Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

*kl*
Här har man julbak och vaccinering av hästarna och då händer såklart allting,

HEJJA MINI OCH ANEKA!!

Håller alla tummar och tår att det ska gå bra. (är som en nojjig hönsmamma när någon av er i tråden ska föda barn, jag är verkligen så rädd för att något ska hända. )

Det här är i så spännande att man inte vill gå å sova. Tur jag å lillsyrran har lte pyssel med att slå in smörkolorna i smörgåspapper! ;)

Heja, heja, heja! :banana: :bump: :banana: Hoppas ni får snusa bebis under natten nu!

Ang. träff hos Michellan så vore det jättekul att ses, men jag vet inte om jag vågar. :o Sen är det det där med förflyttning, eftersom jag är körkortslös tar jag mig inte långt utan sambon alt. bussar. :(

(granen tog sig, och ni har rätt - vi kommer inte glömma den i första taget. Ful som stryk, men det är en gran iaf!)

heja mini. Det som saknades för att det skulle sätta igång var att jag haft annat för mig under kvällen och inte kollat vad som hänt på buke:D
ligger och nattar A, jo han sov för länge i em och kom sent i säng och nu måste jag vara vaken för att se hur det går med mini!

KL

Jag håller på att bli helt tossig!! Fipplar med min kära sambos julklapp... Har värsta idén, men nu börjar det kännas som att jag tagit mig vatten över huvudet...

Ska förklara:

Vi såg en film av en slump för några månader sen. På engelska heter den datenight. Den gav mig iden att det är viktigt att man fortsätter dejta. Speciellt nu när vi har en liten gostjej som tar upp mycket av vår tid.

Så min ide är att scrappa ihop ett kort (är totalt värdelös på att pyssla och blir bara arg och frustrerad för att det inte blir så fint som jag har föreställt mig i huvudet...) Det kommer vara ganska enkelt, kommer stå Datenight på framsidan och så får han öppna och där är en QR-kod. (Jag har tagit fram en kampanj på jobbet som bygger på QR-koder denna hösten = det enda jag pratat om i jobbväg...)

Från QR-koden kommer han till den här sidan http://datenight.blogg.se/ (som är under uppbyggnad) Ska vara lite mer instruktioner och lite mer info om de olika ställena. Problemet är dock att jag inte vet hur jag ska hinna göra klart allt... Vad tycker ni? Är det värt att vara uppe halva natten och vara dööö imorrn, eller ska jag helt enkelt ge honom något halvdant?

:/

Grattis på födelsedagen tjejjen :bump:
Hoppas att du haft en bra dag.

Aneka, spännande med förlossningen. Fast jag liksom Lottch är väldans nervös. Skickar en stor peppdans för att det inte skall vara alltför jobbigt.
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Zody: jag är också helt livrädd för att träffas, vet inte om jag vågar... Men jag skulle vilja. Granen var förövrigt rätt så ful, det måste jag hålla med om. Men inte gräslig iaf.

Sjukt goda och sjukt enkla att göra! Såg på Leilas Jul i veckan och där gjorde hon dom. Påminner om Rollo fast ännu ännu godare :d

100g smör
2dl grädde
3dl socker
1dl sirap
1tsk vaniljsocker

Smält smöret och blanda i dom andra ingredienserna. Koka upp och låt koka 15-30 minuter. Rör om ibland.

Häll ut på en långpanna klädd med bakplåtspapper och låt svalna.

Jag gjorde första kulprovet efter ca 15 minuter. Men efter 20 ungefär tyckte jag den var perfekt. Kokade på 7ans läge av 9 på vår spis.

*kl*

Alltså jag håller på bli galen (samt oroa ihjäl mig lite smått)

Har sen ungefär 2 veckor tillbaka haft typ förkylningssymtom på vänstersida halsen. Det kommer framförallt på kvällen. Har försökt kolla men ser eller känner inget konstigt (har tagit bort halsmandlarna för många år sedan). Ibland får jag för mig att det ska vara värsta tänkbara. Har försökt läsa på nätet, trodde ett tag den var nåt virus men det borde väl försvunnit nu?! Nu ikväll så läste jag att det inte är helt ovanlig att man får dessa symtom vid nattligreflux, har ju haft grym halsbränna sista veckorna men nu har den försvunnit. Kan det vara sviter av det eller kanske nåt som gått neråt pga strulande visdomstand på samma sida? Får problem med visdomständerna med jämna mellanrum, ska opereras bort till våren. Det sitter som bara på en punkt i halsen också....

Är problemen fortfarande kvar nästa vecka så ringer jag VC, är jätte rädd att det ska vara cancer :crazy: trots att jag inte är en man i 65-års åldern vilket det tydligen skall vara vanligast hos.

usch, det låter ju inget vidare.. Jag har inget bra att komma med alls tyvärr. Är det som en brännande punkt i halsen?
Själv har jag ju varit sjuk till och från hela (jävla) hösten, sedan 20 september.. Har inte haft en hel vecka utan försylningssymptom som halsont, feber, snuva, hosta osv. Hur bra tror ni att det har gått på gymmet denna hösten?

Jag hade superont i halsen på precis ett ställe (nästan under underkäken, så alltså inte nere i halsen) i tvÅ veckor, och så förkyld/täppt i näsan samtidigt. Sambon hade detsamma och det kom framför allt på kvällarna och vi vaknade även på nätterna av det onda i halsen. Är det så du menar? Detta varade i nästan precis två veckor för oss båda, så ganska långdraget faktiskt och mycket mer ont än vad det brukar göra av halsont :)

Kl
Shit! Jag är här inne och kikar var femte minut ungefär, i hopp om att aneka hör av sig, kanske lite väl förhoppningsfullt, men jag är också nervös och vill så gärna att hon föder de närmsta 31 minuterna, eller iaf innan julafton! Men nu verkar (/värkar, hahahaha....) det ju faktiskt vara pågång, HEJA MINI!!!

Alltså det bränner inte direkt utan är som med som det är precis innan en förkylning bryter ut, kan stickas litegrann också till och från.

Jag lider ju lite lätt av graviditetsstäppa så kanske mitt ohulta nässpraysanvändande som orsakar skiten?! Ja nä jag vet inte....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar