Svensk politik nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, och jag har skrivit till @EmmaBovary att jag uppskattar hennes utveckling av vad hon underbygger sin åsikt med. Men jag tycker fortfarande att hon snarare bidrar till en kategorisk syn på sina politiska motståndare (och på så sätt bidrar till polarisering snarare än motverkar den), och då måste jag ju få tycka om det är vad jag tänker om det som skrivs.
Ja, vi verkar ha lite olika gränsdragningar så sett :) Jag tycker överlag att det är politikerna som är ansvariga för det polariserade samhället vi har genom politiken de driver, sedan försöker jag att inte tala lika kategoriskt om väljare till olika partier (även om jag såklart begår misstag där också ibland, men det är min grundtanke).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 587
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 308
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka