Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver jag bop så menar jag förtäckt bop.

20:49 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
(Emmas första röst)
Nu vet vi att Emma var tjuv. Lynchens första röst med en teori som inte känns som en bop.
20:53 Emma Andersson röstar på Maria Montazami (Marias första röst)
Frågan är om Emma trodde Maria kunde vara ulv men troligtvis inte. Hon försökte nog i sin röst själv signalera till lyan och tog vara någon.
21:03 Mirtai röstar på Gunilla_Persson (Udda röst)
Att hon hon röstar på Gunilla delvis pågrund av att hon inte gillar Gunilla känns som en typiskt förstadags Mirtai röst. Skriver först att "För jag tycker hon påstår att Q sagt saker som hon inte sagt". Så Gunilla får en röst för hon och Q missuppfattar varandra? Eller får hon tycker att Gunilla vill sprida misstankar om Q?
21:08 MariaMontazami röstar på AnnaAnka (Udda röst)
En bop. Typiskt första dags teori som inte säger så mycket just nu.
21:08 Agnesnicolewinter röstar på quarter4ever (Första röst)
Också en bop
21:14 hemlig röstar på quarter4ever (Andra röst)
Nu vet vi att hemlig var ulv och inte fårulv. Frågan är om hon verkligen skulle ha lagt en andra röst på en kollega.
21:14 Cruella_Devil röstar på Emma_Andersson (Andra röst)
Jag hade rätt i min röstmotivering :p
21:16 Snurrfian röstar på hemlig (Första röst)
Första rösten på hemlig. Borde inte vara fårulven men OM någon ulv röstade på hemlig så är snurrfian mest trolig. Men det är för tidigt att säga än. Men samtidigt.. Vore snurrfian ulv borde hon då inte legat lågt med Hemlig och hoppas att ingen reagerade?
21:27 quarter4ever röstar på hemlig (Andra röst)
Borde inte vara fårulven. Tveksamt om hon som vanlig ulv hade lagt en andra röst på hemlig. Tror att om de var ulvar ihop så tror jag Q hade kunnat rädda hemlig.
21:30 AnnaAnka röstar på MariaMontezami (Andra röst)
Lägger en OT röst på någon som redan har en röst och lägger Maria till lottning. Denna rösten är väl den som känns skummast.
21:30 Bumpo röstar på hemlig (tredje röst)
Jag tror inte hon som vanlig ulv hade lagt en tredjeröst. Sedan är jag tveksam till om fårulven lade sin falska röst på Hemlig.

Vi har två sena röster så det är mögligt att fårulven inte hade sett dem när hen skickade in sin dolda/äkta röst.

Hemlig: 3
Emma: 2
Maria: 2

quarter4ever: 2
Gunilla: 1
AnnaAnka:1

Om den falska rösten låg på hemlig så hade hemlig bara två röster. Då borde någon av de andra fått den dolda rösten och fått tre röster så och hemlig hade blivit räddad. Men samtidigt hade det varit tydligt att hemlig blev räddad.

Om den falska rösten låg på någon annan. Så borde fårulven kunnat lägga rösten på någon av de som hade två röster. Men även där hade det kunnat bli tydligt att ulvarna försökte rädda Hemlig.

Men om inte fårulven sett/hunnit reagera på de två sista rösterna så såg ställningen ut såhär:

Hemlig: 2
Emma: 2
quarter4ever: 2
Maria: 1
Gunilla: 1
AnnaAnka:1

Då hade det inte märks lika tydligt om ulvarna försökte rädda hemlig då det var tre st uppe i lottningen.

vad kan komma fram i spioninfon idag? ( om den nu inte blev tjuvad av emma innan hon käkades- för då fick väl inte lösmynte spionen någon info efter nattDL?)
*ängeln skyddar xxxx
*fårulven röstar på xxxx
*brevbäraren delar ut paket till xxxx (?)
*BW påstår xxxxxxx
*ficktjuven stjäl från xxxxx (?)
*ulvarna käkar Emma_Andersson

en av dessa rader kommer också till ulvarna iom drällraden

har jag glömt något?

21:30 AnnaAnka röstar på MariaMontezami (Andra röst)
Lägger en OT röst på någon som redan har en röst och lägger Maria till lottning. Denna rösten är väl den som känns skummast.
är den skummast för att den får MariaMontazami med i en lottningssituation? Jag fick mest känslan av att AnnaAnka nog inte hittade något bättre att rösta på- känns som en förtäckt BOP. Och eftersom vi inte vet vart vi har Maria än, så känns det lite vanskligt att föra upp AA (:D ) på skumlistan bara utifrån denna rösten.

är den skummast för att den får MariaMontazami med i en lottningssituation? Jag fick mest känslan av att AnnaAnka nog inte hittade något bättre att rösta på- känns som en förtäckt BOP. Och eftersom vi inte vet vart vi har Maria än, så känns det lite vanskligt att föra upp AA (:D ) på skumlistan bara utifrån denna rösten.
Eller så är det för ingen känns jätte skum :p Jag håller med dig men jag tänker mest att det känns sådär om någon skulle ryka pågrund av en bop och lägger man en bop så kan man göra det på någon som inte riskerar att åka.

Men första dagen är svår och ibland får man ta det man har. Det som säger emot är att Bumpo gjorde likadant. Lade en förtäckt tredjedags röst på hemlig som åkte pågrund av det (nu bortser vi ifrån fårulven ett tag). Nu vet vi hemlig var ond och Bumpo känns inte som ond pågrund av det.

Håller AnnaAnka som neutral. Men hennes röst kan betyga något men den säger inte så jätte mycket just nu.

eftersom jag har lite problem med hur tidslinjen ser ut ibland för vissa roller så frågar jag @Paris_Hilton coh @paow hur det funkar i denna leken ang ficktjuven
Först och främst vilken DL har rollen? kunde inte hitta det i rollbeskrivningen? Men förmodar att den skulle välja innan dagDL vem den ville tjuva för att sedan få tillgång till den förmågan under natten? Med tanke på det som jag fetat nedan? Och den som blev tjuvad fick veta det direkt efter dagDL? Om den nu hade någon förmåga som kunde bli tjuvad ?
Det är ju ganska glasklart att Emma_Andersson inte tjuvade från en en ulv iaf, då hade hon knappast själv blivit käk....
DagDL är deadline så ev stöldgods ska kunna lämnas till hälaren (el användas själv) under NattDL :p

Har mockat klart och väntar på att hästarna ska bli klara med eftermiddagsmaten.

Klurade lite på samma som q ovan, spioninfon. Om den nu inte är tjuvar så borde spionen ha koll på vem ängeln skyddade. Frågan är hur ängeln tänker i den här leken när risken finns att den raden hamnar i lyan. Det vanligaste är ju att ängeln skyddar sig själv. Hur den har gjort i den här leken är ju frågan. Det är ju supersvårt som ängel att veta vem man ska skydda om man vill skydda någon annan första natten.

Det enda jag kommer fram till är att Emma inte skyddades. :D

Har mockat klart och väntar på att hästarna ska bli klara med eftermiddagsmaten.

Klurade lite på samma som q ovan, spioninfon. Om den nu inte är tjuvar så borde spionen ha koll på vem ängeln skyddade. Frågan är hur ängeln tänker i den här leken när risken finns att den raden hamnar i lyan. Det vanligaste är ju att ängeln skyddar sig själv. Hur den har gjort i den här leken är ju frågan. Det är ju supersvårt som ängel att veta vem man ska skydda om man vill skydda någon annan första natten.

Det enda jag kommer fram till är att Emma inte skyddades. :D
Kära Gunsan, den där slampiga spionen börjar väl slampa först efter första natta? Denna natt bör hon ha lyckats hålla tätt. Det värsta vore väl om den där tjuvaktiga Emma stulit av slampan. Vad jag menar är att den änglalika borde vågat skydda dig utan risk för slamperi om nu inte tjuven stulit av den änglalika

Det är ju ganska glasklart att Emma_Andersson inte tjuvade från en en ulv iaf, då hade hon knappast själv blivit käk....
Asså tittar man på deltagarnas ålder i den här säsongen av Svenska Hollywoodfruar så skulle ju inte jag vara främmande för att Emma gumman fick nog å ville umgås med lite mer likasinnade. Dvs lite mer partay (ja sånna som mig och paowsan) och inte så stiffa som er övriga....
:angel:

Xoxoxo

Kära Gunsan, den där slampiga spionen börjar väl slampa först efter första natta? Denna natt bör hon ha lyckats hålla tätt. Det värsta vore väl om den där tjuvaktiga Emma stulit av slampan. Vad jag menar är att den änglalika borde vågat skydda dig utan risk för slamperi om nu inte tjuven stulit av den änglalika

Nja om jag fattade det rätt så nog dräller lösmynte spionen en rad även första natten?

Iom att snurrfian frågade om det:
En fundering till @Paris_Hilton @Paddington @paow eller @Habina vem som nu känner sig manad att svara, jag funderade lite på den slampiga spionen, vem det nu var som myntade det uttrycket :rofl: första natten får inte ulvarna någon rad, eller tänker jag fel då?

Och LL svarade
Lösmynte spionen är inte särskilt diskret första natten heller

Asså tittar man på deltagarnas ålder i den här säsongen av Svenska Hollywoodfruar så skulle ju inte jag vara främmande för att Emma gumman fick nog å ville umgås med lite mer likasinnade. Dvs lite mer partay (ja sånna som mig och paowsan) och inte så stiffa som er övriga....

Xoxoxo

Ni ungdomar har ingen stil, och den där Emma var ju tom tjuvaktig!
Jag själv är som ett fint årgångsvin, blir bara bättre med åren;)
Och så är jag ju så himla snygg!

Xoxoxo

När vi ändå snackar party... Ja e lite frånvarande ida för ja ska på ett riktigt jätteparty strax. Har hört rykten att i huset bredvid den här festen har de öh, lite mer snygga killar så att säga... Så ja tänkte råka ramla dit alldeles strax, men ja vet ju att Paris sötnosen klarar av er gamla tanter så bra själv. :love:

Och nej @MariaMontazami ja har FORTFARANDE inte sett din jäkla tofs! :meh:

Jag tycker att det är många som redan stött och blött en massa angående vart fårulven kan tänkas ha lagt sin röst.Och en massa funderingar om det var lottning eller inte.
Någon ( var det kvartingen?) skrev något om att det kunde ingå i spioninfon så om den kommit till lösmynte spionen idag så borde ju den kunna ha en aning om vart den dolda rösten hamnade

Cruella DeVil har varit aktiv och kommer med många bra aspekter i sina tankar, tycker dock att min röst på MariaMontazami är den skummaste, och jag kan förstå varför , den var inte den mest underbyggda rösten , det får jag medge. Tiden blev knapp så jag hann nätt och jämt med att få in en röst alls.
MariaMontazami var upprörd i morse att Emma var tjuv, undrar om det var för att hon var med och käkade henne eller om det bara är ett utslag av hennes maniska tofsletande?Tydligen hade inte emma snott den heller, så jag antar att det kommer tisslas och tasslas(;)) om det idag också
Isabel_Adrian verkar vara en nattuggla, satt uppe inatt och dividerade med quarter4ever angående sin kommentar om att det vore konstigt om enbart Bumpo i den trion skulle vara ond. Observant av quarter4ever som jag tycker verkar notera och reflektera skarpt trots sin tidsbrist.
I_A missade att rösta igår, så svårt att ha någon klar bild av vart hon står.
Även Gunilla_Persson hade formulerat sig liknande ang bumpo, och förklarade sig med att hon borstade tänderna samtidigt . Annars har GP funderat rätt mycket kring röstningen igår och resonerade ytterligare om detta imorse, och håller alla vägar öppna för att bumpo kan vara god, men också kan vara ond
bumpo har ju alltså varit i mångas tankar efter röstningen och jag skulle vilja se lite inlägg idag från henne , men just för stunden inte den jag misstänker mest just pga rösten igår.
agnesnicolewinter har tydligen dubbla personligheter :p och hennes alterego LenaH dök upp och blandade sig in i leken ;). Röstade på quarter4ever och det var en röst som hemlig snabbt följde efter och röstade på Q hon med, Jag tycker att det tyder på att Q inte är i lyan, och jag får en tanke om att ANW kan kanske vara en lyakompis till hemlig och att de kanske försökte få ut Q igår? men ANW kan lika gärna vara god förstås.
Snurrfian fick ett damputbrott när det blev känt att lyan käkade ficktjuven. Och det är klart att statistiken talar ju för henne (:D) i lyan. Men det kommer nog visa sig, men jag fick faktiskt ingen ordkänsla över hennes få kommentarer igår, men behöver se mera av hennes tankar och teorier.
Sedan en som smyger med lite tycker jag det är Mirtai, och nu är det ju inte ovanlig att Mirtai är lite avvaktande från start, men samtidigt är det ju hennes specialitet att just hålla sig under radarn, så tänker hålla ett öga på henne, annars är det lätt hänt att man liksom glömmer av henne helt.

åhhh jag dödde sötdöden när jag gick förbi djuraffären på Rodeo Drive, så ja var ju bara tvungen å stanna till å shoppa lite......

Å de matchar ju både min lilla pomeranian och min sötnos på bilden sååå fint :love::love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka