Svart bakgrund när man fotar hästar ?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Missfuckhead
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 189
M

Missfuckhead

Jag vet inte om ni här har sett på ponnyakuten (vem har inte :P ) iallafall. Hur fanken får dom bakgrunden sådär svart med hästen så tydlig ? Det är så jäkla fint.. så jag är nyfiken på hur dom faktiskt gör.. Någon som vet ?:p:angel:

Sv: Svart bakgrund när man fotar hästar ?

Photoshop! Här kan du bla se en film om hur du gör. Går att göra väldigt simpelt också med en svart brusch.

Sv: Svart bakgrund när man fotar hästar ?

Vad man inte kan med Photoshop:love:

Man kan se lite hur man gör i ponnyakuten.
Jag har totalt glömt vad det heter, det kommer jag på sen...
Och jag är inte heller bra på att förklara hur man ska göra...

Det utgår ifrån att man belyser objektet med blixt, eller lampor, eller dagsljus om man till exempel ställer objektet i dörröppningen till stallet.
Objektet är då så mycket ljusare än bakgrunden. Om man då ställer in kameran på objektet är belysningstiden alldeles för kort för att kunna se bakgrunden. Och så blir den svart.
Det man ska akta sig för är att ljuset inte studsar på nån väg eller nåt. Det händer lätt med lampor.

Lycka till!
Du har ju redan lyckats med din profilbild:idea:

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 728
Senast: corzette
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
10 235
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka