Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Raring, vad letar du efter? Goda eller onda? Sweet as candy, men jag tror du letar mer efter goda när jag läser detta. Du letar inte ens efter min tofs.

By the way girls, det är nån musicawards grej på television och jag har bokat en plats i en soffa jag har en mysig tofs att klappa, men inte den finaste. Jag har stort tofsbehov ikväll så jag tror jag vill rösta iväg redan.

Vad säger ni om att MariaMontezami röstar på agnesnicolewinter :confused:

Jag har klokat mig lite och kommit fram till att hon inte misstänker nån alls, det är fräckt tycker jag. Vi vet att min tofs är borta och hon letar inte efter den och inte efter onda heller. Hon kanske inte behöver det för att hon redan vet? Och inte vill ståndpunkta och lämna spår.
Alltså jag vet att du är blond :p men din röst på ANW känns väldigt bopaktig, eller väldigt vag... Jag har inte sett att du har letat så mycket efter onda heller mer än ett väldigt tjat om toffsen och den tror jag du kan hitta på @Hyacinth om du tittar noga... ;)
Men du misstänker ett par stycken lite lätt och så slänger du in en enkel röst, lite som hemlig gjorde igår...
Vad får det mig att tro om @agnesnicolewinter då? Att hon inte röstar på mig gör att jag genast vill hålla henne åt det godare hållet, men å andra sidan borde hon ha slutat med det som ond. Men i det här läget så håller jag ANW som mer god än toffsmamman MM...

Kvar i leken finns nu:

Mirtai - röstade på mig igår. Inget ovanligt. Ligger väldigt lågt i leken och är även i vanliga fall svår att få grepp om.

Gunilla_Persson - jag röstade på Emma_Andersson igår.

Snurrfian - första rösten på hemlig. Just nu får jag inga onda vibbar från Snurrfian. Möjligheten finns ju att Snurris försökte sig på en alibiröst, men jag är tveksam till det. Det gick ju inget vidare sist hon gjorde en sådan grej. Och jag tror inte Snurrfian skulle valt just hemlig för det ändamålet eftersom hemlig ändå lagt en teori som var en aning uppseendeväckande. Ska man alibirösta på en kollega är det ju bättre att välja någon som haft lägre profil och inte riskerar fler röster.

AnnaAnka - röstade på MariaMontezami. Tycker Ankan bidragit en del idag med tankar.

MariaMontazami - röstade på Ankan igår med någonluddig teori. Lever sig verkligen in i rollen. Svår att få grepp om.

Agnesnicolewinter - röstade på Q igår. Frågan är om två ulvar verkligen skulle gå ihop och rösta så. Iofs vet jag inte om hemlig varit ond någon gång och kanske bara såg möjligheten att haka på. Men nja. Jag vet inte.

IsabelAdrian - missade röstningen igår. Diskuterade med q inatt. Behöver läsa igenom igen för att få ett grepp om vad som framkom där.

Cruella_DeVil - röstade som jag på Emma_Andersson. Eftersom lyan inte kände till vem som var tjuv säger det ingenting. Kommer med bra tankar och funderingar idag.

Quarter4ever - röstade på hemlig. Den av de tre som röstade på hemlig som känns osäkrast just nu. Jag har inte helt släppt min tanke från igår att hemlig kanske var ärlig i sin teori. Men jag vet inte.

Bumpo - spiken i kistan på hemlig. Av de tre som röstade på hemlig känns det minst sannolikt att bumpo är ond. Även om det inte är omöjligt med tanke på tidsbrist och/eller alibi.

Röstlista dl 1 21:30

20:49 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
20:53 Emma Andersson röstar på Maria Montazami
21:03 Mirtai röstar på Gunilla_Persson
21:08 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
21:08 Agnesnicolewinter röstar på quarter4ever
21:14 hemlig röstar på quarter4ever
21:14 Cruella_Devil röstar på Emma_Andersson
21:16 Snurrfian röstar på hemlig
21:27 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 AnnaAnka röstar på MariaMontezami
21:30 Bumpo röstar på hemlig

Emma: 2
Maria: 2
Gunilla: 1
AnnaAnka:1
quarter4ever: 2
Hemlig: 3

Åh andra sidan. Om q är ond, varför var hon då med och såg till att hemlig åkte ut? Var lyan så "säkra" på att kunna rädda hemlig med den dolda rösten innan bumpo kom dit med sin hammare? Eller kände sig q tvungen att rösta där när det redan hade kommit reaktioner på hemligs röst?

Det finns mycket som talar för att q inte är ond. Men jag kan inte släppa tanken. Å andra sidan har jag en historia av att haka upp mig på felaktiga tankar...

Raring, vad letar du efter? Goda eller onda? Sweet as candy, men jag tror du letar mer efter goda när jag läser detta. Du letar inte ens efter min tofs.

By the way girls, det är nån musicawards grej på television och jag har bokat en plats i en soffa jag har en mysig tofs att klappa, men inte den finaste. Jag har stort tofsbehov ikväll så jag tror jag vill rösta iväg redan.

Vad säger ni om att MariaMontezami röstar på agnesnicolewinter :confused:

Jag har klokat mig lite och kommit fram till att hon inte misstänker nån alls, det är fräckt tycker jag. Vi vet att min tofs är borta och hon letar inte efter den och inte efter onda heller. Hon kanske inte behöver det för att hon redan vet? Och inte vill ståndpunkta och lämna spår.
Min PA har ju som tradition att börja med att leta goda och jag gör så gärna som hon föreslår för då finns det sedan enligt uteslutningsmetoden bara onda kvar.
Notera att jag inte nämnde dig... :angel:

Jag har läst och läst en stund nu och jag regerar mest på MariaMontazami mest tramsar och lägger en väldigt vag röst igår och följer upp med en nästan ännu mer vag röst idag vilket känns väldigt knepigt.
Snurrfian röstar på MariaMontazami eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker smita under radar med att tramsa sig fram och lägga väldigt vaga röster.

Åh andra sidan. Om q är ond, varför var hon då med och såg till att hemlig åkte ut? Var lyan så "säkra" på att kunna rädda hemlig med den dolda rösten innan bumpo kom dit med sin hammare? Eller kände sig q tvungen att rösta där när det redan hade kommit reaktioner på hemligs röst?

Det finns mycket som talar för att q inte är ond. Men jag kan inte släppa tanken. Å andra sidan har jag en historia av att haka upp mig på felaktiga tankar...

Funderar över Hemligs röst på Q också, den förde ju upp Q i ledning. Kanske också talar till hennes fördel?

ok mellanakt i mellon

får försöka åstadkomma en röst nu så jag inte missar

Jag är lite fundersam över MariaMontezami idag?
mest en hel del trams. sedan kommer hon med i alla fall ett inlägg som kan tillskrivas lekrelaterat men det är ändå magert
Jag har hunnit att notera att även Snurrfian har samma funderingar , men det får ändå inte mig att ändra uppfattning
quarter4ever röstar på MariaMontazami
då det känns som att det hon framför kommer av info som en ond kan ha ( vilka som är goda resp onda) och inte av annan info sas i bakgrunden.

Om jag då ska göra det lätt för mig så på misstankelistan så börjar vi nerifrån med:
@bumpo
@quarter4ever
@Snurrfian

De är de jag misstänker minst pga röstningen igår.

Sen följer:
@AnnaAnka
@Gunilla_Persson
@Cruella_DeVil

mest för att de varit aktiva och tänker ungefär som jag.

Därefter:

@Mirtai
@IsabelAdrian
@MariaMontazami

Mirtai och IA för att jag knappt sett dem och MM för att hon mest kör OT och hennes röst på mig ev säger mig en del om hennes roll och isf kan hon vara ond.

Jag har läst och läst en stund nu och jag regerar mest på MariaMontazami mest tramsar och lägger en väldigt vag röst igår och följer upp med en nästan ännu mer vag röst idag vilket känns väldigt knepigt.
Snurrfian röstar på MariaMontazami eftersom jag tror att hon är en ulv som försöker smita under radar med att tramsa sig fram och lägga väldigt vaga röster.

Alltså raring, ser du inte att annanicoleraringen inte ens försöker leta onda? Hon säger ju det till och med själv. Och bara för att hon inte tror att du är ond så tror du att hon är god?

Mirtai röstar på Maria Montazami

Samma anledning som övriga, hon skriver och syns mycket men vad skriver hon egentligen och hur mycket teorier är det?

Jag går på min känsla. Jag blir inte ett dugg klokare.

Jag tycker både Snurrfian och Agnesnicolewinter framför bra tankar om MariaMontazami. Jag har ett tag funderat på om hon helt enkelt gömt undan sin egen tofs för att ha något att härja om.

Dock känns ändå min misstankemot Q starkare. Jag tror att de diskuterat i lyan att det skulle vara ok att rösta ut henne och skaffa alibi och hemlig helt enkelt nappade på det. Men sedan gick det inte som det var tänkt.

Gunilla_Persson röstar på Quarter4ever

ok mellanakt i mellon

får försöka åstadkomma en röst nu så jag inte missar

Jag är lite fundersam över MariaMontezami idag?
mest en hel del trams. sedan kommer hon med i alla fall ett inlägg som kan tillskrivas lekrelaterat men det är ändå magert
Jag har hunnit att notera att även Snurrfian har samma funderingar , men det får ändå inte mig att ändra uppfattning
quarter4ever röstar på MariaMontazami
då det känns som att det hon framför kommer av info som en ond kan ha ( vilka som är goda resp onda) och inte av annan info sas i bakgrunden.
När både du och @Snurrfian tänker ungefär i samma banor som jag så känns det som det bekräftar vad jag tänker eftersom jag har er längst ner på ondlistan just nu.

Cruellla_DeVil röstar på MariaMontazami

Även jag misstänker att Mariarollen är för att dölja att hon är ond. Hon hörs mycket men det finns inte så mycket att säga om henne och jag tycker hon är svårtolkad.

Jag har somnat :arghh: och helt glömt detta med ulvlek, men har försökt snabbläsa igenom nu.
Det jag reagerar på är att MariaMontizami verkar rösta med en typ bopaktig röst trots att hon verkar ha varit betydligt mer närvarande än mig. Det går min ulvradar igång på.
Jag ska försöka vara mer aktiv om inte kära LL vill byta ut mig eftersom jag verkligen inte varit här :(
IsabelAdrian röstar på MariaMontizami

Alltså raring, ser du inte att annanicoleraringen inte ens försöker leta onda? Hon säger ju det till och med själv. Och bara för att hon inte tror att du är ond så tror du att hon är god?
Jag ser att hon försöker reda ut pusslet och att det jag tänker stämmer rätt bra överens med vad hon skriver, att hon inte tror att jag är ond har väldigt lite mer att jag tror att hon är godare än dig... ;)

Jag tycker både Snurrfian och Agnesnicolewinter framför bra tankar om MariaMontazami. Jag har ett tag funderat på om hon helt enkelt gömt undan sin egen tofs för att ha något att härja om.

Dock känns ändå min misstankemot Q starkare. Jag tror att de diskuterat i lyan att det skulle vara ok att rösta ut henne och skaffa alibi och hemlig helt enkelt nappade på det. Men sedan gick det inte som det var tänkt.

Men varför skulle Q skriva det öppet i tråden?

Om jag då ska göra det lätt för mig så på misstankelistan så börjar vi nerifrån med:
@bumpo
@quarter4ever
@Snurrfian

De är de jag misstänker minst pga röstningen igår.

Sen följer:
@AnnaAnka
@Gunilla_Persson
@Cruella_DeVil

mest för att de varit aktiva och tänker ungefär som jag.

Därefter:

@Mirtai
@IsabelAdrian
@MariaMontazami

Mirtai och IA för att jag knappt sett dem och MM för att hon mest kör OT och hennes röst på mig ev säger mig en del om hennes roll och isf kan hon vara ond.

KAN vara ond? Såklart jag kan vara. Men det är ju very interesting att du påstår dig veta nånting om min roll bara för att jag röstar på dig.

Det där är en intressant tanke och värd att fundera ett extra varv på.
För mig ligger dock @MariaMontazami högre upp på listan men om MM (@Matmissbrukaren ju!!) visar sig vara god så kan det vara värt att kika ditåt. Om @quarter4ever skulle visa sig vara ond så tror jag att jag kan ana vem den sista (?) lyamedlemmen är också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka