Svensk politik nr 3

Sitter och räknar ner dagarna till nästa val. Längtar efter 2026. Snart är det bara knappt 1 och ett halvt år kvar. Håll ut. Håll ut. Bara nu S lyckas balansera MP och C. V räknar jag kallt med kommer hållas utanför regeringen. Som S alltid gjort. Hela Palestina konflikten och V splittring över den kan säkert bidra.

Blir så förbannad över det där enda mandatet.
 
Jimmie verkar rätt nöjd med dagen och sätter press på Forssell att ta tag i återvandringen vilken Regeringen kommer att göra enligt Tidöavtalet.

Slutet gott allting gott, som 🌭 och Johan ska en gång för alla ta tag i flum skolan 🤭🤣.
 
Sitter och räknar ner dagarna till nästa val. Längtar efter 2026. Snart är det bara knappt 1 och ett halvt år kvar. Håll ut. Håll ut. Bara nu S lyckas balansera MP och C. V räknar jag kallt med kommer hållas utanför regeringen. Som S alltid gjort. Hela Palestina konflikten och V splittring över den kan säkert bidra.

Blir så förbannad över det där enda mandatet.
Jag tror inte att V kommer gå med på att hållas utanför lika lätt.
 
SD pekar med hela handen och Regeringen säger JA. I hur många år sa du att SD inte skulle få inflytande?
Min kristallkula var lite trasig. Såg exempelvis inte att Liberalerna skulle acceptera att sitta i en tydligt anti-liberal regering med stöd av rasister. Vi får hoppas att det handlar om en period av politisk öken som kommer beskrivas i historieböckerna på det sätt den förtjänar. Och därefter kan vi börja bygga igen.
 
Min kristallkula var lite trasig. Såg exempelvis inte att Liberalerna skulle acceptera att sitta i en tydligt anti-liberal regering med stöd av rasister. Vi får hoppas att det handlar om en period av politisk öken som kommer beskrivas i historieböckerna på det sätt den förtjänar. Och därefter kan vi börja bygga igen.
Nej det var bara det att du vägrade se verkligheten och den sprang ikapp dig lika snabbt som SD skördade sina mandat val efter val
 
Min kristallkula var lite trasig. Såg exempelvis inte att Liberalerna skulle acceptera att sitta i en tydligt anti-liberal regering med stöd av rasister. Vi får hoppas att det handlar om en period av politisk öken som kommer beskrivas i historieböckerna på det sätt den förtjänar. Och därefter kan vi börja bygga igen.

Man får väl hoppas på att L hamnar under strecket i nästa val. Pehrsons schtick som korvgubben, mannen av folket, kommer eka tomt nästa val. Deras enda hopp, liksom KD, är stödröster från M och SD. Som nog inte har någon vidare lust att stödrösta i sin kamp att bli största Tidöparti.
 
Jag blir knäpp på att stöd för palestinier och kritik mot Israels krigsföring blir = judehat, det stämmer liksom inte. Sedan har vissa saker som sagts av enskilda företrädare passerat en gräns där de också spridit material som absolut passerar en gräns för vad som kan betraktas som antisemitism.
Vi vet mycket väl vad dessa V rasister har både skrivit och uttryckt sig. Så där kommer du inte undan. Finns det någon som helst heder i S så har dom detta i minnet den dagen dom får bilda regering.
 
Nej det var bara det att du vägrade se verkligheten och den sprang ikapp dig lika snabbt som SD skördade sina mandat val efter val
Verkligheten är fortfarande att SD är Sveriges mest ogillade parti så om bara alla vi som vill ha ett Sverige att vara stolta över skulle vägra att rasera det vi byggt så kan tomtarna i SD sitta där och skräna om att samhället ska splittras i vi och dem och att medmänniskor ska utvisas. Det visade sig finnas dem som var mer kåta på makt än försedda med ryggrad, därav denna 4-åriga ökenvandring med rasisterna. Min kristallkula spådde lite mer ryggrad och lite mer vilja att inte låta rasism styra politiken.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp