Svensk politik nr 3

Men herregud, Benjamin Dousa som BISTÅNDSMINITER. Han är ffs näringslivet personifierat. Föredrar dock Pehrson som utbildningsminister, trots att han har en okunnig aura, före Mats Persson som liksom fört det mest ovärdiga kriget mot nåt slags wokekultur hos universiteten (som inte finns).
Jag ville typ kräkas... Men. Är glad över att Mats Persson ryker som utbildningsminister för det kan knappast bli värre. Har suttit på seminarium med tema folkbildning. Han satt och skröt om hur han minsann tyckte om fotbollsskolor och att vi skulle ge bidrag till idrottsföreningar. Visst. Problemet är att det absolut mest basic att veta kring folkbildning är att SISU och deras bidrag ligger separerade från folkbildningspotten.
Men förutom det, att ha en så bildningsfientlig utbildningsminister som hatar allt och alla förutom de som ska bli ingenjörer funkar liksom inte 🤮
 
I valet mellan skratt och gråt väljer jag skratt. Benjamin Dousa? Han kan väl knappt knyta skorna själv. Toppat lag Ulf, jojo :rofl:
Ulf var ju iaf taggad att börja andra halvlek. Sen sa han ju att

"inflationen är vunnen. Allt fler brott i gängmiljö klaras upp och en kriminalpolitisk offensiv utan motstycke har inletts. Antalet asylsökande är historiskt lågt.

– Sverige blev länge fattigare och farligare. Nu har vi påbörjat resan mot att bli rikare och tryggare."

Källa, Aftonbladet
 
Ulf var du iaf taggad att börja andra halvlek. Sen sa han ju att

"inflationen är vunnen. Allt fler brott i gängmiljö klaras upp och en kriminalpolitisk offensiv utan motstycke har inletts. Antalet asylsökande är historiskt lågt.

– Sverige blev länge fattigare och farligare. Nu har vi påbörjat resan mot att bli rikare och tryggare."

Källa, Aftonbladet

Vad ska han säga? "Allt är skit och klyftorna i samhället är värre än någonsin pga mig och mina hejdukar" Är totalt ointressant vad han sätter för betyg på sin egen regering.
 
Ulf var ju iaf taggad att börja andra halvlek. Sen sa han ju att

"inflationen är vunnen. Allt fler brott i gängmiljö klaras upp och en kriminalpolitisk offensiv utan motstycke har inletts. Antalet asylsökande är historiskt lågt.

– Sverige blev länge fattigare och farligare. Nu har vi påbörjat resan mot att bli rikare och tryggare."

Källa, Aftonbladet
Tror jag och majoriteten av min närhet väntar på det där med att bli rikare, för sedan han tillträdde har vi alla blivit arbetslösa.
 
Vi kommer inte bli rikare heller om folk förlorar jobben pga regeringens politik.
Men det är ju erat fel där ute i landet som gör att folk förlorar jobben. Ni ska ju ha allt och lite till fast ni egentligen inte har råd med det och lånar så kronofogden får fullt upp och sen kräver ni skuldsanering. Då blir det inflation och räntorna skenar och företag har inte råd att investera och underhålla. Företag konkar för folk köper inte längre. Håll balansen istället.
 
Men det är ju erat fel där ute i landet som gör att folk förlorar jobben. Ni ska ju ha allt och lite till fast ni egentligen inte har råd med det och lånar så kronofogden får fullt upp och sen kräver ni skuldsanering. Då blir det inflation och räntorna skenar och företag har inte råd att investera och underhålla. Företag konkar för folk köper inte längre. Håll balansen istället.
Har CSN-lån. That's it. Men absolut, det är mitt fel att inflationen går upp O_o
 
Forssell verkar nöjd och taggad. I hans första utspel som Migrationsminister säger han att
asylrelaterade invandringen måste hållas på väldigt låg nivå lång tid framöver
 
Mats Persson säger att det är slut med svenska politiker som inte talar klarspråk om integration. Verkar ju positivt att man inte tänket hymla om sanningen.

MMS säger att hon har en god dos av uthållighet och otålighet och att hon har folk runt henne som kan intyga det.

Då får vi se om dom här ministrarna kan dra åt samma håll så vi får ordning på landet.
 
Men det är klart det kanske inte är så tokigt än då med MMS på den viktiga posten som utrikesminister. Hon ville ju utvisa alla invandrare som stödde Hamas. Det kanske går lättare den här vägen om dem nya Migrationsministern ochså går med på det tåget. Å SD är säker mycket positivt till Ulf val. MMS och SD har ju arbetat mycket bra i invandrings frågor. Så ska bli spännande om SD blir positiva till nya Migrationsministern 😁
Alltså Utrikesdeparmentet/Utrikesminister är inte att hålla på med migrationspolitik till största delen.

Det är helt andra frågor som dominerar, t.ex. Sveriges relation till Ryssland, och Ukraina-kriget.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp