Svensk politik nr 3

Fast att SD får så mycket inflytande i politiken är ordentligt obehagligt när de trots allt inte har egen majoritet.
Men hur mycket inflytande kommer inte MP få för att släppa fram S och Andersson? Trots att dom har micro del av svenska folkets förtroende -mycket mycket mindre än SD- Ändå kommer Andersson kyssa deras fötter. MP har deklarerat att dom inte sätter sig i en regering som godkänner bygge av kärnkraft, vill avveckla kärnkraften och vill tillbaka till asyl och invandring ala 2015 och därtill alla ömmande omständigheter för att få stanna. Och de stackars pojkarna i utanförskapsområdena måste även få ännu fler fritidsgårdar eftersom de som finns visar sig inte räcka.......
 
En glag Migrationsminister presenterar idag siffror som gör gällande att invandringen minskat och färre får beviljade sina uppehållstillstånd. Färre vill ochså komma hit, inte lika attraktivt längre. Summa summarum blir då enligt Migrationsministern att utvandringen är större än invandringen i Sverige.

Beror det då på att folk känner sig otrygga pga gängkriminella härjningar och har gett upp att landet kan sätta stopp för klientelet? Danmarks justitieminister talar om svenska barnsoldater som dom inte vill ha in i Danmark.

Nu framkom det igår att migrationsministern (kanske påhejad av sina glada vänner i SD) varit lite väl snabb att dra sina slutsatser, utan att titta på vad siffrorna faktiskt visade. Enligt SCB så beror siffrorna på att Skatteverket gjort en rensning i folkbokföringsregistret och plockat bort dem som utvandrat, vilket kan vara för en vecka sedan eller för flera år sedan. Den "utvandringssiffran" går alltså inte att jämföra med invandringssiffran för årets första månader, eftersom de inte motsvarar samma period.

i själva verket är invandringen troligtvis på plus under årets första månader. För SD är det naturligtvis en pinsamhet att deras politik inte gett det resultat de lovat, när den största pinsamheten borde vara att de slår på stora trumman med en presskonferens utan att någon av alla glada människor kollar upp siffrorna. Men de är så ivriga att få kasta ut folk, så det var nog ingen som tänkte på det.

Misstag händer alla, men jag hoppas att de skäms för rätt sak.

Den där frasen har jag hör sedan jag var typ 20. Alltså för 35 år sedan. Det finns många i Sverige som är arbetsföra men utan jobb, som äntligen kan få chansen att få börja arbeta.

Ja, demografi är rätt lätt att förutspå. Det ligger ju i sakens natur att de som är 80 idag, och hur stor den gruppen är i förhållande till de kullar som fötts tidigare och senare, har vi kunnat se redan för 35 år sedan. Hur mycket längre man lever idag och vilken vård som är möjlig att ge, och vilken vård som förväntas att ges och bekostas av det allmänna, går inte att förutspå på samma sätt, men går ändå också att få en uppfattning om under de senaste decennierna.

Nummer ett för att få invandrare i arbete är t ex att satsa på en bra SFI och praktikmöjligheter. Det har ju nuvarande styre dragit ned på. Asylsökande ska låsas in, istället för att så snabbt som möjligt få en möjlighet att möta det samhälle de kanske kommer att bli en del av, och om de istället återvänder så skulle de kunna haft en positiv bild av. Att börja sin invandring i ett fysiskt utanförskap har jag svårt att se som en positiv faktor för en lyckad integrering.

Men det är egentligen inte förvånande, om man känner SD. De har inget intresse av integration, de har ett intresse av att inte få hit människor som inte är "som oss". Och ju mindre integrerade invandrare blir, desto lättare blir det för SD att vinna stöd i att de borde kastas ut.

Det förvånande är att övriga borgerliga partier har lierat sig med detta, när det borde ligga långt ifrån deras människosyn.
 
Men hur mycket inflytande kommer inte MP få för att släppa fram S och Andersson? Trots att dom har micro del av svenska folkets förtroende -mycket mycket mindre än SD- Ändå kommer Andersson kyssa deras fötter. MP har deklarerat att dom inte sätter sig i en regering som godkänner bygge av kärnkraft, vill avveckla kärnkraften och vill tillbaka till asyl och invandring ala 2015 och därtill alla ömmande omständigheter för att få stanna. Och de stackars pojkarna i utanförskapsområdena måste även få ännu fler fritidsgårdar eftersom de som finns visar sig inte räcka.......
Hur uppdaterad är du gällande MPs politik?
 
Jag har inte läst deras partiprogram utan bara tagit del av Daniel Helldéns storslagna drömmar via intervjuer.
De har tex. ändrat sig lite gällande kärnkraft. https://www.tn.se/naringsliv/35310/mp-karnkraften-far-finnas-kvar-sa-lange-den-behovs/

Du nämnde ju motstånd mot att bygga nytt också, det här avser bara att inte skynda på avveckling - men det indikerar väl ett parti som är ett pragmatiskt alternativ att regera med. De har gett ungefär samma uttalanden som S och C gällande regeringens kärnkraftsplaner nu senast också.
 
MP håller för övrigt även på att ta fram ett nytt partiprogram, politiken är ju under ständig förändring för att följa med tiden.
Exakt. Även V har ju uppdaterat sitt för att förhoppningsvis ses som regeringsvänliga.

Hittills är det väl bara MP (iaf Helldén) som uttalat på vad jag tror på inför nästa val, ett regeringsalternativ som innefattar S, MP, C och V. Står ju uppenbarligen närmast V, så ser problem med många aspekter med C - men jag ser också saker som V, MP och C har gemensamt men som sossarna är sämre på.
 
MP håller för övrigt även på att ta fram ett nytt partiprogram, politiken är ju under ständig förändring för att följa med tiden.
Det är bra att partiprogram uppdateras- men alla vet ju att MP i grunden är samma gamla miljö och vänsterextremt parti som befinner sig långt ut på vänsterkanten som inte tjänar Sverige för 5öre
 
Det är bra att partiprogram uppdateras- men alla vet ju att MP i grunden är samma gamla miljö och vänsterextremt parti som befinner sig långt ut på vänsterkanten som inte tjänar Sverige för 5öre
Miljöparti kommer det såklart fortsätta vara.

Men på vilket sätt anser du MP vara vänsterextremt?
Det är nämligen inte min eller många med migs uppfattning. Så du får gärna berätta!
 
WTF, varför måste jag läsa i Guardian om att 150 björnar i Sverige redan skjutits?!

Och att hetsa hundar på björnarna?!?

https://www.theguardian.com/environ...own-bears-annual-cull-slaughter-wolf-lynx-aoe

https://www.theguardian.com/environ...er-cent-of-its-brown-bears-in-annual-hunt-aoe

20% Av det totala beståndet. Man kan inte ens beskylla björnar för att döda hundar, hästar, älgar. Kan någon som vet mer förklara varför det måste skjutas så många?

https://www.theguardian.com/environ...er-cent-of-its-brown-bears-in-annual-hunt-aoe

:rage:🤬😡
Enligt Naturvårdsverket som äger frågan så sker licensjakten på björn för att förebygga skador på tamdjur och ren. I år får 486 björnar fällas. Dessutom sker skyddsjakt vid behov. T ex när en björn börjar uppehålla sig för nära bebyggda områden.
 
Tänker du att precis vem som helst passar i vården?
Men så är det i alla yrkeskårer -det finns människor som passar för yrket och de som inte passar för yrket. Vården är absolut inget undantag.
Om alla dessa arbetsföra personer varit passande till yrket hade de fått jobb om de sökte dem. 🙄
Arbetsföra människor som är arbetslösa är oftast det för 1. Språket 2. Ingen utbildning. 3 varit utan arbete för länge. Tidigare regeringar har sett till att fylla på Sveriges befolkning då får man också se till att de blir anställningsbara och sätta press på människor att ta jobben som erbjuds och eller flytta dig jobbet finns. Jag tycker det är så bra att lönegräns för import av arbetskraft. Det sätter press på AG att använda sig av folk som redan bor här, har kanske både uppehållstillstånd och arbetstillstånd.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp