Svensk politik nr 3

Hoppas verkligen att L åker ut från EP på söndag, inte för att Karlsbro verkar vara så hemsk, men för att det potentiellt skulle leda till något nytt hemma. Verkar som vanligt pyra i partiet gällande samarbetet med SD, inte bara pga. Kalla faktas granskning, utan också pga. den farliga retoriken om "folkutbytet" och obekväma punkter i Tidöavtalet som angiverilagen som väl ska "upp" snart. En del i partiet verkar tycka att L ska gå i opposition, men det är väl dessvärre inte de högst upp.

"Samtidigt räknar den liberala ledningen med att de som hela tiden varit emot samarbetet kommer att flytta fram sina positioner så fort valet är över. Och det gäller oavsett hur det går på söndag, uppger källor.

Men tanken på att Liberalerna ska ställa sig utanför regeringen och gå i opposition har också fått fäste i bredare lager i partiet, visar Expressens rundringning. Det beskrivs av flera som uppenbart att SD med sitt tal om folkutbyte slagit in på en väg som för partierna ännu längre ifrån varandra.

Vad en ny ”djupare diskussion” om framtiden för samarbetet kommer leda till är oklart. För det är samtidigt få på hög nivå som tror att Liberalerna kommer att lämna Tidösamarbetet och utlösa en regeringskris – i alla fall inte den närmaste tiden. Det beskrivs som ett alltför högt spel, även om det inte kan uteslutas. "


https://www.expressen.se/nyheter/sverige/samarbetet-hotat-djupare-diskussion-om-sd-ska-foras-i-l/
 
Hoppas verkligen att L åker ut från EP på söndag, inte för att Karlsbro verkar vara så hemsk, men för att det potentiellt skulle leda till något nytt hemma. Verkar som vanligt pyra i partiet gällande samarbetet med SD, inte bara pga. Kalla faktas granskning, utan också pga. den farliga retoriken om "folkutbytet" och obekväma punkter i Tidöavtalet som angiverilagen som väl ska "upp" snart. En del i partiet verkar tycka att L ska gå i opposition, men det är väl dessvärre inte de högst upp.

"Samtidigt räknar den liberala ledningen med att de som hela tiden varit emot samarbetet kommer att flytta fram sina positioner så fort valet är över. Och det gäller oavsett hur det går på söndag, uppger källor.

Men tanken på att Liberalerna ska ställa sig utanför regeringen och gå i opposition har också fått fäste i bredare lager i partiet, visar Expressens rundringning. Det beskrivs av flera som uppenbart att SD med sitt tal om folkutbyte slagit in på en väg som för partierna ännu längre ifrån varandra.

Vad en ny ”djupare diskussion” om framtiden för samarbetet kommer leda till är oklart. För det är samtidigt få på hög nivå som tror att Liberalerna kommer att lämna Tidösamarbetet och utlösa en regeringskris – i alla fall inte den närmaste tiden. Det beskrivs som ett alltför högt spel, även om det inte kan uteslutas. "


https://www.expressen.se/nyheter/sverige/samarbetet-hotat-djupare-diskussion-om-sd-ska-foras-i-l/
Ja jag kan inte fatta att de inte lämnar, de kan ju samarbeta ändå och få igenom så mycket mer i opposition med en minoritetsregering
 
Hoppas verkligen att L åker ut från EP på söndag, inte för att Karlsbro verkar vara så hemsk, men för att det potentiellt skulle leda till något nytt hemma. Verkar som vanligt pyra i partiet gällande samarbetet med SD, inte bara pga. Kalla faktas granskning, utan också pga. den farliga retoriken om "folkutbytet" och obekväma punkter i Tidöavtalet som angiverilagen som väl ska "upp" snart. En del i partiet verkar tycka att L ska gå i opposition, men det är väl dessvärre inte de högst upp.

"Samtidigt räknar den liberala ledningen med att de som hela tiden varit emot samarbetet kommer att flytta fram sina positioner så fort valet är över. Och det gäller oavsett hur det går på söndag, uppger källor.

Men tanken på att Liberalerna ska ställa sig utanför regeringen och gå i opposition har också fått fäste i bredare lager i partiet, visar Expressens rundringning. Det beskrivs av flera som uppenbart att SD med sitt tal om folkutbyte slagit in på en väg som för partierna ännu längre ifrån varandra.

Vad en ny ”djupare diskussion” om framtiden för samarbetet kommer leda till är oklart. För det är samtidigt få på hög nivå som tror att Liberalerna kommer att lämna Tidösamarbetet och utlösa en regeringskris – i alla fall inte den närmaste tiden. Det beskrivs som ett alltför högt spel, även om det inte kan uteslutas. "


https://www.expressen.se/nyheter/sverige/samarbetet-hotat-djupare-diskussion-om-sd-ska-foras-i-l/
Ja, jag hoppas på samma sak vilket känns väldigt weird med tanke på hur mycket jag röstar på L tidigare. Men åker de ur EP kanske det blir ändring på hemmaplan.
 
Ja, jag hoppas på samma sak vilket känns väldigt weird med tanke på hur mycket jag röstar på L tidigare. Men åker de ur EP kanske det blir ändring på hemmaplan.
Jag hade röstat på L i de flesta val sedan min första röst gavs, och var medlem ett tag, tills de tog beslut om anti-liberalt stolleprov. Gick ur samma dag (ihop med ganska många andra). Och så rätt det var! De är ju helt ute och cyklar, värre för varje månad som går. Om de gör ett namnbyte igen så kanske ett namn som innehåller liberal kan bli ledigt igen.

Det känns weird för mig också, men med tanke på vad de accepterar att driva och rösta igenom nu så finns ingen möjlighet i helvetet att rösta på det. För jag är ju socialliberal ut i fingerspetsarna.
 
Jag hade röstat på L i de flesta val sedan min första röst gavs, och var medlem ett tag, tills de tog beslut om anti-liberalt stolleprov. Gick ur samma dag (ihop med ganska många andra). Och så rätt det var! De är ju helt ute och cyklar, värre för varje månad som går. Om de gör ett namnbyte igen så kanske ett namn som innehåller liberal kan bli ledigt igen.

Det känns weird för mig också, men med tanke på vad de accepterar att driva och rösta igenom nu så finns ingen möjlighet i helvetet att rösta på det. För jag är ju socialliberal ut i fingerspetsarna.
Varför inte starta ett eget parti då?
 
Varje gång man tror att nu har offentliga, högt uppsatta representanter för SD nått botten så klättrar de ännu längre ner.

https://www.expressen.se/nyheter/sv...nni-bjornerfors-rasar-mot-firande-studenter-/



Den högerpopulistiska sajten Insikt24 la för ett par dagar sedan ut en video på Facebook som visar ett studentfirande i centrala Göteborg.

Personerna, en majoritet med utländsk härkomst, på videon dansar, sprutar champagne och hoppar runt.

SD-politikern Unni Björnerfors reagerade starkt på videon, delade den på sin Facebook och skrev:

”Fy skam Sverige 😡😡 hur är detta möjligt 😡Ut Ut Ut detta land är i kris ” stackars våra barn och ungdomar som inte kan försvara sig mot detta pack ”röstar SD 9 juni EU valet 🇸🇪🇸🇪”.

Jag trodde i min enfald att dansa, hoppa och spruta champagne är vad studenter gör.
 
Ja, jag hoppas på samma sak vilket känns väldigt weird med tanke på hur mycket jag röstar på L tidigare. Men åker de ur EP kanske det blir ändring på hemmaplan.
SD verkar ju hålla tillbaka mindre och mindre, så det blir ju svårare att kalla sig en liberal vakthund när man samarbetar med ett parti som talar om "folkutbytet". Liksom, är de marknadsliberala värderingarna ens något att ha om allt annat liberalt försvinner?
 
Jag hoppas att L åker ur EP. Det kanske kan leda till ett litet uppvaknande. De står där som lydiga knähundar för extremhögern och rasism. Det är dessutom så otroligt löjligt eftersom ingen av deras politik har någon genomslagskraft, vilket var det största argumentet när de skrev under Tidö. Romina Pourmokhtari är patetisk som skjuter alla miljöåtgärder framför sig och misstänkliggör vetenskaplig forskning och bevisade konsekvenser vi redan ser idag. Hon vågar inte säga bu eller bä i den viktigaste frågan av vår samtid. Och har uppenbarligen noll inflytande på svensk politik.
 
Jag hoppas att L åker ur EP. Det kanske kan leda till ett litet uppvaknande. De står där som lydiga knähundar för extremhögern och rasism. Det är dessutom så otroligt löjligt eftersom ingen av deras politik har någon genomslagskraft, vilket var det största argumentet när de skrev under Tidö. Romina Pourmokhtari är patetisk som skjuter alla miljöåtgärder framför sig och misstänkliggör vetenskaplig forskning och bevisade konsekvenser vi redan ser idag. Hon vågar inte säga bu eller bä i den viktigaste frågan av vår samtid. Och har uppenbarligen noll inflytande på svensk politik.
Men du glömmer bort hela tiden att det är väljarna som har röstat och dom jobbar för väljarna. Valrörelsen var väldigt transparent
 
Att hon kände sig hotad och trodde ett studentfirande var ett upplopp och därför ville slänga ut alla under landet? Med största sannolikhet är den absoluta majoriteten av studenter svenskar. Om vi ska slänga ut alla svenskar som dansar och sprutar champagne och hoppar så kommer det inte vara många studenter kvar.
Ja då verkar det konatigt om det bara var så och inget annat
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 788
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 010
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 897
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 999
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp