Svårt att lösa tillfälligt boende i Stockholm?

Nevermind

Trådstartare
Hej!
Jag har blivit kallad till intervju för ett sommarjobb jag sökte, trodde inte de skulle kalla mig så sökte mest för att det vore intressant liksom. Det är ett DRÖMJOBB som jag inte vet om jag kan få annars, men det är i Stockholm. Jag har lägenhet i Uppsala och det skulle ta mig ca 1,5 timme enkel väg att pendla med bil, så det är ju görbart men kanske lite i längsta laget. Ni som har koll på Stockholm, tror ni det vore svårt att lösa boende där över sommaren?

Hur hade ni resonerat, hade ni gått på intervju eller inte?
 
Hej!
Jag har blivit kallad till intervju för ett sommarjobb jag sökte, trodde inte de skulle kalla mig så sökte mest för att det vore intressant liksom. Det är ett DRÖMJOBB som jag inte vet om jag kan få annars, men det är i Stockholm. Jag har lägenhet i Uppsala och det skulle ta mig ca 1,5 timme enkel väg att pendla med bil, så det är ju görbart men kanske lite i längsta laget. Ni som har koll på Stockholm, tror ni det vore svårt att lösa boende där över sommaren?

Hur hade ni resonerat, hade ni gått på intervju eller inte?

Gå på intervju!
Kan du inte åka kollektivt annars? Pendla t.ex. tre dagar per vecka?
 
Gå på intervju!
Kan du inte åka kollektivt annars? Pendla t.ex. tre dagar per vecka?

Kan kan jag väl, jag tänkte att det skulle ta längre tid men det kanske det inte gör? Är inte van vid storstäder, är från landsbygden i Skåne så tänker att bil går fortare automatiskt hahah :p
 
Hej!
Jag har blivit kallad till intervju för ett sommarjobb jag sökte, trodde inte de skulle kalla mig så sökte mest för att det vore intressant liksom. Det är ett DRÖMJOBB som jag inte vet om jag kan få annars, men det är i Stockholm. Jag har lägenhet i Uppsala och det skulle ta mig ca 1,5 timme enkel väg att pendla med bil, så det är ju görbart men kanske lite i längsta laget. Ni som har koll på Stockholm, tror ni det vore svårt att lösa boende där över sommaren?

Hur hade ni resonerat, hade ni gått på intervju eller inte?
Jag hade absolut gått på intervjun och sen tågpendlat om jag fick jobbet. Du kan säkert hitta lägenhet i Stockholm men det lär bli väldigt dyrt.
 
Det går väl att bli inneboende i något rum om det bara är över sommaren. Sen får vi ju se hur det blir med Corona, men det kanske finns någon stugby/camping i närheten du kan ställa en husvagn eller hyra en stuga.
 
SJ från centralstationen i Uppsala tar annars 30-40 min ungefär! Plus 15 min restid med med tunnelbanan till strax utanför stan. Snabbare än bil och hade absolut pendlat på det sättet om jag hade varit i din sits!
 
Och om boende: det går absolut att ordna men det kommer äta upp en stor bit av lönen med de dubbla hyrorna med tanke på hyresläget här i Sthlm! Också därför pendlingen skulle locka för min del, slippa flytt alt. fix inför uthyrning som tär på krafterna plus för en bråkdel av summan som du skulle behöva lägga på boende skulle du har råd med både SJ-kort och god köpefrukost att äta på tåget varje dag för att spara tid t.ex.! Jag har gjort den pendlingen och det funkar smidigt.

Edit: speciellt när det bara gäller en sommar!
 
Senast ändrad:
Vill också lägga till att många boenden som hyrs ut ju också har resväg eftersom Stockholm är så stort. Om du inte hittar boende nära-nära där du ska jobba lär det bli resväg på säg i alla fall en kvart. Längre ut från stan kan det ta uppemot en timme även om det inte är så långt avståndsmässigt då det på vissa ställen är osmidiga kommunikationer. Det kan ju dock kännas värt att kunna landa i Sthlm om du vill slippa känna att du ”är på besök” eller vill hitta på grejer sent på kvällen till exempel!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 401
Senast: kolblakkur
·
Övr. Barn Hej, Väljer att vara anonym då jag inte vill hänga ut folk här. Annars är jag en ganska frekvent användare. Jag blev ihop med min...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 224
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 180
Senast: Meggan
·
Gravid - 1år Hej! Skriver under anonymt nick. Jag och sambon är i princip helt inställda på att vi vill ha barn, problemet är det där att tiden...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 724
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp