Surt sto, hjälp?

Seeking

Trådstartare
Hej, har problem med ett sto jag sköter 1 gång i veckan. Hon är sur, blir lite aggressiv så fort man närmar sig henne i hagen. Har inte känt henne länge vet inte hur jag ska hantera henne. Hon "gick till attack" mot mig senast jag var där. Är helt rådvill, har någon nåt tips? Kan nämna att använda spö inte är någon bra idé (som förlängd arm eller nåt) hon sparkar mot det :/

någon idé???
 
Sv: Surt sto, hjälp?

hon har två ägare, den ena kan inte gå in i hagen för att hästen blir så sur.. :/ hon är snäll annars.
 
Sv: Surt sto, hjälp?

Jag tycker att du ska se dig om efter en annan sköthäst.
Det är ägarnas ansvar att deras häst går att hantera för utomstående - tills dess att hästen är aggressiv mot människor ska man inte ha skötare, utan då får man reda ut hästen först innan man släpper in fler människor i dens liv. (Om det nu inte skulle vara så att skötaren är där för att hjälpa till att uppfostra hästen och är väldigt duktig, men det är en annan sak).
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 112
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 892
Senast: liiinnea
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 666
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp