Svensk politik nr 3

Haha, menar du när jag föredrog PM före Dousa? Det betyder inte att jag VILL ha någon från Timbro.
Ja det var ju inte många timmar sedan som du lyfte Timbro. Förresten så har du ofta dragit fram Timbro som något "positivt" när dom uttalar sig. Å nu när dom drar fram V rasisterna och vad dom har hållit på med inom V ja då passar det minnsan inte med Timbro längre...
 
Ja det var ju inte många timmar sedan som du lyfte Timbro. Förresten så har du ofta dragit fram Timbro som något "positivt" när dom uttalar sig. Å nu när dom drar fram V rasisterna och vad dom har hållit på med inom V ja då passar det minnsan inte med Timbro längre...
Haha va? Jag lyfte inte Timbro då! Jag tycker att det var ett jävla skämt att fd. Timbo-chefen blev biståndsminister och sa att om de nu ville ha någon från Timbro vore PM bättre.
 
Ja det var ju inte många timmar sedan som du lyfte Timbro. Förresten så har du ofta dragit fram Timbro som något "positivt" när dom uttalar sig. Å nu när dom drar fram V rasisterna och vad dom har hållit på med inom V ja då passar det minnsan inte med Timbro längre...
Oj vad du verkar ha läst märkligt!
 
Sitter och räknar ner dagarna till nästa val. Längtar efter 2026. Snart är det bara knappt 1 och ett halvt år kvar. Håll ut. Håll ut. Bara nu S lyckas balansera MP och C. V räknar jag kallt med kommer hållas utanför regeringen. Som S alltid gjort. Hela Palestina konflikten och V splittring över den kan säkert bidra.

Blir så förbannad över det där enda mandatet.
Varför vill du att V ska hållas utanför?
 
Nu presskonferens med Regeringen och Jimmie. Rättsväsendet växer från 69 miljarder kr till 100miljarder kr per år i en femårsperiod. Bra satsning 👍
 
Jag tror inte att V kommer gå med på att hållas utanför lika lätt.
Dagostar har tidigare visat att V inte tänker agera dörrmatta åt S. Å andra sidan är hon i stort behov av islamisterna som i och med kriget i Gaza nu har hittat hem hos V istället för hos S. (eller någonstans på hela vänsterskalan befinner sig de här avarterna) Magda skickar väl åt Dagostar någon kaksmula för att få hennes stöd. Magda struntar fullkomligt i ifall det finns extremislamister i leden -huvudsaken hon får makten och härligheten -i evighet.....amen.
 
Dagostar har tidigare visat att V inte tänker agera dörrmatta åt S. Å andra sidan är hon i stort behov av islamisterna som i och med kriget i Gaza nu har hittat hem hos V istället för hos S. (eller någonstans på hela vänsterskalan befinner sig de här avarterna) Magda skickar väl åt Dagostar någon kaksmula för att få hennes stöd. Magda struntar fullkomligt i ifall det finns extremislamister i leden -huvudsaken hon får makten och härligheten -i evighet.....amen.
Snälla, kan du berätta för mig varför du själv verkar mer ok med SD, som faktiskt grundades av nazister, än vänsterpartister som stöttar Palestina men som vid några få tillfällen delat något som gått över gränsen? (Det har f.ö flera moderater också gjort) Varför är de som anklagar V för antisemitism inte konsekventa antirasister? Var är alla som blir upprörda över islamofobiska kommentarer? När medborgare utsätts för xenofobi?
 
Snälla, kan du berätta för mig varför du själv verkar mer ok med SD, som faktiskt grundades av nazister, än vänsterpartister som stöttar Palestina men som vid några få tillfällen delat något som gått över gränsen? (Det har f.ö flera moderater också gjort) Varför är de som anklagar V för antisemitism inte konsekventa antirasister? Var är alla som blir upprörda över islamofobiska kommentarer? När medborgare utsätts för xenofobi?
Snälla kan inte du berätta för mig varför du accepterar Vänsterpartiets historia? Var är alla godhjärtade palestinademonstranter som inte accepterar att sympatier med Hamas eller uppmuntran att ta till väpnat våld vrålas ut i megafon, eller när demonstranter synligt bär Hamas flaggor och deras symboler på tröjor? Var är alla som blir upprörda över judehatiska kommentarer och vad görs åt att en Moske väljer att hedra en terroristledare? Medborgare som utsätts för xenofobi? Tänker du på judarna i Malmö?
Vad tror du skulle komma fram om Kalla Fakta kör en undercovergranskning a´la trollfabriken i de här leden?
 
Snälla, kan du berätta för mig varför du själv verkar mer ok med SD, som faktiskt grundades av nazister, än vänsterpartister som stöttar Palestina men som vid några få tillfällen delat något som gått över gränsen? (Det har f.ö flera moderater också gjort) Varför är de som anklagar V för antisemitism inte konsekventa antirasister? Var är alla som blir upprörda över islamofobiska kommentarer? När medborgare utsätts för xenofobi?
EB tar nu upp V rasisterna och ber MA att se till så V rensar ut dom
 
Snälla kan inte du berätta för mig varför du accepterar Vänsterpartiets historia? Var är alla godhjärtade palestinademonstranter som inte accepterar att sympatier med Hamas eller uppmuntran att ta till väpnat våld vrålas ut i megafon, eller när demonstranter synligt bär Hamas flaggor och deras symboler på tröjor? Var är alla som blir upprörda över judehatiska kommentarer och vad görs åt att en Moske väljer att hedra en terroristledare? Medborgare som utsätts för xenofobi? Tänker du på judarna i Malmö?
Vad tror du skulle komma fram om Kalla Fakta kör en undercovergranskning a´la trollfabriken i de här leden?
Vad menar du med vänsterpartiets historia? Du får lov att vara mer specifik.

Och du rör ihop frågor. Det här med väpnat motstånd mot en ockupationsmakt är i sak som är större än Israel/Palestina- konflikten, och även om det inte är skyddat under Genèvekonventionerna så tar FN-resolutioner upp folks rätt att göra motstånd mot ockupationsmakter (tror dock inte att det har någon folkrättslig kraft). Överlag så finns det en del i V som har som tradition att ställa sig på samma sida som de som förtrycks. Det har inget med antisemitism att göra, och är som sagt större än just den här konflikten.
 
Och du rör ihop frågor. Det här med väpnat motstånd mot en ockupationsmakt är i sak som är större än Israel/Palestina- konflikten, och även om det inte är skyddat under Genèvekonventionerna så tar FN-resolutioner upp folks rätt att göra motstånd mot ockupationsmakter (tror dock inte att det har någon folkrättslig kraft).
Det är du som rör ihop frågorna. Jag svarade (inlägg 1348) på ditt inlägg där du menar att V inte kommer acceptera att stå vid sidan om, varpå du i ditt inlägg 1349 drar in ett flertal helt ovidkommande frågor (som jag förmodar att) du tycker jag ska svara på? Jag ställer då lika ovidkommande frågor till dig i inlägg 1350 -som jag sedan får ett rätt märkligt svar på. Du drar in FN-resolutioner om folks rätt att göra motstånd mot ockupationsmakter? Men vad säger FN:s resolutioner om ett lands rätt att freda sig mot -och bekämpa terroristorganisationer då? Jag tolkar det som att du betraktar Hamas = folket i Gaza??
Överlag så finns det en del i V som har som tradition att ställa sig på samma sida som de som förtrycks.
Jamen det är ju så fint att det nästan är värt en liten tår i ögonvrån:grin: Även om gruppen förtryckta nu vill utrota andra människor? Och som firar med glada hejjar rop en människoslakt som är så vidrigt pervers att man som helt vanlig människa inte kan förstå vad för typ av hjärna som finns där bakom pannloben?
Det har inget med antisemitism att göra, och är som sagt större än just den här konflikten.
I idag i Sverige där V så heroiskt ställer sig på "de svagas" sida så är det judehat som är den gemensamma nämnaren. Säkerhetspolisen ser från våldsbejakande islamistisk extremism ett ökat fokus på propaganda kring stora planerade evenemang.....och ihop med godhjärtade vänsteraktivister som ju gärna vill stå upp för de svaga krokar mer än gärna arm med islamister. Och Magda som också har lite svårt att säga ifrån till islamister -ja hon krokar gärna ett litet finger med Dagostar. MEN :up: på armlängds avstånd såklart!
 
350 000kr per invandrare som lämnar landet är det som man vill kasta in i återvandrings potten. Men det gäller bara vissa grupper. Kommer man nappa på detta? Budgeterar man då 1.4 miljarder kr så skulle det räcka till 4000 invandrare att lämna landet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lw47kL/14-30-atgarder-inom-migration-presenteras

Visar bara SD:s grund för sin existens, vilket varit densamma sedan de startade, även om de numera lyckats tuta i fler människor att de har fler intressen. Men egentligen kretsar allt om hur man kan bli av med människornas som inte har en "svensk" bakgrund, eftersom de fortfarande är övertygade att människan med olika bakgrunder inte kan leva tillsammans.
 
Det är du som rör ihop frågorna. Jag svarade (inlägg 1348) på ditt inlägg där du menar att V inte kommer acceptera att stå vid sidan om, varpå du i ditt inlägg 1349 drar in ett flertal helt ovidkommande frågor (som jag förmodar att) du tycker jag ska svara på? Jag ställer då lika ovidkommande frågor till dig i inlägg 1350 -som jag sedan får ett rätt märkligt svar på. Du drar in FN-resolutioner om folks rätt att göra motstånd mot ockupationsmakter? Men vad säger FN:s resolutioner om ett lands rätt att freda sig mot -och bekämpa terroristorganisationer då? Jag tolkar det som att du betraktar Hamas = folket i Gaza??

Jamen det är ju så fint att det nästan är värt en liten tår i ögonvrån:grin: Även om gruppen förtryckta nu vill utrota andra människor? Och som firar med glada hejjar rop en människoslakt som är så vidrigt pervers att man som helt vanlig människa inte kan förstå vad för typ av hjärna som finns där bakom pannloben?

I idag i Sverige där V så heroiskt ställer sig på "de svagas" sida så är det judehat som är den gemensamma nämnaren. Säkerhetspolisen ser från våldsbejakande islamistisk extremism ett ökat fokus på propaganda kring stora planerade evenemang.....och ihop med godhjärtade vänsteraktivister som ju gärna vill stå upp för de svaga krokar mer än gärna arm med islamister. Och Magda som också har lite svårt att säga ifrån till islamister -ja hon krokar gärna ett litet finger med Dagostar. MEN :up: på armlängds avstånd såklart!
Nu rör jag mig bortom den svenska kontexten, men vad tycker du om sånt här? Ett citat från en väldigt populär podd i Israel: "If you gave me a button to just erase Gaza, every single living being in Gaza would no longer be living tomorrow. I would press it in a second." Apropå människoslakt? Fördömer du även det? Många från vänsterhåll fördömer våld, och inser att våld från en stat inte alltid är "bättre" än annat våld. Rent generellt alltså.
https://www.theguardian.com/comment...s-laughing-gaza-genocide-two-nice-jewish-boys
 
För att förtydliga: Det går absolut att kritisera enstaka företrädare från vänsterpartiet för att ha gett uttryck för antisemitism (och en företrädare kan absolut kritiseras för att vara lite för förtjust i väpnat motstånd - men han har såvitt jag vet inte uttryckt sig/repostat antisemitiskt). Det går också att kritisera ledningen för att ha hanterat det bristfälligt - men kom ihåg att det rör sig om tre-fyra personer som varit i ropet nu, som i sin tur hanterat det lite olika. Men det är viktigt att hålla efter, eftersom att man faktiskt värdesätter antirasism och fördömer rasism i alla former - inte bara när man kan passa på att trycka till muslimer.


Sett till andra partier som kritiserar V så uppfattar jag egentligen bara kritiken som kommer från centerpartiet som seriös och trovärdig (och det är som bekant ett parti som inte direkt gillar V alls).
 
För att förtydliga: Det går absolut att kritisera enstaka företrädare från vänsterpartiet för att ha gett uttryck för antisemitism (och en företrädare kan absolut kritiseras för att vara lite för förtjust i väpnat motstånd - men han har såvitt jag vet inte uttryckt sig/repostat antisemitiskt). Det går också att kritisera ledningen för att ha hanterat det bristfälligt - men kom ihåg att det rör sig om tre-fyra personer som varit i ropet nu, som i sin tur hanterat det lite olika. Men det är viktigt att hålla efter, eftersom att man faktiskt värdesätter antirasism och fördömer rasism i alla former - inte bara när man kan passa på att trycka till muslimer.


Sett till andra partier som kritiserar V så uppfattar jag egentligen bara kritiken som kommer från centerpartiet som seriös och trovärdig (och det är som bekant ett parti som inte direkt gillar V alls).
Nu avslöjar Henrik Jönsson, Vänsterns våld hotar demokratin. Han ger många exempel på hur vänstern hyllar våld men tolererar inte när andra ifrågarsätter vänsterns våld. Man kommer väl ihåg kommunismen som VPK höll på med och som fortfarande genomsyrar V med dåtidens rasister som nutidens rasister. Bra avslöjat av HJ
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp