Svensk politik nr 3

Inte någon, utan gängkriminella. Och ja, polisen vet vilka dom är. Får vi en sådan lag så är det så och den kan man då använda.
Har de inte begått brott i Sverige så är de inte heller kriminella även om de rör sig i kriminella kretsar. Är de efterlysta internationellt kan svensk polis gripa dem och lämna över till det land som efterlyst dem. Långa och svåra ord?

Fast de här länkarna beskriver inte hur det kommer sig att Sverige, som är möjligheternas land i lika hög grad (om inte högre) som övriga länder i Europa -ändå fått en omfattande system och demokratihotande kriminalitet -allvarligare, långt fler skjutningar med dödlig utgång än tex vår grannländer och Tyskland. Varför har Sverige så många fler barn / ungdomar med icke normalt konsekvenstänk? Eller är hela debatten kring Sveriges kriminalitet i jämförelse med andra europeiska länder bara ett troll. Dvs vi bara tror det är värst hos oss?
Helt enkelt för at Sverige inte längre är ett möjligheternas land. Sverige har blivit ett av länderna med störst ekonomiska skillnader.

Genom en medveten politik har man berikat de rika och sett till att de som har dåliga förutsättningar inte har en chans.

Världsunikt är att i princip sakna fastighetsskatt, förmögenhetsskatt, arvsskatt, skatt på kapital och gåvoskatt.

Lägg till vinstdrivanande skolor och du hittar ett land som är extremt.

Senast ändrad:
Hur ska SR och de större dagstidningarna hitta dessa terroristkramare som knappt existerar?
Men om SR, SVT, TV4 eller de större dagstidningarna tänker som du -det finns absolut inga terroristkramare (= nyttiga idioter som går Hamas ärenden -medvetet eller omedvetet ) i Sverige, så lär dom ju inte hitta några heller. Eller har du sett några grävande reportage från de organisationer som står bakom manifestationerna och protesterna mot Israel?
Jag har ännu inte hört någon person med något slags officiell makt uttala stöd för Hamas.
Måste det vara någon med officiell makt för att du ska kunna tänka att det faktiskt finns en stor grupp i Sverige, (i Europa) som först vill utplåna Israel och israeler -sen judar. Tänk på hur nazistpartiet SD växte sig starkt i Sverige. Det gäller att skrapa på ytan så skiten börjar lukta. Jag har inte sett en enda granskning av hur kopplingar mellan terroristorganisationer och tex. Stoppa Israel.

Men om SR, SVT, TV4 eller de större dagstidningarna tänker som du -det finns absolut inga terroristkramare (= nyttiga idioter som går Hamas ärenden -medvetet eller omedvetet ) i Sverige, så lär dom ju inte hitta några heller. Eller har du sett några grävande reportage från de organisationer som står bakom manifestationerna och protesterna mot Israel?

Måste det vara någon med officiell makt för att du ska kunna tänka att det faktiskt finns en stor grupp i Sverige, (i Europa) som först vill utplåna Israel och israeler -sen judar. Tänk på hur nazistpartiet SD växte sig starkt i Sverige. Det gäller att skrapa på ytan så skiten börjar lukta. Jag har inte sett en enda granskning av hur kopplingar mellan terroristorganisationer och tex. Stoppa Israel.
Det grävdes friskt i början av året kring El-Haj och de organisationer han haft samröre med. Och igår läste jag om hur svenska kriminella nätverk samarbetar med Iran för att hota Israel.

Det granskas ganska friskt. Jag tror inte sällsyntheten i media av makthavare som skulle vilja utplåna Israel beror på felaktigt förutfattade meningar hos journalister. Det är mumma som grävande journalist, det gav många spaltmeter med S hantering av El-Haj och alla turer trots att det var allt mellan solida felsteg och lövtunna kopplingar blandat.

Jag blir så arg och ledsen när jag läser sånt här, och att de ska upp det i styrelsen och ser jätteallvarligt på det. Stäng av lag som innehåller rasister och vars föräldrar och supportrar är rasister. Det är det enda rätta. Avskyr det där, vi ser allvarligt på det, vilket i verkligheten betyder att, i bästa fall, spelarna får lyssna på någon som säger att rasism är fel. Ge dem istället en kännbar bestraffning.

https://www.expressen.se/sport/friidrott/triathlon-i-os-hotas-av-paris-smutsiga-vatten/

Jag blir så arg och ledsen när jag läser sånt här, och att de ska upp det i styrelsen och ser jätteallvarligt på det. Stäng av lag som innehåller rasister och vars föräldrar och supportrar är rasister. Det är det enda rätta. Avskyr det där, vi ser allvarligt på det, vilket i verkligheten betyder att, i bästa fall, spelarna får lyssna på någon som säger att rasism är fel. Ge dem istället en kännbar bestraffning.

https://www.expressen.se/sport/friidrott/triathlon-i-os-hotas-av-paris-smutsiga-vatten/
Vad har det med länken att göra?
Eller missar jag något?

Om du läst media som DN, SvD och sett på SVT, och lyssnat på Ekot, så skulle du kunna ha läst om intressanta kopplingar mellan Iran (som stöder Hamas) och att eventuellt Iran stöder och finansierar delar av gängkriminaliteten i Sverige, och att Iran kan ha initierat diverse attacker (genomförda eller stoppade av SÄPO) mot judiska institutioner och judisk egendom.

Iran jobbar hårt på att stötta Hamas och och det finns med stor sannolikhet nyttiga idioter som går Irans ärenden.

Det hela syftar till att destabilisera Sverige och våra demokratiska institutioner.

Vilka media läste du senaste veckan, om allt som skrivits gått dig förbi?

Helt enkelt för at Sverige inte längre är ett möjligheternas land. Sverige har blivit ett av länderna med störst ekonomiska skillnader.
Ja 8 år av röd /grön regering gjorde ingenting för att förbättra den situationen.

Världsunikt är att i princip sakna fastighetsskatt, förmögenhetsskatt, arvsskatt, skatt på kapital och gåvoskatt.
Som sagt S,V,MP hade flera år på sig att att återinföra fastighetsskatt och alla de andra skatter du nämner.

Fastighetsskatten är inte borttagen, man har bara döpt om den till fastighetsavgift.

När det gäller förmögenhetsskatt och arvsskatt slog den mycket orättvist eftersom det finns alla möjligheter för de med stora förmögenheter att helt slippa betala utan det var de som sparat hela sitt liv för trygghet och för sina barn som beskattades. Samma gäller för övrigt fastighetsskatten i nuvarande form.

Det som skett under de senaste decennierna är en omfördelning så att de med låg inkomst betalar en större andel och de med stor eller mycket stor inkomst har fått sin skatt kraftigt sänkt. Högsta inkomstskatten, det som kallas marginalskatten är nu lägre än den varit sedan tiden för andra världskriget. Lägg sedan till att lönerna för de med hög lön ökat långt mer än för vanliga.

Men mycket vill ha mer och det pågår ett intensivt lobbyarbete med påverkanskampanjer för att ytterligare sänka inkomstskatten, dvs. för de med hög lön, inte för de med lägst inkomst men det "glömmer" man berätta.

Fastighetsskatten är inte borttagen, man har bara döpt om den till fastighetsavgift.

När det gäller förmögenhetsskatt och arvsskatt slog den mycket orättvist eftersom det finns alla möjligheter för de med stora förmögenheter att helt slippa betala utan det var de som sparat hela sitt liv för trygghet och för sina barn som beskattades. Samma gäller för övrigt fastighetsskatten i nuvarande form.

Det som skett under de senaste decennierna är en omfördelning så att de med låg inkomst betalar en större andel och de med stor eller mycket stor inkomst har fått sin skatt kraftigt sänkt. Högsta inkomstskatten, det som kallas marginalskatten är nu lägre än den varit sedan tiden för andra världskriget. Lägg sedan till att lönerna för de med hög lön ökat långt mer än för vanliga.

Men mycket vill ha mer och det pågår ett intensivt lobbyarbete med påverkanskampanjer för att ytterligare sänka inkomstskatten, dvs. för de med hög lön, inte för de med lägst inkomst men det "glömmer" man berätta.
Fastighetsavgiften är inte en skatt på det som fastighetsskatten var. En fastighetsskatt innebär att man betalar skatt utifrån fastighetens taxeringsvärde.

Norrköping blev först med att införa en visitationszon. Börjar gälla imorgon. Tråkigt att man inte tog till det tidigare så kanske senaste morden inte hade skett. Undrar varför övriga Sverige inte sjösätter zonerna när man vet att det kommer att ske fler skjutningar. Riksdagen har ju gett verktyget så använd det då?

Genom en medveten politik har man berikat de rika och sett till att de som har dåliga förutsättningar inte har en chans.

Lägg till vinstdrivanande skolor och du hittar ett land som är extremt.
Extremt? Sverige är väl fortfarande i allra högsta grad ett "möjligheternas land"? Eller har man infört avgifter för studier?

Hur skulle gängkriminaliteten minska av att beskatta hederliga människor mer?

Extremt? Sverige är väl fortfarande i allra högsta grad ett "möjligheternas land"? Eller har man infört avgifter för studier?

Hur skulle gängkriminaliteten minska av att beskatta hederliga människor mer?
Apropå just skolan så är verkligen Sveriges marknadskola både extrem och världsunik. Sedan är det är ett faktum att de ekonomiska skillnaderna ökat enormt. Och jag är övertygad om att gängkriminaliteten på sikt skulle minska om utanförskap inte cementerades, bla. genom att man satsade på välfärd istället för låga skatter.

Apropå just skolan så är verkligen Sveriges marknadskola både extrem och världsunik. Sedan är det är ett faktum att de ekonomiska skillnaderna ökat enormt. Och jag är övertygad om att gängkriminaliteten på sikt skulle minska om utanförskap inte cementerades, bla. genom att man satsade på välfärd istället för låga skatter.
Tyskland har börjat tröttna. Om ett land börjar brukar ju fler följa efter

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/1288739-tyskland-overvager-utvisningar-till-afghanistan

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 364
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 073
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka