Nej, det låter som att du är detTror du riksrevisionen är avis?
Sedan vet jag inte riktigt om det är just avundsjuka som driver personer som vill se bättre levnadsstandard till fler, inte bara till några få.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det låter som att du är detTror du riksrevisionen är avis?
Sedan vet jag inte riktigt om det är just avundsjuka som driver personer som vill se bättre levnadsstandard till fler, inte bara till några få.
Jo, såklart är den här typen av förslag moderat politik. Tycker dock att de, med utredningen från riksrevisionen visar på en tondövhet som i sig bidrar till visst politikerförakt. Inte för att de tror på den typen av lösningar, utan för att de inte tycks lyssna in vad som sägs.
Sedan är det ju ett faktum att korruptionen i Sverige ökar, och undersökningar visar väl främst på kompiskorruption som en bidragande faktor. Och när Kristersson äger en sommarstuga med sagda Emilsson. Inte för att det betyder att de har siktet inställt på en renovering, men det blir så övertydligt att det här är något som deras kompisar kan nyttja och som ger ganska begränsad nytta för gemene man.
För att de liksom resten av Tidölaget gör ett pissigt jobb.Vi har ju nyss haft val. Hur kan då både L och KD ligga under spärren i SCB:s nya
Men M o SD ligger ju högre.För att de liksom resten av Tidölaget gör ett pissigt jobb.
För att det är skillnad på val till EU-parlamentet och Sveriges riksdag. Känner många som röstar olika i de valen eftersom man fokuserar på olika frågor.Vi har ju nyss haft val. Hur kan då både L och KD ligga under spärren i SCB:s nya
Har inte de också sämre siffror än i valet?Men M o SD ligger ju högre.
Gör MP det ochså ett pissigt jobb eftersom dom ligger så lågt i SCB?
Jo MPHar inte de också sämre siffror än i valet?
SD gick ner en procent i samma mätning.Jo MP
Jag håller i sak med om att ett gott diskussionsklimat ska värdesättas i politik, däremot så håller jag nog inte med om gränsdragningen för vad som betraktas som god ton. I mina ögon är några syrliga kommentarer emellanåt ganska harmlöst, lite beroende på vad de innehåller. Rör det sig om rasism eller tex. sexism är det en annan sak. Nämnde ju Ebba syrligt nu, men brukar försvara henne varje gång någon nämner hennes stil/utseende på ett onödigt sätt.Jag har förstått att du inte gillar beslutet, och jag hade inte haft några synpunkter alls om du hade argumenterat emot det. Eller om du hade problematiserat kopplingar mellan företagare, lobbyister och politiker. Det jag tyckte var trist var att du formulerar det helt utan saklighet och explicit bidrar till politikerföraktet istället, som redan är stort i Sverige. Jag tycker att god ton tillhör politisk hyfs, även om man inte gillar den andres politik.
Den här mätningen stämmer väl ganska bra överens med VALUN där de också frågade vilket parti väljaren skulle ha röstat på om det var riksdagsval idag.För att det är skillnad på val till EU-parlamentet och Sveriges riksdag. Känner många som röstar olika i de valen eftersom man fokuserar på olika frågor.
Märkligt, jag som läst att det var SDs sämsta val på länge och att det är mycket diskussioner inom partiet vad som gick fel.Jo MP
Jag håller i sak med om att ett gott diskussionsklimat ska värdesättas i politik, däremot så håller jag nog inte med om gränsdragningen för vad som betraktas som god ton. I mina ögon är några syrliga kommentarer emellanåt ganska harmlöst, lite beroende på vad de innehåller. Rör det sig om rasism eller tex. sexism är det en annan sak. Nämnde ju Ebba syrligt nu, men brukar försvara henne varje gång någon nämner hennes stil/utseende på ett onödigt sätt.
Haha, jag menar faktiskt inte bara just vad jag säger! Tycker att det är harmlöst med gliringar åt vänsterpolitiker också, så länge det inte mynnar ut i nåt slags folkutbytesteorier.Jag är förstås inte så förvånad över att du anser att de gliringar som just du gör är harmlösa Med tanke på hur stort politikerföraktet är idag, hur vanligt det är att folk uttrycker en misstro mot politiker eftersom de alla är korrupta och bara tänker på sig själva, så tycker jag att det inte är en harmlös sak att påstå utan belägg för det. Det här är klassisk moderat politik, jag har svårt att se hur det skulle ligga ett personligt intresse bakom det hos UK och EB, som skulle vara större än faktorn att det ligger i linje med vad de tror leder till ett bättre Sverige.
Haha, jag menar faktiskt inte bara just vad jag säger! Tycker att det är harmlöst med gliringar åt vänsterpolitiker också, så länge det inte mynnar ut i nåt slags folkutbytesteorier.
När han uttrycker det så undrar man ju verkligen över deras eget förslag. ”Tvinga föräldrar att lämna bort sina barn”.I slutet av april kom Tidöpartierna med utspel om att de vill ha obligatorisk "språkförskola" efter att ha antytt liknande förslag för några månader sedan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPLdvl/regeringen-vill-ha-obligatorisk-sprakforskola
Nu i veckan kom S med ett förslag om obligatorisk förskola för alla barn från tre års ålder. Jag vet tbh inte vad jag tycker om obligatorisk förskola ned i den åldern, men tycker väl att det skulle bli mer rättvist om det isf gällde samma regler för alla.
Moderater som Fredrik Kärrholm verkar dock se det här som en oerhörd kränkning för "vanliga svenska föräldrar", så jag antar att det första förslaget var mer att betrakta som något negativt, i straffande syfte?
Visa bifogad fil 147365
I slutet av april kom Tidöpartierna med utspel om att de vill ha obligatorisk "språkförskola" efter att ha antytt liknande förslag för några månader sedan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPLdvl/regeringen-vill-ha-obligatorisk-sprakforskola
Nu i veckan kom S med ett förslag om obligatorisk förskola för alla barn från tre års ålder. Jag vet tbh inte vad jag tycker om obligatorisk förskola ned i den åldern, men tycker väl att det skulle bli mer rättvist om det isf gällde samma regler för alla.
Moderater som Fredrik Kärrholm verkar dock se det här som en oerhörd kränkning för "vanliga svenska föräldrar", så jag antar att det första förslaget var mer att betrakta som något negativt, i straffande syfte?
Visa bifogad fil 147365
Jag kunde inte läsa mig till att det stod vid vilken ålder språkförskolan skulle börja?När han uttrycker det så undrar man ju verkligen över deras eget förslag. ”Tvinga föräldrar att lämna bort sina barn”.
Just det här med "tvinga föräldrar att lämna bort sina barn" kvarstår oavsett.Jag kunde inte läsa mig till att det stod vid vilken ålder språkförskolan skulle börja?
Det är väl en liten skillnad på treåringar och femåringar tex tänker jag innan vi sitter här och förfasar oss.