Öppet bett? Det har jag också. Från helt normalt bett i hela mitt liv, finns dokumenterat alltså, till öppet bett plötsligt, utan anledning, vid 26 års ålder. Undersöktes flera gånger av käkkirurg i Lund för att komma fram till orsaken till varför mitt bett förändrades när jag var vuxen, men de stod alla helt ovetandes där, dock stod det klart att det förändrats, mycket. De resonerade som så att det skulle bli operation, och det räknades som sjukvård och inte tandvård, eftersom det ansågs vara en sjukvårdsorsak som var anledningen till felaktig bettställningen. jag drog mig ur operation då det skulle vara tandställning innan (som egentligen också skulle vara sjukvårdande behandling istället för tandvård) då en tandläkare där var så oerhört oförskämd, hårdhänt, skrämmande och envist hävdade att det var tandvård och inte sjukvård.
Det blev ingen operation då för mig, trots då flera års återkommande undersökningar för att säkerställa så att det inte fortsatte att förändras osv, jag valde att dra mig ur för hon skrämde mig. Men en tand vardera uppe möts på en tand vardera nere... korv med bröd är inte lätt att äta. Inte skinkmacka heller.
Och folk undrar varför jag helst äter med kniv och gaffel, tex mackor, hamburgare, korv med bröd osv....