verrdogan
Trådstartare
Har en liten Dp herre som bara blir värre och värre för varje gång.
Har hört att dp är rädda om sina fötter och har ju 2 st så jag har ju verkligen märkt av detta.
Men den ena är värre än den andra.
Riktar bara in mej på den som är värst nu.
Han är 1½ år nu (har alltså klippt ett x antal gånger)
Han har alltid ålat sej och smånaffsat och verkligen försökt att fly.
Men den senaste tiden har han blivit värre. Skriker som om jag försöker mörda honom. Detta innan jag ens är i närheten me tången.
Sist blev han riktigt ortevli, för han var vansinnig. Han högg, morrade och va riktigt förbannad. Och även en liten hund kan bita hårt.
Han är hal som en ål och väldigt liten, så det är inte så att jag kan lägga mej över honom på golvet.
Har ni några bra tips på hur jag kan träna bort detta?
För nu blir det ju automatiskt att man drar sej för att klippa (vet det är ingen bra grej)
Men som sagt, sist var han skrämmande förbannad.
Inga sånna saker som att ta bort hunden eller så. För det finns inte. Han är underbarast annars.
Men några bra knep?
Muta honom?
Munkorg?
Har hört att dp är rädda om sina fötter och har ju 2 st så jag har ju verkligen märkt av detta.
Men den ena är värre än den andra.
Riktar bara in mej på den som är värst nu.
Han är 1½ år nu (har alltså klippt ett x antal gånger)
Han har alltid ålat sej och smånaffsat och verkligen försökt att fly.
Men den senaste tiden har han blivit värre. Skriker som om jag försöker mörda honom. Detta innan jag ens är i närheten me tången.
Sist blev han riktigt ortevli, för han var vansinnig. Han högg, morrade och va riktigt förbannad. Och även en liten hund kan bita hårt.
Han är hal som en ål och väldigt liten, så det är inte så att jag kan lägga mej över honom på golvet.
Har ni några bra tips på hur jag kan träna bort detta?
För nu blir det ju automatiskt att man drar sej för att klippa (vet det är ingen bra grej)
Men som sagt, sist var han skrämmande förbannad.
Inga sånna saker som att ta bort hunden eller så. För det finns inte. Han är underbarast annars.
Men några bra knep?
Muta honom?
Munkorg?