moofy
Trådstartare
Nu är det dags för mig att återuppta sökandet på nästa hund! Klokare än tidigare har jag gett mig in på helt andra banor än var jag var inne på tidigare i år. Nu söker jag en omplacering, antingen finsk lapphund och eurasier. De båda verkar ganska lika - enkla, roliga, robusta och glada träningskompisar men som inte behöver tränas dagligen för att gå i taket. Har hört av mig till ett tiotal uppfödare till båda raserna och lagt ut lite krokar, fick dock ett svar från en att det sällan är en finne omplaceras? Den enda hen visste nu var en tik på 3 år för 15000 vilket jag kände var mycket för en vuxen. Vad tror ni som äger dessa raser, är de så svåra att få tag i som unghundar eller vuxna? Jag vill inte ha valp, men är så otroligt sugen på dessa hundar som jag tidigare på något sätt bara missat. Nu har det inte gått lång tid alls sen jag skickade ut mina "krokar", så tidigt som igår, men jag tänkte att ni kloka på Buke kanske känner någon som känner någon osv. Lite extra hjälp helt enkelt