Svårt att komma

Ceciliah

Trådstartare
Jag måste fråga om en situation som uppstått vid sex. Jag har alltid haft svårt att komma. Jag är 40 år så har haft sex i 20 år.
Jag har accepterat det och använder leksaker när jag vill komma. Vibrationerna är grejen där
Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.Jag har många gånger berättat för honom hur det är och att jag ändå är väldigt nöjd med vårt sexliv . Jag har också berättat att jag fungerar såhär. Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.
Men för min partner har detta blivit en stor grej. Jag har sagt att han måste hantera och acceptera detta och acceotera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte.. däremot har han lite dålig koll på kvinnlig anatomi tycker jag.
Vet inte vad jag vill ha gör svar egentligen .
Någon som har en tanke eller idé hur vi ska komma över detta?
jag känner mig låst... För jag kan inte förändra detta och han är inte nöjd.
Sex är inte så kul längre. Blir som en prestation. :(
Och jag känner att mitt självförtroende gällande sex försvinner

Senast ändrad:
@Ceciliah: Säg åt honom att han får vara nöjd med att du tycker ert sexliv fungerar. Det är ingen tävling.

Fixar han inte det är det kanske dags att växa upp lite och läsa på hur kvinnlig sexualitet fungerar.
Tack det var precis det jag behövde höra. Han kan inte lägga så mkt värde i huruvida jag kommer. Och han får sluta se det som en bekräftelse.

Jag måste fråga om en situation som uppstått vid sex. Jag har alltid haft svårt att komma. Jag är 40 år så har haft sex i 20 år.
Jag har accepterat det och använder leksaker när jag vill komma. Vibrationerna är grejen där
Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.Jag har många gånger berättat för honom hur det är och att jag ändå är väldigt nöjd med vårt sexliv . Jag har också berättat att jag fungerar såhär. Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.
Men för min partner har detta blivit en stor grej. Jag har sagt att han måste hantera och acceptera detta och acceotera mig om vi ska ha sex varpå han skämtar om att han ska acceptera att jag är felkonstruerad. Men alternativet är ju då att jag börjar fejka vilket han inte vill.
Suck....
Låter kanske som han är osympatisk...
Men det tycker jag inte.. däremot har han lite dålig koll på kvinnlig anatomi tycker jag.
Vet inte vad jag vill ha gör svar egentligen .
Någon som har en tanke eller idé hur vi ska komma över detta?
jag känner mig låst... För jag kan inte förändra detta och han är inte nöjd.
Sex är inte så kul längre. Blir som en prestation. :(
Och jag känner att mitt självförtroende gällande sex försvinner

Jag förstår inte riktigt, är det så att ni har sex och sedan använder du leksaker vid ett annat tillfälle eller är leksakerna en del av sexet?
(Känns det för privat behöver du självklart inte svara)

Jag förstår inte riktigt, är det så att ni har sex och sedan använder du leksaker vid ett annat tillfälle eller är leksakerna en del av sexet?
(Känns det för privat behöver du självklart inte svara)
Både och.
Han har sagt att han inte tar illa upp om jag använder de i samband.

Och att jag har pratat med gynekolog som säger att det är ganska vanligt att det är så för kvinnor.

Liten protest här. Den där gynekologen borde tänka ett varv till. Svårt att komma för kvinnor - enligt vilken mall då? Är det mäns tempo som är normen?

Du kanske har alldeles "normalt" tempo i upptrappningen mot orgasm. Men vi måste hålla emot den där föreställningen om att det är svårare för kvinnor att komma, bara för att män kommer snabbare.

Liten protest här. Den där gynekologen borde tänka ett varv till. Svårt att komma för kvinnor - enligt vilken mall då? Är det mäns tempo som är normen?

Du kanske har alldeles "normalt" tempo i upptrappningen mot orgasm. Men vi måste hålla emot den där föreställningen om att det är svårare för kvinnor att komma, bara för att män kommer snabbare.
Hon menade av penetration. Hon ville nog få mig att inse att det inte är fel på kroppen om man inte kommer av penetrerande. Utan att om det bara funkar för mig med leksaker och jag är nöjd med det så är det bra så. Att jag ska sluta tänka att det är fel på mig som inte kommer av oralsex eller penetration eller händer etc

Hon menade av penetration. Hon ville nog få mig att inse att det inte är fel på kroppen om man inte kommer av penetrerande. Utan att om det bara funkar för mig med leksaker och jag är nöjd med det så är det bra så. Att jag ska sluta tänka att det är fel på mig som inte kommer av oralsex eller penetration eller händer etc
Aha. Det lät ju bättre.

Om det nu är så att kvinnor inte kommer av penetrationssex - varför är då penetrationssex normen för samlag? Kan man ju undra. ;)

Jag kommer (oftast) vid oralsex men annars är det leksaker som gäller...

Min "inte pojkvän" som jag träffat nu i 4 månader hade jättesvårt för att han "blev bortskämd" men han inte va direkt ens nära på mej... JAG är van så jag bryr mej ju inte... Sex är roligt ändå ...
Men så har jag varit med de mest "konstiga" killar med... Exet kom aldrig vid "normalt samlag" han heller... Han va tvungen att "hjälpa till".. Men va den jag ändå har haft "roligast" med i sängen...

En kille som verkligen VILL få en att komma får väl i såna fall lära sej dina leksaker och dina signaler... Dock förstår jag verkligen om du inte vill för jag skulle inte vilja att nån annan försökte få mej att komma med mina leksaker... Det skulle aldrig gå..

Men ja det är HANS problem. Som tyvärr råkar bli ditt...
För ja med "prestationskraven" är sex inte lika kul längre...

Men har nu träffat en ny partner som gör detta till en stor grej. Dvs han säger att han tycker det är tråkigt och det känns jobbigt för honom att jag inte kommer av penetrerande sex elker oralsex utan bara av leksaker.
Jag uppfattar det som att det är han som har ett problem, som påverkar dig men som han försöker vända till att det i grunden är ditt problem. Men ni behöver ju inte ändra på att du inte kommer av penetrerande sex, utan på att han inte kan hantera det. För att han skall kunna ändra på den inställningen behöver han vilja det, och för att vilja det behöver han inse att hans inställning är ett bekymmer för er båda.

Jag uppfattar det som att det är han som har ett problem, som påverkar dig men som han försöker vända till att det i grunden är ditt problem. Men ni behöver ju inte ändra på att du inte kommer av penetrerande sex, utan på att han inte kan hantera det. För att han skall kunna ändra på den inställningen behöver han vilja det, och för att vilja det behöver han inse att hans inställning är ett bekymmer för er båda.
Bra skrivet.

Ni är flera som sätter ord på det jag kännt men inte kunnat formulera och få rätsida på.
Dvs att han känner sig otillräcklig och då måste han ta ansvar för den känslan.

Sen känns det lite märkligt när han säger att "det är jobbigt att han inte kan få mig att komma"
Jag kanske märker ord men det känns lite gammaldags? Dvs jag är väl ansvarig för att jag ska komma. Var och en har ansvar för sin orgasm var det någon som sa...

Bra skrivet.

Ni är flera som sätter ord på det jag kännt men inte kunnat formulera och få rätsida på.
Dvs att han känner sig otillräcklig och då måste han ta ansvar för den känslan.

Sen känns det lite märkligt när han säger att "det är jobbigt att han inte kan få mig att komma"
Jag kanske märker ord men det känns lite gammaldags? Dvs jag är väl ansvarig för att jag ska komma. Var och en har ansvar för sin orgasm var det någon som sa...

Tycker han att det är jobbigt är det ju hans problem. När man har sex har man ju ett visst ansvar (fel ord egentligen, kanske möjliggörande är bättre) för att båda njuter. Dvs inom vad man är beredd att göra så gör man det om partnern tycker om det. Givetvis gäller det båda och för mig gör det mig upphetsad att se min partner upphetsad osv. Det är ju trevligt om båda kommer men det intressanta är ju resan dit ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Norma
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 269
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 893
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar