Svart bakgrund när man fotar hästar ?

M

Missfuckhead

Jag vet inte om ni här har sett på ponnyakuten (vem har inte :P ) iallafall. Hur fanken får dom bakgrunden sådär svart med hästen så tydlig ? Det är så jäkla fint.. så jag är nyfiken på hur dom faktiskt gör.. Någon som vet ?:p:angel:
 
Sv: Svart bakgrund när man fotar hästar ?

Photoshop! Här kan du bla se en film om hur du gör. Går att göra väldigt simpelt också med en svart brusch.
 
Sv: Svart bakgrund när man fotar hästar ?

Vad man inte kan med Photoshop:love:

Man kan se lite hur man gör i ponnyakuten.
Jag har totalt glömt vad det heter, det kommer jag på sen...
Och jag är inte heller bra på att förklara hur man ska göra...

Det utgår ifrån att man belyser objektet med blixt, eller lampor, eller dagsljus om man till exempel ställer objektet i dörröppningen till stallet.
Objektet är då så mycket ljusare än bakgrunden. Om man då ställer in kameran på objektet är belysningstiden alldeles för kort för att kunna se bakgrunden. Och så blir den svart.
Det man ska akta sig för är att ljuset inte studsar på nån väg eller nåt. Det händer lätt med lampor.

Lycka till!
Du har ju redan lyckats med din profilbild:idea:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 534
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 717
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp