Svensk politik nr 3

Och det som gör mig så otroligt förvånad är att vänstern helt oförblommat använder sig av högerextremismen mot höger blocket och varnar med STORA ord för vilket hot den här gruppen (ett hundratal) missanpassade individer som inte får ligga ordentligt, och trycker stenhårt på SD:s ursprung..... när de själva har en mycket osaftig och oattraktiv bakgrund. När det dessutom kryper in personer med lika odemokratiska åsikter som vänstern pekar att högerextremister har, i sitt egna parti......ja då är det liksom inte så farligt. Och hur i helvete har högerpolitiker mage öppna munnen och ställa mig och Magda mot väggen??? Och journalisterna för all traditionell media.............knäpptyst :meh:
Har det varit knäpptyst i "traditionell media"? Det har ju knappt skrivits om annat än vänsterns "antisemitism" i någon månad?
 
Det hotet kommer bland annat från olika våldsbejakande grupperingar.  Myndigheten pekar särskilt ut ett växande hot från högerextremism." https://folkochforsvar.se/content/sakerhetspolisen-varnar-for-hot-mot-demokratin/
Olika Våldbejakande grupperingar -där ingår islamistisk extremism som ju har samröre med vänstern. Sen är informationen "pekar särskilt ut ett växande hot från högerextremismen" rätt diffus. Ja....växer den från 160 medlemmar till 500 medlemmar? Det är Säkerhetspolisens jobb att se de här trenderna och informera om det -har man koll på gruppen och anser att den är under kontroll? Jag förstår inte vad det är som hindrar att man inte terror klassar NMR i Sverige?

Men alltså, vad som är problematiskt på riktigt med Jönssons videos är att han cherrypickar som fan, han går inte till de senaste rapporterna som tex. SÄPO gjort, om innehållet inte passar hans tes. Eller så tar han bara med ett stycke han gillar, men missar helheten.
Ja det skulle inte förvåna mig ett dugg att så sker i hans videos. Det händer säkert att Lotta Ilona Häyrynen som du länkade till med hänvisning att "flera har debunkat", gör dettsamma. _Flera_ visade sig vara en och den satt med betalvägg. Sen är inte HJ journalist utan har är bara en jäkligt duktig opinionsbildare...med vääälidgt många följare och därmed jobbat upp sig till en stor maktfaktor i svensk politik. (tur jag står på hans sida:). Skulle inte var kul att ha en av HJ:s kaliber på vänstersidan)
Han sysslar ju dessutom med rena konspirationsteorier när han dillar om att tex. Aftonbladet skulle skriva om nazister som nåt slags rökridå pga. medialt fokus på problem hos pro-palestinskarörelsen.
Jag tycker HJ vid ett flertal gånger har kunnat påvisa att gammelmedier och skittidningar som Aftonblade och Expressen gjort mycket konstiga rapporteringar och valt att sätta fokus på rätt märkliga händelser. Jag ska inte sticka under stol med att jag blivit väldigt mycket mer uppmärksam på hur tv och radionyheter väljer att vinkla, fokusera på eller rapportera kring något på sedan jag började följa honom.
Herregud, det är liksom ganska nyss som USA terrorklassade NMR. klart seriösa medier passar på att granska NMR (kanske gjorde de det redan innan, det tar ju ofta lite tid att få info från insidan). Och han beskriver våldsamma nazister som "sinnesvörvirrade" och jämför det med fredlig allsång?
Fredlig allsång? Jag får lyssna om programmet.
 
Har det varit knäpptyst i "traditionell media"? Det har ju knappt skrivits om annat än vänsterns "antisemitism" i någon månad?
I någon månad? Varför har du inte tagit upp det här i tråden då? Var det för skämmit eftersom du hela tiden klankar ner på SD för att dom har rasister i partiet och så visar det sig att V har rasister i sitt parti, som du vurmar för? Eller ville du hoppas att ingen skulle märka att V rasisterna finns och vad dom har gjort?
 
Ok. Jag måste ha missat intervjuerna med henne och undrar samtidigt hur i hela friden det kan ta så lång tid för Dagostar att komma fram till ett beslut? Men å andra sidan så verkar hon ha noll koll på någonting. I senaste partiledardebatten säger hon till Åkesson -Vi har utsläpp som bara ökar därför att Jimmie Åkesson inte genomför investeringar i Sverige och i svensk infrastruktur. Vi har fortfarande inget dubbelspår på malmbanan, vi har fortfarande inte bostäder i Skellefteå, Gällivare och Mariestad där människor ska kunna flytta till de nya jobben. Jag gissar hon tänker på alla de jobb som Northvolt ska bidra med och det gröna stålet H2 green steel. (The only thing that H2 Green Steel is doing, is stealing the taxpayers' money.:mad: ). På kvällsnyheterna samma dag får man intrycket att Northvolt är på dekis och Volvo i Mariestad skjuter byggandet med batterifabriken på 2år.
 
Ok. Jag måste ha missat intervjuerna med henne och undrar samtidigt hur i hela friden det kan ta så lång tid för Dagostar att komma fram till ett beslut? Men å andra sidan så verkar hon ha noll koll på någonting. I senaste partiledardebatten säger hon till Åkesson -Vi har utsläpp som bara ökar därför att Jimmie Åkesson inte genomför investeringar i Sverige och i svensk infrastruktur. Vi har fortfarande inget dubbelspår på malmbanan, vi har fortfarande inte bostäder i Skellefteå, Gällivare och Mariestad där människor ska kunna flytta till de nya jobben. Jag gissar hon tänker på alla de jobb som Northvolt ska bidra med och det gröna stålet H2 green steel. (The only thing that H2 Green Steel is doing, is stealing the taxpayers' money.:mad: ). På kvällsnyheterna samma dag får man intrycket att Northvolt är på dekis och Volvo i Mariestad skjuter byggandet med batterifabriken på 2år.
Du påstod att media inte talade om det, du nämnde inte intervjuer med just Dadgostar?
 
I någon månad? Varför har du inte tagit upp det här i tråden då? Var det för skämmit eftersom du hela tiden klankar ner på SD för att dom har rasister i partiet och så visar det sig att V har rasister i sitt parti, som du vurmar för? Eller ville du hoppas att ingen skulle märka att V rasisterna finns och vad dom har gjort?
Jag som trodde att du och jag käftat om det här regelbundet under sommaren? Har du börjat lida av selektiv glömska? Är det din nya taktik?
 
S lotteriskandalen växer. Nu visar det sig att S har anlitat bolag med gängkriminella för att sälja sin lotter. Men det kan dom gått ha när dom varit så naiva. Mmmmen det är ju så att först går det ner lite men sen går det upp. Jo just det ja 🤣

https://www.svd.se/a/73q3qv/gangkriminella-pa-bolaget-som-salde-socialdemokraternas-lotter
Oavsett var man står i politiken så kan man väl hålla en vuxen nivå på diskussionen?
Detta urbarnsliga häcklandet, hånandet och skrattsmilysar är inte ens en diskussion.
Kan du inte försöka skriva sakligt och vuxet?
 
Det har S lotteriet, visst måste det vara sossarnas största skandal genom tiderna? Det verkar som om dom brustit i de flesta lagar och regler. GDPR tex lämnat ut listor på personer, inriktat sig på äldre personer med målet att lura av dom pengar som sedan ska in i partikassan. Sen hycklar Shekarabi, Baudin och Magda om värderingar. Har sagt det förut och säger det igen, så fort S öppnar munnen så ljuger dom. Visst är det här en skandal värre än trollfabriker? Så blev dom uteslutna ochså från Kontakta. Om S drar upp trollfabriker i kommande valrörelse så ligger dom väldigt illa till

Ska vi inte för engångs skull gotta oss åt denna vänaterskandal så som vi gjorde åt trollfabriker och fördöma och rasa?
 
Det har S lotteriet, visst måste det vara sossarnas största skandal genom tiderna? Det verkar som om dom brustit i de flesta lagar och regler. GDPR tex lämnat ut listor på personer, inriktat sig på äldre personer med målet att lura av dom pengar som sedan ska in i partikassan. Sen hycklar Shekarabi, Baudin och Magda om värderingar. Har sagt det förut och säger det igen, så fort S öppnar munnen så ljuger dom. Visst är det här en skandal värre än trollfabriker? Så blev dom uteslutna ochså från Kontakta. Om S drar upp trollfabriker i kommande valrörelse så ligger dom väldigt illa till

Ska vi inte för engångs skull gotta oss åt denna vänaterskandal så som vi gjorde åt trollfabriker och fördöma och rasa?
Nej, det är inte värre än trollfabriker för en politiker som söker förtroende.

Men hela lottkarusellen visar att det fanns en poäng med att diskutera dess existens.
 
Nej, det är inte värre än trollfabriker för en politiker som söker förtroende.

Men hela lottkarusellen visar att det fanns en poäng med att diskutera dess existens.
Jo det är det för dom har även blandat in gängkriminella. Men det går bra för S att gnälla på andra samtidigt som dom in i det längsta försökte mörka och sopa allt under mattan men det gick inte. Fy vilken människosyn dom har. Nu är det bevisat att vi måste ha en lag som förbjuder partilotterier. Men innan dess så lär väl S själva döda sitt lotteri.
 
Jo det är det för dom har även blandat in gängkriminella. Men det går bra för S att gnälla på andra samtidigt som dom in i det längsta försökte mörka och sopa allt under mattan men det gick inte. Fy vilken människosyn dom har. Nu är det bevisat att vi måste ha en lag som förbjuder partilotterier. Men innan dess så lär väl S själva döda sitt lotteri.

Nä. Lite stringens i slutsatserna kan man väl ändå begära.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 852
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp