Svårt med bett!

Sv: Svårt med bett!

Jag kan tycka att de fastnar lite på de bettet och att man inte riktigt får genom tygeltagen. Jag tycker att du ska testa bettet som VelvetQ99 visade för de använder många större ryttare på sina hästar resp. unghästar.

Jag skulle vara försiktig att sätta in det lilla bettet i munnen på en 4-åring, det är ganska så skarpt.

jag har provat både flippanbettet & käkbettet.

flippanbettet får de bli vid hoppning, vid framhoppning tar jag av remmen under så de inte blir lika skarpt för de blir för skarpt på små hinder. så detta är nog inget att rekomendera till en fyraåring, även fast flippanbettet är ett snällt bett.

käkbettet upplever inte jag som skarpt alls, men det funkar bra. jag tycker du borde prova detta om du ska prova något. de är ju trotsallt en bäbis du har!

hade det på min ena häst. han gick jätte bra med det bettet... tills han bet av det! :eek:

jag har ett sådan travbett på min stora:D de funkar super bra:D

red min stora förrut på flippanbett, men hon funkade inte alls på de,
hon blir oxå lite stark och vart värre på de bettet då hon hängde sig ganska mkt i de å vart väldigt låst,

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: lirco11
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 223
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈