Det är nästan lite gulligt naivt att du inbillar dig att gängkriminalitet/kriminalitet skulle försvinna om vi bara tillät ariska svennar inom landsgränsen.Det hjälper inte med mer välfärd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nästan lite gulligt naivt att du inbillar dig att gängkriminalitet/kriminalitet skulle försvinna om vi bara tillät ariska svennar inom landsgränsen.Det hjälper inte med mer välfärd
Det där får du nog utveckla???Det hjälper inte med mer välfärd
Fruktansvärt såklart, men har det med svensk politik att göra?Fy fan, självömkan och att skylla på offret bara lyser igenom. Han om någon borde doxas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...x-av-17-aring-sag-det-som-tinder-200-sekunder
Nej? Ingen borde doxas, oavsett. Den sortens pöbelvälde det bjuder in till är inte bra för samhället.Fy fan, självömkan och att skylla på offret bara lyser igenom. Han om någon borde doxas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...x-av-17-aring-sag-det-som-tinder-200-sekunder
Fruktansvärt såklart, men har det med svensk politik att göra?
Nej? Ingen borde doxas, oavsett. Den sortens pöbelvälde det bjuder in till är inte bra för samhället.
Vad är doxas förresten? Googlat och googlat..
Hänga ut, gärna med adress.Vad är doxas förresten? Googlat och googlat..
Usch, sånt får ofta katastrofala följder.Du skriver ut riktigt namn och address. Ibland kontaktar du dennes familj och arbetsgivare
https://www.fortinet.com/resources/cyberglossary/doxing#:~:text=The word “doxing” (also,other exploitation of targeted individuals.
Det sker ju straffskärpningar, och polisen får fler och fler medel (som jag inte gillar alls, oavsett syftet!). Det du önskar i affekt kommer liksom inte göra det bättre för någon, det är väl snarare kontraproduktivt om man vill reducera brott.Jo jag vet, skrev väl lite i affekt. Men blir så förbannad att männen som utnyttjar och misshandlar 13 åriga flickor inte får strängare straff
Håller med, jättebra text. Särskilt det här stycket:https://etidning.dn.se/shared/article/har-galler-svenska-lagar-inte-svenska-varderingar/6bVfbGN7
Apropå svenska värderingar som är så viktiga just nu. Det bästa läst på ett tag.
”Här gäller svenska lagar, inte svenska värderingar”
Politikers tal om svenska värderingar ger intryck av att dessa är huggna i sten och en del av en historiskt oföränderlig nationell kultur. Sådant tänkande är i grunden totalitärt. Fundamentalt för demokratin är däremot rätten att tycka vad man vill och att det är tillåtet att bilda opinion för att förändra gällande lagar, skriver seniorprofessorn Bo Rothstein.
Ge exempel på " något" där det är positivt att landets invånare ser totalt olika på väsentliga samhällsfrågor och tänker helt olika kring dem."Det centrala i en demokrati är inte att vi delar samma värderingar. Tvärtom innebär demokrati att vi ser positivt på att det finns olika sätt att tänka om och se på väsentliga samhällsfrågor. Vad demokratin kräver är respekt för lagarna och för demokratins spelregler."
Det första jag kom att tänka på är fördelningspolitik och statens ansvar där jag tror att vi för framgång behöver en aktiv debatt där argument för både mer fördelning och samtidigt balanserat med individuell frihet gör att vi kan hitta en bättre balans än om alla var överens om att inta vänsterpartiets eller moderaternas ståndpunkter.Ge exempel på " något" där det är positivt att landets invånare ser totalt olika på väsentliga samhällsfrågor och tänker helt olika kring dem.
Och utgår man från citatets ”ser olika på” istället för frågan som spetsades till ”totalt olika” så tycker jag det gäller allt. Just när det gäller fördelningspolitik tror jag totalt olika är givande, inom många andra områden kanske man kan fånga värdet inom att ha tillräckligt brett och mångfacetterat perspektiv.Det första jag kom att tänka på är fördelningspolitik och statens ansvar där jag tror att vi för framgång behöver en aktiv debatt där argument för både mer fördelning och samtidigt balanserat med individuell frihet gör att vi kan hitta en bättre balans än om alla var överens om att inta vänsterpartiets eller moderaternas ståndpunkter.
Alla gånger som olika perspektiv och erfarenheter bidrar till ökad förståelse och medmänsklighet.Ge exempel på " något" där det är positivt att landets invånare ser totalt olika på väsentliga samhällsfrågor och tänker helt olika kring dem.
Ge exempel på " något" där det är positivt att landets invånare ser totalt olika på väsentliga samhällsfrågor och tänker helt olika kring dem.