Svensk politik nr 3

Två veckor och nästan 400 tveksamma visitationer senare är visitationszonen i Norrköping avslutad. Inte ett enda skjutvapen hittat, och många visitationer som baserats på hur personer varit klädda.
Då har ju zonen haft effekt då gängkriminella hållit sig därifrån och mordvågen blev nerkyld. Några rymlingar hittades som man körde tillbaka till anstalt där dom ska vara och inte vara ute på gator och torg och ställa till trassel för dom boende.
 
Almedalen är igång och först ut blev SD. Ett starkt tal av Jimmie. Det finns två dörrar i Sverige, en in och en ut och mot det ska man jobba intensivt framöver. Vi leder och dom följer.

Man ska nu ge sig på det som MP misslyckades med nämligen att bli det stora skolpartiet. Ska L bli fråntagen deras enda hjärtefråga?

Vi leder och dom följer, blev mantrat i flera frågor 👌
 
Almedalen är igång och först ut blev SD. Ett starkt tal av Jimmie. Det finns två dörrar i Sverige, en in och en ut och mot det ska man jobba intensivt framöver. Vi leder och dom följer.

Man ska nu ge sig på det som MP misslyckades med nämligen att bli det stora skolpartiet. Ska L bli fråntagen deras enda hjärtefråga?

Vi leder och dom följer, blev mantrat i flera frågor 👌

Ja, det är ju fullt rimligt att de mest lågutbildade ska bli ett skolparti.
 
Ja, det är ju fullt rimligt att de mest lågutbildade ska bli ett skolparti.
Ja eller hur! De andra partiernas politiker om jag ska jag tolka ditt inlägg rätt - har politiker som är högre utbildade än SD politiker, har ju uppenbarligen inte brytt sig nämnvärt hur kurvan för svensk skola konstant dalat neråt. Eller brytt sig har de gjort -och snackat och debatterat -men har det hänt något? Om några år kommer S att börja apa efter SDpolitik. Det börjar utkristalliseras ett mönster. Sossarna kommer till och med att sno -Det spelar ingen roll att skolkoncerner snor åt sig skattebetalarnas pengar -huvudsaken är att skolan ser till att ungarna eller deras föräldrar inte spöar upp eller hotar lärarna, att lärarna får bli en auktoritet igen som respekteras, den elev som trakasserar och hotar sina klasskamrater ska vara den som får byta skola, att flickor och pojkar behandlas som jämlika i klassrummet samt alla "hårdare tag" som nu basuneras ut från Åkesson. Det kommer att låta -Jo så här har vi alltid tyckt, det är vår politik......det var bara liksom inte läääge att säga det rakt ut på den tiden. Det riskerade att öka poooolarisssseringen och vissa grupper kunde ju känna sig träffade. Eller -Debattklimatet var ju så då -hela samhällets problem med gängkriminalitet och skjutningar skulle liksom vara det privata skolsystemets fel. Det var hur enkelt som helst att inbilla våra väljare att det var så. Sossarna kommer lyckas med det eftersom deras väljare är lågutbildade och kommer inte att komma ihåg eller skiter i att det är ren och skär SDpolitk som har kopierats rakt av.
Om några år alltså .....när vissa svenska skolor har fått installera metalldetektorer som elever får gå igenom och väskgenomsökning av varje elev varje dag för att få gå in genom stängslet för att komma till skolan.
 
Ja eller hur! De andra partiernas politiker om jag ska jag tolka ditt inlägg rätt - har politiker som är högre utbildade än SD politiker, har ju uppenbarligen inte brytt sig nämnvärt hur kurvan för svensk skola konstant dalat neråt. Eller brytt sig har de gjort -och snackat och debatterat -men har det hänt något? Om några år kommer S att börja apa efter SDpolitik. Det börjar utkristalliseras ett mönster. Sossarna kommer till och med att sno -Det spelar ingen roll att skolkoncerner snor åt sig skattebetalarnas pengar -huvudsaken är att skolan ser till att ungarna eller deras föräldrar inte spöar upp eller hotar lärarna, att lärarna får bli en auktoritet igen som respekteras, den elev som trakasserar och hotar sina klasskamrater ska vara den som får byta skola, att flickor och pojkar behandlas som jämlika i klassrummet samt alla "hårdare tag" som nu basuneras ut från Åkesson. Det kommer att låta -Jo så här har vi alltid tyckt, det är vår politik......det var bara liksom inte läääge att säga det rakt ut på den tiden. Det riskerade att öka poooolarisssseringen och vissa grupper kunde ju känna sig träffade. Eller -Debattklimatet var ju så då -hela samhällets problem med gängkriminalitet och skjutningar skulle liksom vara det privata skolsystemets fel. Det var hur enkelt som helst att inbilla våra väljare att det var så. Sossarna kommer lyckas med det eftersom deras väljare är lågutbildade och kommer inte att komma ihåg eller skiter i att det är ren och skär SDpolitk som har kopierats rakt av.
Om några år alltså .....när vissa svenska skolor har fått installera metalldetektorer som elever får gå igenom och väskgenomsökning av varje elev varje dag för att få gå in genom stängslet för att komma till skolan.
De flesta är väl bättre utbildade än SD-politikerna? Om de nu månar om skolan, efter att ha apat efter andra partier, så borde de väl se till att utbilda sig själva bättre så de förstår hur demokrati, humanism, jämställdhet, mäns våld mot kvinnor, aborträtten, klimatförändringar, viltvård och naturskydd fungerar.
 
Senast ändrad:
Ja eller hur! De andra partiernas politiker om jag ska jag tolka ditt inlägg rätt - har politiker som är högre utbildade än SD politiker, har ju uppenbarligen inte brytt sig nämnvärt hur kurvan för svensk skola konstant dalat neråt. Eller brytt sig har de gjort -och snackat och debatterat -men har det hänt något? Om några år kommer S att börja apa efter SDpolitik. Det börjar utkristalliseras ett mönster. Sossarna kommer till och med att sno -Det spelar ingen roll att skolkoncerner snor åt sig skattebetalarnas pengar -huvudsaken är att skolan ser till att ungarna eller deras föräldrar inte spöar upp eller hotar lärarna, att lärarna får bli en auktoritet igen som respekteras, den elev som trakasserar och hotar sina klasskamrater ska vara den som får byta skola, att flickor och pojkar behandlas som jämlika i klassrummet samt alla "hårdare tag" som nu basuneras ut från Åkesson. Det kommer att låta -Jo så här har vi alltid tyckt, det är vår politik......det var bara liksom inte läääge att säga det rakt ut på den tiden. Det riskerade att öka poooolarisssseringen och vissa grupper kunde ju känna sig träffade. Eller -Debattklimatet var ju så då -hela samhällets problem med gängkriminalitet och skjutningar skulle liksom vara det privata skolsystemets fel. Det var hur enkelt som helst att inbilla våra väljare att det var så. Sossarna kommer lyckas med det eftersom deras väljare är lågutbildade och kommer inte att komma ihåg eller skiter i att det är ren och skär SDpolitk som har kopierats rakt av.
Om några år alltså .....när vissa svenska skolor har fått installera metalldetektorer som elever får gå igenom och väskgenomsökning av varje elev varje dag för att få gå in genom stängslet för att komma till skolan.
Du är tydligen inte så värst insatt i de senaste årens skoldebatt alls.

Troligtvis beroende på att du som jag förstått det inte läser dagstidningar på regelbundet.

Du har också märkliga uppfattningar om vad som händer i olika politiska partier.

Det skulle kunna vara intressant att diskutera med dig, men det känns rätt meningslöst.
 
SD kommer inte att bli ett skolparti, jag förstår liksom viljan att bredda sig för att attrahera kvinnliga väljare. Det talades ju för några år sedan om att de ville bli det nya vårdpartiet, och det blev det inte så mycket av. Utöver att jag tror att de själva tycker att det är tråkigare att inte bara prata invandring och kriminalitet, så är en del av problemet att de kommit att bli nära näringslivet i de här frågorna. Vad gäller skolan så verkar de inte uttryckt någon vilja att göra något åt marknadskolorna - bara införa slöjförbud typ.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 788
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 010
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 897
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 999
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp