Svensk politik nr 3

Nu avslöjar Henrik Jönsson, Vänsterns våld hotar demokratin. Han ger många exempel på hur vänstern hyllar våld men tolererar inte när andra ifrågarsätter vänsterns våld. Man kommer väl ihåg kommunismen som VPK höll på med och som fortfarande genomsyrar V med dåtidens rasister som nutidens rasister. Bra avslöjat av HJ
Kan du inte skriva vad det är för exempel istället? Din text säger liksom absolut ingenting.
 
För att förtydliga: Det går absolut att kritisera enstaka företrädare från vänsterpartiet för att ha gett uttryck för antisemitism
Du och många med dig och svensk media tycker att SD ska försvinna för alltid och drar stort som smått i långbänk så länge det handlar om SD. Det är helt OK att tycka det och låta debatten dra åt det hållet ochså. Däremot......När det kommer till Vänstern, kan det både gömmas undan och slippa stå för sin skit. Vänsterpartiet kommunisterna...... vet ens dagens vänster deras egna ursprung? Vilka stater dom tungkysste och gnuggade näsa mot? Det blir dubbelt hyckleri!! Vaddå vräka ur sig okvädningsord, skicka iväg spottloskor som får mormors hosta att framstå som light och hoppas på att det träffar där det syns och känns mest när man själv står med skit upp till knäna med precis samma illaluktande byk :turd:.
(och en företrädare kan absolut kritiseras för att vara lite för förtjust i väpnat motstånd
Men det är ju helt galet att du beskriver uppmaning till skjutvapenvåld och krig som "lite förtjust i väpnat motstånd"
Blev _Järnrör_ beskrivet på samma sätt?
men han har såvitt jag vet inte uttryckt sig/repostat antisemitiskt).
Som om det skulle vara till hans fördel menar du?
Det går också att kritisera ledningen för att ha hanterat det bristfälligt
Ja Dagostar börjar nu (efter FLERA veckor) få några försiktiga frågor kring skandalen av journalister. Hade en lokal SDpolitiker drivit och uttalat liknande...........Åkesson hade dagen efter publicering blivit utsliten från sitt hem avklädd naken, släpad i gruset och därefter rullad i salt. Gammelmedier hade äntligen sett sin chans att engång för alla få ner den förhatliga Åkesson på knä och få bort honom för alltid.
- men kom ihåg att det rör sig om tre-fyra personer som varit i ropet nu,
Ja för i fina och godhjärtade vänstern kan det ju inte finnas några fler ruttna äpplen i gömmorna:sneaky:
Men det är viktigt att hålla efter, eftersom att man faktiskt värdesätter antirasism och fördömer rasism i alla former
Mmmm...Du behöver verkligen läsa på om Vänsterns historia och varifrån deras ideologi är sprungen ur och vilka länder som man med glittrande ögon ville omfamna.
inte bara när man kan passa på att trycka till muslimer.
Ärligt talat...om det som nu utspelar sig på våra gator och inräknat glädjeyttringarna den 7 oktober -hade det istället varit Ukrainare som jublat över den fruktansvärda terroristattack som skedde i det där konserthuset i Moskva hade det varit precis lika makabert!! Det har INGET med vilken religion att göra.
 
Nu avslöjar Henrik Jönsson, Vänsterns våld hotar demokratin. Han ger många exempel på hur vänstern hyllar våld men tolererar inte när andra ifrågarsätter vänsterns våld. Man kommer väl ihåg kommunismen som VPK höll på med och som fortfarande genomsyrar V med dåtidens rasister som nutidens rasister. Bra avslöjat av HJ
Åhhh min kära Jönsson:love: Hoppas det är ett långt inslag så jag har något kul att lyssna på när jag ska städa ur planteringsboden. Det kan väl knappast kallas avslöjande??
 
Nu avslöjar Henrik Jönsson, Vänsterns våld hotar demokratin. Han ger många exempel på hur vänstern hyllar våld men tolererar inte när andra ifrågarsätter vänsterns våld. Man kommer väl ihåg kommunismen som VPK höll på med och som fortfarande genomsyrar V med dåtidens rasister som nutidens rasister. Bra avslöjat av HJ
Men Henrik Jönsson gör inte seriös undersökande journalistik, det finns flera som debunkat felaktigheterna i videon.
 
Åhhh min kära Jönsson:love: Hoppas det är ett långt inslag så jag har något kul att lyssna på när jag ska städa ur planteringsboden. Det kan väl knappast kallas avslöjande??
Jo för vissa eftersom man hela tiden försöker dölja. 23 min är ju såklart för lite tid men har tar upp det viktigaste våldet som vänster står för men som det inte ska pratas om för då framstår dom som värre än SD
 
Jo för vissa eftersom man hela tiden försöker dölja. 23 min är ju såklart för lite tid men har tar upp det viktigaste våldet som vänster står för men som det inte ska pratas om för då framstår dom som värre än SD
Besviket inser jag att jag redan lyssnat på det. Det var förra lördagens program :meh: . Men i morgon är det lördag igen:bump: då väntar nytt sprakande och saftigt program.....
 
Det är jättebra att det finns kritiker. Jag vill mer än gärna ta del av vad HJ:s granskare har att säga. Vill du delge de som har "debunkat"?
Här tex. https://www.etc.se/ledare/i-henrik-joenssons-vaerld-aer-vaaldet-bara-teori-i-vaar-aer-den-verklig

Men alltså, vad som är problematiskt på riktigt med Jönssons videos är att han cherrypickar som fan, han går inte till de senaste rapporterna som tex. SÄPO gjort, om innehållet inte passar hans tes. Eller så tar han bara med ett stycke han gillar, men missar helheten. Varför tror du att han utgår ifrån en rapport från 2014 och inte en från de senaste åren? Är det kanske för att nyare rapporter varnar för högerextremism?

"Något som Säkerhetspolisen särskilt lyfter fram i sin årsbok är också de många, komplexa hoten mot demokratin. Det finns såväl interna som externa aktörer vars avsikter är att påverka, störa eller omstöpa vårt demokratiska styrelseskick och samhällsordning. Det hotet kommer bland annat från olika våldsbejakande grupperingar.  Myndigheten pekar särskilt ut ett växande hot från högerextremism." https://folkochforsvar.se/content/sakerhetspolisen-varnar-for-hot-mot-demokratin/

Han sysslar ju dessutom med rena konspirationsteorier när han dillar om att tex. Aftonbladet skulle skriva om nazister som nåt slags rökridå pga. medialt fokus på problem hos pro-palestinskarörelsen. Herregud, det är liksom ganska nyss som USA terrorklassade NMR. klart seriösa medier passar på att granska NMR (kanske gjorde de det redan innan, det tar ju ofta lite tid att få info från insidan). Och han beskriver våldsamma nazister som "sinnesvörvirrade" och jämför det med fredlig allsång?

Och det här är inte första gången han struntar i källor, eller representerar dem på ett oärligt sätt.
 
Här tex. https://www.etc.se/ledare/i-henrik-joenssons-vaerld-aer-vaaldet-bara-teori-i-vaar-aer-den-verklig

Men alltså, vad som är problematiskt på riktigt med Jönssons videos är att han cherrypickar som fan, han går inte till de senaste rapporterna som tex. SÄPO gjort, om innehållet inte passar hans tes. Eller så tar han bara med ett stycke han gillar, men missar helheten. Varför tror du att han utgår ifrån en rapport från 2014 och inte en från de senaste åren? Är det kanske för att nyare rapporter varnar för högerextremism?

"Något som Säkerhetspolisen särskilt lyfter fram i sin årsbok är också de många, komplexa hoten mot demokratin. Det finns såväl interna som externa aktörer vars avsikter är att påverka, störa eller omstöpa vårt demokratiska styrelseskick och samhällsordning. Det hotet kommer bland annat från olika våldsbejakande grupperingar.  Myndigheten pekar särskilt ut ett växande hot från högerextremism." https://folkochforsvar.se/content/sakerhetspolisen-varnar-for-hot-mot-demokratin/

Han sysslar ju dessutom med rena konspirationsteorier när han dillar om att tex. Aftonbladet skulle skriva om nazister som nåt slags rökridå pga. medialt fokus på problem hos pro-palestinskarörelsen. Herregud, det är liksom ganska nyss som USA terrorklassade NMR. klart seriösa medier passar på att granska NMR (kanske gjorde de det redan innan, det tar ju ofta lite tid att få info från insidan). Och han beskriver våldsamma nazister som "sinnesvörvirrade" och jämför det med fredlig allsång?

Och det här är inte första gången han struntar i källor, eller representerar dem på ett oärligt sätt.
Betalvägg. Annars tyckte jag att det var en bra början och gärna velat läsa hela och sedan diskuterat den med dig:). Någon annan? Gärn podd.
 
Svenska kommittén mot antisemitism har idag publicerat en text som i stort sett belyser vad jag blivit så frustrerad över vad gäller hycklandet att ha överseende med antisemitism i regeringsunderlaget - men gå all in på att misstänkliggöra vänstern.

"Antisemitismen, oavsett om den uppträder till vänster eller höger eller någon annanstans, är ett allvarligt samhälls- och demokratiskt problem med svåra konsekvenser för svenska judar. Det förtjänar en saklig debatt om orsaker och motmedel. Att ha överseende med judefientlighet och rasism i det egna regeringsunderlaget men använda frågan som slagträ mot politiska motståndare bidrar inte till att motarbeta antisemitismen. Tvärtom. Det polariserar och försvårar förståelsen av problemen, och därmed också möjligheterna att motverka dem."

https://skma.se/2024/09/att-skonmala-sd-hjalper-inte-i-arbetet-mot-antisemitism/
 
Å nu så har vi S och Baudins hycklande om deras lotteriskandal där dom lurar äldre att köpa deras lotter. Vilken skandal och S som vill värna alla lika mycket. Ännu en gång får SD rätt när dom ville förbjuda S lotterierna och hycklande Magdalena som gång oå gång förnekat denna lotteriskandal och angripit SD. Jojo finns tydligen mycket art grävi i S myllan
 
Svenska kommittén mot antisemitism har idag publicerat en text som i stort sett belyser vad jag blivit så frustrerad över vad gäller hycklandet att ha överseende med antisemitism i regeringsunderlaget - men gå all in på att misstänkliggöra vänstern.
Och det som gör mig så otroligt förvånad är att vänstern helt oförblommat använder sig av högerextremismen mot höger blocket och varnar med STORA ord för vilket hot den här gruppen (ett hundratal) missanpassade individer som inte får ligga ordentligt, och trycker stenhårt på SD:s ursprung..... när de själva har en mycket osaftig och oattraktiv bakgrund. När det dessutom kryper in personer med lika odemokratiska åsikter som vänstern pekar att högerextremister har, i sitt egna parti......ja då är det liksom inte så farligt. Och hur i helvete har högerpolitiker mage öppna munnen och ställa mig och Magda mot väggen??? Och journalisterna för all traditionell media.............knäpptyst :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp