Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske för att Sofia Kroon säger att det är hon ......
Visst det är en dålig bortförklaring - men vad ska hon säga?
Tja, hon kan ju skippa bortförklaringarna och bara säga att hon gjort fel, be om ursäkt, ta sitt straff och lova att aldrig göra om det.
Problemet med det är nog att hon då kan drabbas av ett mycket hårt straff. Att erkänna att hon medvetet red dopade hästar kan medföra flera års avstängning. Ärlighet varar längst - längst straff då alltså.
Straffet bör väl bli hårt oavsett, för detta är ju saker man ska veta. Det finns lixom ingen ursäkt.
Hästarna har behandlats i kotlederna och fått smärtstillande. Så jag undrar, vilken ryttare som rider på den nivån vet inte att man inte får tävla 4 dagar efter att man gett det
Så detta är ju det värsta man kan göra, dopa medvetet. Så som du skrev snuffsan det är ju skillnad om hästen kan ha råkat få i sig något, som jag tror var fallet med tex Tony andre hansen på OS. Men i detta fallet är det ju helt medvetet gjort, så det borde ju bli ett riktigt hårt straff. Sedan tycker jag också att det ärligaste och bästa ju hade varit om hon sa att hon har gjort det men ångrar det och aldrig kommer göra om det.