Svara på frågan och ställ en ny

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Emmiz87
  • Startdatum Startdatum
E

Emmiz87

Tänkte köra en tråd där man ställer en egen fråga och den som svarar skriver en ny.;)
Finns ju så otroligt mycke utrustning till en travare så jag måste erkänna att jag inte har koll på allt å vad det används till osv.:angel:
Jag kanske inte är ensam eller?:bump:

Min fråga: Vad använder man en spärrgrimma till?

Sv: Svara på frågan och ställ en ny

stänga munnen för en del, fästa huvudstång / springrem eller annat i på en del.. :)

var tog alla sulkys som fanns för några år sedan, som var lite annorlunda, kusken satt med benen ganska kraftigt böjda och mitt framför sig. det var många som hade såna ett tag, men sen försvann vagnarna igen.. varför? var tog dom vägen? vet någon ens vad jag menar?

Javisst,joyride hette dom väl ?
Dom återfinns på skroten eller dammar på nån höskulle ;).
Varför är det dyrare att gå till en ATGklinik än tex. Solvallas?

För det är statligt och det går dåligt så då ska kunderna betala,

Vad är en åring?

Statlig?
Har Reinfeldt behövt konfiskera ATG för att få ihop finanserna?

sorry, jag tänkte mera på att spelet finasierade atg klnikerna

ATG Hästklinkerna AB ägs av Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS)

HNS är hela Sveriges sammanhållande organisation för hästrelaterade frågor. Organisationen som bildades 1992 på initiativ av regeringen, samverkar med såväl ATG, LRF och ridsportens organisationer för att aktivt bevaka, agera och utveckla den svenska hästnäringens intressen.

HNS är en aktiv aktör och organisation som förutom sitt ägande av ATG Hästklinikerna AB främjar arbetet med avel och uppfödning inom en avelskommitté som samlar hela rikets avelsorganisationer. HNS har också bildat Stiftelsen Svensk Hästforskning (SSH) som med bredd och djup hanterar och bedriver forsknings och utvecklingsrelaterade frågor i samverkan med ATG, Agria och Stiftelsen Lantbruksforskning (SLF)

En annan väsentlig ingrediens i HNS roll är att vara huvudman för de tre riksanäggningarna Flyinge, Wången och Strömsholm som alla kan sägas vara hästsportens tre huvudarenor i Sverige. De är alla centrum och utvecklingsmotorer i den svenska hästnäringen. Du kan läsa mer om HNS och hur man arbetar för att tillvarata och utveckla hästens roll i samhället genom denna länk: www.nshorse.se

En åring är en 1 åring
Vad används päron skor till?

Kan användas som sjukbeslag vid till exempel hovspricka eller problem i trakterna. Hästen kan också få ett annat steg, i och med att det blir en snabbare överrullning, ökar blodgenomströmningen i hoven och används på trakt trånga hovar för vidga hovarna ( fast det är flapskon också bra för)

Vad är en murphy ?

En "los blind" med boj langst fram. Anvands pa hastar som bojer pa huvudet men inte halsen.
Tanken ar den att hasten valjer att halla huvudet rakt framfor att forlora synen (vrider den pa huvudet skymmer murphyn sikten).

Om jag forstatt det ratt kan man inte ga ner i klass i sverige, stammer det? Och i sadana fall vad gor man med en hast som natt sin peak eller inte langre "racker till"?

Säljer till Malta :cry:.
Ska barfota körning förbjudas till hästarna fyller fyra?

Norsk: skygglappar som kan dras upp eller ned..
Har ingen fråga just nu:laugh:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 310
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 262
Senast: Squie
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 433
Senast: Svartkatt
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka