Svår att klippa klorna på

Sv: Svår att klippa klorna på

Min riesentik är helt omöjlig att klippa klorna på,jag vet inte vad som hänt henne innan jag fick henne..

Men jag orkar inte brottas med en 45kg.tik för kloklippning..

Så jag testade med en fil,och det funkar kanon,hon ligger som en död hund på golvet och det är bara att fila på,bryr sig inte!

Kan ibland även använda en liten slipmaskin,jag lägger bara hunden som död,och sen slipar jag!

Nej,jag har köpt den på ÖB!
19420438.jpg

Min dp var också sådan i början när han kom till mig, men jag vägrade ge mig.
Jag lägger honom på rygg framför mig, säger "Stilla!" och håller honom stilla med fötterna
och sen klipper jag.

Börjar han bitas mot klotången eller försöker springa iväg lägger jag helt sonika ner honom igen och upprepar "Stilla!"
tills jag är klar och han ligger lugnt och fint framför mig. Sedan får han alltid massor beröm och godis :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 886
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 854
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 665
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka