Svansen går sönder!

Lycanthrope

Trådstartare
Jag undrar om det finns nåt medel man kan ha i svans, ev man, o även på täcket som gör att andra hästar inte går o gnager. Min häst är tänkt till utställning (nordsvensk) och har en riktigt maffig svans sóm jag inte vill att årsfölet ska "äta" upp. Tacksam för svar! :confused:

Sv: Svansen går sönder!

Det finns det garanterat. Om inte annat kan man spruta "anti-gnag"medel på svanslappen.

TABASCO :love: :devil:
Kanske ingen hit i svansroten, men på täcket, och längre ut i svansen. Det är helt oslagbart, jag lovar.

Tabasco? Haha, det ska jag prova! Dessvärre är det svansroten som är mest utsatt.. Hjälp :'(

Är du säker på att det är hästen som biter? Kan ju annars vara klåda i svansroten, lite lindriga fångsymptom (då brukar det klia i svansen, om ämnesomsättningen är rubbad) osv..

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 065
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 168
Senast: cf234k
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 748
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring