Man verkar ju vilja åt samma håll i vissa frågor iaf, jag antar att du gläds ungefär lika lite åt det som jag (förutom att du säkert känner viss skadeglädje).Även sossarna vill ju samarbeta med SD och regeringen. Det var ju glasklart från Shekarabi i Agenda. Men varför skulle SD och regeringen ta hjälp av sossestyret som har skapat det vi nu har med sprängningar, skjutningar där helt oskyldiga medborgare dödas? Dessutom såg dom ju det inte komma? Sen har väl sossarna inset att pizza och saft o bulle inte gav nåt
Det är ju dock skitsnack att det enbart är sossestyrets fel. På samma vis som ingen borde vara förvånad över att tidölaget inte lyckats få ned våldet som fick låta enkelt i valrörelsen, så är det liksom inte så konstigt att förra regeringen inte lyckades fixa det heller. Vill man peka finger så tycker jag bla. att vi kan peka på nyliberalism och en försvagad välfärdsstat, där många exempelvis utförsäkrats eller inte fått komma in i samhället. Klassklyftor har cementerats. Vilket såklart leder till utanförskap och få möjligheter till en framtid. Massiva straffande åtgärder kommer aldrig kunna lösa det. Jag fattar att du skyller allt på ökad migration, men jag håller inte med.