Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
/.../
Tiken/hanen är påverkad av förarens/ägarens närvaro och kan/vill inte para! I vilda/semi vilda hundgrupper är det ju endast "högsta hönset" som får valpar.
/.../
/Ulga
Som många andra så anser jag att de vanligaste orsakerna till att en parning inte blir av är:
Ägaren tror tiken är på rätt dag fast hon inte alls är det! (Utstrik, progrpov KAN ha fel!!)
Tiken eller hanen är inte 100% frisk. Infektioner i könsorgan, allmänna infektioner mm kan spela mycket större roll än vi tror.
Tiken/hanen är påverkad av förarens/ägarens närvaro och kan/vill inte para! I vilda/semi vilda hundgrupper är det ju endast "högsta hönset" som får valpar.
Personkemin mellan hundarna stämmer inte! Byt hane eller låt den tänkta hanen och tiken umgås under en längre period - 3-7 dygn.
Min egen erfarenhet säger dock att vi OFTAST vill para för tidigt av rädsla för att missa höglöps dygnen! En av mina tikar är parad på dygn 21 och fick en kull fina valpar så...
/Ulga
Eller göra som dom gör med kamphundarna i USA. Dom har en slags ställning dom sätter fast tiken i så hon inte ska komma åt att attackera hanen, rena våldtäkten![]()