dom ond. Men att enbart bumpo i den trion skulle vara ond känns osannolikt. Även om möjligheten finns. Bumpo borde inte slagit spiken i kistan för en kollega.
Nja blir det rörigt här, jag går tillbaka till mina funderingar kring fårulven. Den ogiltiga rösten borde inte ligga på hemlig, om inte även den äkta gör det. Om hemlig haft flest röster i tråden men ändå inte åkt hade det varit för avslöjande tänker jag.
Får klura vidare imorgon. Just nu får jag inte mycket rätsida på något. Mer än att man nog inte kan säga något säkert utifrån rösterna på hemlig.
Den ogiltiga rösten borde inte ligga på hemlig, om inte även den äkta gör det. Om hemlig haft flest röster i tråden men ändå inte åkt hade det varit för avslöjande tänker jag.
Angående bumpo skriver jag ju det också. I alla fall i mitt inlägg från imorse, att det kan vara alibi eller att hon helt enkelt inte hängt med. Men det känns ändå som mindre sannolikt då det fanns andra med två röster som hon i så fall kunde skickat iväg en röst på. Att i första dl gå ut så hårt för att skapa alibi känns lite magstarkt, även om det naturligtvis är möjligt.Det var en del väldigt intressanta teorier här men ...
1. Det känns som det där med att ulvar inte borde lägga röster på andra ulvar är passé och det med råge, minns flera lekar på sistone där ulvar har satt spiken i kistan på sina kollegor för att skaffa alibi, så säker kan man ju aldrig vara.
Detta scenariot KAN däremot vara väldigt troligt och jag tror att det är något man ska gräva vidare i. Annars skulle det ju faktiskt kunna vara ett bra alibi att den ogiltiga rösten faktiskt visst ligger på hemlig och att det var troligt att den giltiga rösten låg på någonannan från början.
Tex den rösten som kom in först på hemlig dvs snurrfian, när det senare kom in två röster till på hemlig då hade det varit väldigt misstänksamt att byta röst eftersom snurrfian inte låg uppe för lottning, däremot kan snurrfian tex ha ändrat sin giltiga röst från någonannan till hemlig bara för att inte avslöja för mkt då precis som du säger, det hade varit märkligt om hemlig inte rykt trots flest röster. Det är oxå ett tänkbart scenario med tanke på att de två sista rösterna kom in sent. Jag säger absolut inte att det är så, men att "godförklara" de som röstar på hemlig känns alldeles för farligt i detta skedet. Utifrån detta scenariot så borde varken bumbo eller Q vara ond.
Jag "ondförklarar" inte snurrfian i detta läget men vill bara vända och vrida på det lite till!
Haha!@paow har du sett mina Iceberg glasögon? Jag hade precis för mig att jag lagt dem i hallen.....
Först Maria_Montazamis tofs och nu mina Iceberg´s, ser ut som vi har en klåfingrig jäkel här på festen, det är INTE bra för feststämningen. Inte det minsta!
Det räcker med att några av fruarna börjat klaga på att de inte får tillräckligt med TV-tid, har de inte förstått att för att få mer tid i strålkastarskenet så måste man SYNAS. Kan inte hjälpa att jag är den som syns å hörs mest just nu, men så är det ju att vara värdinna....
Tillbaka till den här klåfingriga typen, jag tyckte städerskan sa något om att hon sett Marias tofs i någon av de andra deltagarnas rum(!), bäst vi skickar vakterna upp och kollar......
Oj, verkar som någon hörde vad vi pratat om - vilket tumult! och vilka skrik och skrän, en riktig catfight verkar pågå på övervåningen
Det där var högst oväntat...
Undrar vad Henrik kommer säga nu, men det blir en enkelresa till Detroit för Emma helt klart. Undrar om Real Housewifes of Detroit vill ta emot henne......
Emma_Andersson var ficktjuv
@paow har du sett mina Iceberg glasögon? Jag hade precis för mig att jag lagt dem i hallen.....
Först Maria_Montazamis tofs och nu mina Iceberg´s, ser ut som vi har en klåfingrig jäkel här på festen, det är INTE bra för feststämningen. Inte det minsta!
Det räcker med att några av fruarna börjat klaga på att de inte får tillräckligt med TV-tid, har de inte förstått att för att få mer tid i strålkastarskenet så måste man SYNAS. Kan inte hjälpa att jag är den som syns å hörs mest just nu, men så är det ju att vara värdinna....
Tillbaka till den här klåfingriga typen, jag tyckte städerskan sa något om att hon sett Marias tofs i någon av de andra deltagarnas rum(!), bäst vi skickar vakterna upp och kollar......
Oj, verkar som någon hörde vad vi pratat om - vilket tumult! och vilka skrik och skrän, en riktig catfight verkar pågå på övervåningen
Det där var högst oväntat...
Undrar vad Henrik kommer säga nu, men det blir en enkelresa till Detroit för Emma helt klart. Undrar om Real Housewifes of Detroit vill ta emot henne......
Emma_Andersson var ficktjuv
Varför skulle den äkta rösten ligga på hemlig? Då är det ju ulvarna själva som ger henne en tredjeröst så hon lynchas? Då känns det mer troligt att det låg en dold röst där. Men om det låg en dold röst på Hemlig så hade hon egentligen bara två röster. Det innebär att den riktiga rösten borde ha lags på någon av de andra med två röster. Så det borde innebära att fårulven inte röstade på hemlig.Gällande fårulvens röst håller jag med dig. Det är inte troligt att den falska rösten låg på hemlig om inte även den riktiga gjorde det.
.
Ficktjuven – stryker omkring i produktionen och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Känner ej till ulvarna.
blir lite förvirrad här hur du menar ang äkta och dold röst?Varför skulle den äkta rösten ligga på hemlig? Då är det ju ulvarna själva som ger henne en tredjeröst så hon lynchas? Då känns det mer troligt att det låg en dold röst där. Men om det låg en dold röst på Hemlig så hade hon egentligen bara två röster. Det innebär att den riktiga rösten borde ha lags på någon av de andra med två röster. Så det borde innebära att fårulven inte röstade på hemlig.
Jag tror inte bumpo som vanlig ulv hade lagt en tredjeröst på hemlig.
Jag snurrar till det. Har ont i huvudetblir lite förvirrad här hur du menar ang äkta och dold röst?
Alltså den dolda rösten från fårulven är ju den som räknas?
En öppen röst i leken kan vara falsk ( men kan se bra ut för en fårulv sas) då den inte räknas
jag kommer fram till ungefär samma saker som du när jag själv resonerade kring röstningen igår, men jag hänger som sagt inte riktigt med på hur du menar just i detta ang äkta /dold röst?
Det där har jag försökt reda ut tidigare. Jag tycker det verkar vara osannolikt att den falska rösten låg på hemlig. Det hade blivit så uppenbart om hon inte åkt när hon var den enda med tre röster. Då hade lyan direkt avslöjat att en av rösterna där var falsk. Alltså tror jag att om den falska rösten ändå låg där så borde även den dolda rösten lagts där, för att skydda fårulvens identitet.Varför skulle den äkta rösten ligga på hemlig? Då är det ju ulvarna själva som ger henne en tredjeröst så hon lynchas? Då känns det mer troligt att det låg en dold röst där. Men om det låg en dold röst på Hemlig så hade hon egentligen bara två röster. Det innebär att den riktiga rösten borde ha lags på någon av de andra med två röster. Så det borde innebära att fårulven inte röstade på hemlig.
Jag tror inte bumpo som vanlig ulv hade lagt en tredjeröst på hemlig.