Svårt att få eurasier eller finsk lapphund som omplacering?

moofy

Trådstartare
Nu är det dags för mig att återuppta sökandet på nästa hund! Klokare än tidigare har jag gett mig in på helt andra banor än var jag var inne på tidigare i år. Nu söker jag en omplacering, antingen finsk lapphund och eurasier. De båda verkar ganska lika - enkla, roliga, robusta och glada träningskompisar men som inte behöver tränas dagligen för att gå i taket. Har hört av mig till ett tiotal uppfödare till båda raserna och lagt ut lite krokar, fick dock ett svar från en att det sällan är en finne omplaceras? Den enda hen visste nu var en tik på 3 år för 15000 vilket jag kände var mycket för en vuxen. Vad tror ni som äger dessa raser, är de så svåra att få tag i som unghundar eller vuxna? Jag vill inte ha valp, men är så otroligt sugen på dessa hundar som jag tidigare på något sätt bara missat. Nu har det inte gått lång tid alls sen jag skickade ut mina "krokar", så tidigt som igår, men jag tänkte att ni kloka på Buke kanske känner någon som känner någon osv. Lite extra hjälp helt enkelt :)

Brukar vara ett par stycken per år som annonseras ut på klubbens sida. Tror det varit tre st i år. Vet inte om de två som las ut senast är kvar.
Min pappa skaffade en omplacerad eurasier förra året :)

Nu är det dags för mig att återuppta sökandet på nästa hund! Klokare än tidigare har jag gett mig in på helt andra banor än var jag var inne på tidigare i år. Nu söker jag en omplacering, antingen finsk lapphund och eurasier. De båda verkar ganska lika - enkla, roliga, robusta och glada träningskompisar men som inte behöver tränas dagligen för att gå i taket. Har hört av mig till ett tiotal uppfödare till båda raserna och lagt ut lite krokar, fick dock ett svar från en att det sällan är en finne omplaceras? Den enda hen visste nu var en tik på 3 år för 15000 vilket jag kände var mycket för en vuxen. Vad tror ni som äger dessa raser, är de så svåra att få tag i som unghundar eller vuxna? Jag vill inte ha valp, men är så otroligt sugen på dessa hundar som jag tidigare på något sätt bara missat. Nu har det inte gått lång tid alls sen jag skickade ut mina "krokar", så tidigt som igår, men jag tänkte att ni kloka på Buke kanske känner någon som känner någon osv. Lite extra hjälp helt enkelt :)

Vet flera hanar (finska lapphundar) som söker omplacering just nu. Det finns en grupp på facebook för omplaceringar och så. Titta in där så tror jag att du hittar en del! :)

Vet flera hanar (finska lapphundar) som söker omplacering just nu. Det finns en grupp på facebook för omplaceringar och så. Titta in där så tror jag att du hittar en del! :)
Åh, vad heter sidan? Har letat på Facebook men tydligen inte tillräckligt noga!

Såg precis en som söker omplacera en 5-årig Eurasier i gruppen "Hundar till salu/köpes/foder/omplacering..." på fejjan, den kan du ju kolla på å.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar