Fast man blir inte rik på inkomsterna.......utan på utgifterna. På min semester ägnar jag lite dötid åt att läsa rapporter från riksrevisionen. Väldigt saftig läsning
Systemet för återkallelser av uppehållstillstånd tex. Om en person inte längre får vistas i Sverige ska uppehållstillståndet återkallas. Riksrevisionens granskning visar att det finns tusentals ärenden där detta inte har skett. Det har kostat svenskarna ca 430 miljoner kronor under perioden 2013–2020. (drygt 61 millar per år) Sverige är ett rikt land som har bra system för att hova in pengar från folket. Jag har inget problem med det -men det ska finnas respekt för pengarna man klämmer ur sin befolkning. Jens Nylander med sin AI som avslöjar kommunernas totala avsaknad av respekt för skattemedel borde varenda kommun tvingas bli synade av. Hur många miljarder slösas bort? Varje år?
Nej hörrni!! När skattebetalarnas pengar hanteras med försiktighet och respekt ändå inte räcker.....då kan jag hålla med om att det finns rätt att börja gräva i "de rikas" plånböcker.