Svårt att andas???

J

Jen79

Har ni hört om något liknande? en islänning i toppen skick, fick plötsligt svårt att andas, flank andas, både in och ut tycks vara svårt. Vet. var och tittade, blodprov normalt, ingen feber, ingen hosta och inget slem, förutom andningen är allting helt normalt. Vet. misstänkte astma/allergi fick medicin som utvidgar luftrören men det hjälper inte, fortfarande lika dålig :(

Sv: Svårt att andas???

Ja det har jag, och den hästen avlivades dessvärre pga fel i hjärtklaffarna. En mycket mycket fin hingst.

oj nej.... hmm..våran vet lyssnade nog på hjärtat o konstaterade att det lät helt normalt, dvs inga blåsljud hördes.

Nu är det ju inte meningen att måla :devil: på väggen, men du ställde frågan så konkret och fick därför svar därefter.
Men den häst jag har i åtanke stod flera dagar på ett stort sjukhus innan man upptäckte detta, hästen hade dessutom tävlats innan på en mycket hög nivå innan och sen inträffar detta med problem i andning.

Jag tycker att du ska ta kontakt med klinik omgående, då det uppenbarligen inte handlar om sedevanliga luftvägsproblem.

Lycka till.

oj nej.... hmm..våran vet lyssnade nog på hjärtat o konstaterade att det lät helt normalt, dvs inga blåsljud hördes.

Det är väldigt svårt att höra blåsljud, men för en yrkesman är det kanske inte det:grin:

Hoppas han blir bättre! Hade ändå tatt EKG på honom

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade tidigt i morse av att jag inte kunde andas. Det var helt tätt i halsen, inte av något föremål utan som att luftrören hade dragit...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Kristall10
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 970
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: manda
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 135
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025